Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الصعيدي الفصل الثامن 8 بقلم نورهان اشرف

 رواية عشق الصعيدي الفصل الثامن 

رواية عشق الصعيدي الفصل الثامن 

شعرت عشق بالخوف يزحف داخل قلبه عندم استمعت الى تلك الجمله نظر لها جابر بابتسامه يحاول أن يدخل الطمأنينة داخل قلبها فاهو يعلم ان قلب عشق الان على وشك أن يتوقف :متخفيش طول مانا معاكى كل حاجه هتتحال 

نظرات عشق ودموع ترقرق داخل أعينها وهى تقول:يارب

نظر جابر إلى فاطمه بجدية وهو يقول:فاطمه اطلعى بسرعه صاحي عمر بيه عاوزه فى خلال ثوانى يكون تحت فاهمه ولا لا 

هزت فاطمه راسها بسرعه واتجهت إلى الاعلى لكى تفعل ما طلبه جابر ام عن جابر خرج من المكتب واتجاه الى الخرج بعد أن حذر عشق من أن تفعل اى تصرف خطأ

خير يا ولدى عاوز اى 

الظابط بهدوء:احنا اسفين يا حاج جابر على أن احنا جينا بطريقه دى ولكن أنا جاى اقبض على واحده كنت بتشتغل عندك وبعد التحريات اكتشفنا أنها هنا ماهى ملقتش مكان تهرب فى غير هنا فى بيت كبير لقصر

نظر له جابر بتسأل وهو يقول:من دى يا ولدى و عملت اى. 

الظابط بجديه:بت اسمها عشق متهمه فى قضية قتل مع سبق الاصرار والترصد 

نظر له جابر بجدية :الظاهر أن التحريات بتاعتك يا بيه غلط اول حاجه عشق مش شغله هنا دى تبجا مرات حفيدي عمر تانى حاجة و دى الاهم هى الحداثه دى حصلت امته

الظابط بجدية:امبارح الصباح

نظر له جابر بسخرية اكبر :وده كمان ياكد يا بيه أن التحريات غلط الف الميه انا و عشق و عمر حفيدة لسه راجعين من مصر امبارح بليل 

الظابط بجدية:ازاى يا حج جابر إذا كان امها بتقول ان هى اتخنقت معاها اول امبارح اى امها كمان غلط 

نظر جابر إلى الظابط بجدية وهو يقول:امها ست مش كويسه يا ولدى مكنتش راضيه على الجوازه على لم تاخد منى ٥مليون جينه ولم رافضت و حفيدى اتجوز عشق حيت و ما الشويه دول عشان تاخد منى فلوس فاكره انها كدا ممكن تاخد منى إى حاجه 

تلك الثقه الغريبه التى كان يتحدث بها جابر جعلت من الظابط يشعر بوجود شئ خطأ فى معلوماته براعم انها على حق وبرغم أن معلموته صحيحه ولكن تلك الثقه العمياء جعلته يشعر بخطأ ما

معلش يا جابر بيه بس لازم برضوا ناخد مدام عشق عشان نعمل التحقيق حضرتك عارف ان ده إجراء روايتى ولازم يحصل 

كدا ان يرد عليهم جابر ولكن أوقفها صوت عمر الذي تحدث بسخرية وهو. يقول :مين دى إلى تروح الاقسام بقا عاوز تاخد عشق الحديدى مرات عمر الحديد ده انا اقلب الدنيا على دماغكم هنا 

كان يتحدث عمر بغضب كبير 

الظابط بجدية:بس ده شغلنا ومش هينفع منعملوش وحضرتك عارف كدا كويس

نظر جابر إلى الظابط بجدية وهو يقول:خلاص واحنا مش عندنا مانع 

نظر عمر الى جده بغضب وهو يقول: اى اللى انت بتقوله ده يا جدى بقا عاوزه يا خد مراتى انا لا طبعا 

ثم نظر الى الضابط بجديه وهو يقول : انا مراتي مش هتروح القسم

 نظر له الضابط بجديه وهو يقول :استاذ عمر حضرتك احنا مقدرين جدا طريقه تفكيرك وعارفين ان محدش يقبل ان امراته تروح القسم بس امراه حضرتك متهمه في قضيه قت*ل ولازما تروح معنا القسم عشان نحقق في الموضوع دوت وبعدين اللي متهماها مش اي احد اللي متهماها والدتها يبقى لازم تيجي معنا 

 نظر عمر الي جابر الذي حرك رأسه بهدوء وهو يقول: تروح بس طبعا احنا نحب ان احنا نستاذن حضرت الظابط ان هي ما تركبش البوكس وتوديها انت بعربيتك عقبال ما انا متصل بالمحامي ويروح معكم

تحدث الظابط بجدية: انا هاخرج ومش هاخذ عشق هانم بس اتمنى ان هي فعلا
تيجي وراءنا على القسم بدل ما اجيب قوات اكثر واجي اخذها 

قال ذلك وخرج من القصر دون ان يترك مجال للرد اما جابر نظر الى عشق التي كانت ترتجف بقوه :اهدي يا عشق متخفيش مفيش اي حاجه ومحدش هيقدر يجي جنبك

 نظره عشق اليه بحزن وهي تقولقول: يا جدى انا مش خائفه انا بس مش عارفه امي بتعمل معي كده ليه هي حتى ما فكرتش ان هي تيجي تسالني وتقولي انتي عملت كده ليه 

نظر لها عمر بملل وهو يقول: باقولك ايه بطلي البقين الحمضانين اللي انتي عماله تقوليهم دول يلا اطلعي اجهزي عشان نروح القسم 

ثم نظر الى جده وهو يقول :جدي ارجوك اتصل بالمحامي خليه يعدي على الماذون يجيب القسيمه لان القسيمه هتكون حاجه قويه ان احنا نخرجها من المصيبه ديت 

حرك جابر راسه بجديه وهو يقول: تمام يا عمر يلا اطلع انت كمان اجهز

صاعد عمر الى الاعلى و تواجه جابر إلى مكتبه 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



 •تابع الفصل التالي "رواية عشق الصعيدي" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات