Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق يتيمة الفصل السادس 6 بقلم هاجر سلامه

 رواية عاشق يتيمة الفصل السادس 

رواية عاشق يتيمة الفصل السادس 


حلا ببرود..ونا مبقتش عايزاك ولا بحبك زي الاول اقولك ع حاجة انا بحب فارس صحبك.

قيس تغضب جامد وشغال العريبة وفجأة بقي بيسوق باسرع سرعه عنده كان هيعمل حادثه اكثر من مره حلا تعيط وتصوت جامد.

قيس وقف العربيه وبصلها وقال قولتي اي 

حلا بشهقة..و ولا حاجة م متقولش حاجة.

قيس بغضب كنتي بتقولييييييييي انك بتحبي صحبييييي.

حلا بشهقة..لا كنت بقولك كد علشان تبعد عني والله.

قيس قلبه وجعه عليها لكن مثل البرود..تمم وانتي هتوافقي غضب عنك.

حلا اسكت.

_________________________

بليل.

قيس دخل اوضته لاقي سلمي نايمة بصلها بقرف ودخل الحمام بعد شوية طلع نام ع الكنبه.

___________________________

ف أوضة حلا 

بتعيط بتكلم رضوي صحبتها

رضوي..طيب حاولي تكلمي مع مامتك اكيد هي مش هترضي بحاجة زي كد

حلا ببكاء..لا يارضوي قيس محدش يقدر يكسر كلامه حته جدي.

رضوي بغضب..يعني اي الكلام دا لا تكلمي مع مامتك مره واتنين وتلاته.

حلا ببكاء..مش عارفة اعمل اي خايفة اوي يارضوي قيس بقي قاسي اوي مش بيرحم حد.

رضوي..لا متخافش نا معاكي يلا اصلي ونامي.

حلا..خاصر 

فقلت مع رضوي

وصليت ونامت

___________________________

تاني يوم صبح.

سلمي نزلت لقيت ناس خارجه وداخله استغربت قعدت ع الكرسي وهي بتفرج عليهم شافت واحدة ناديت عليها

البنت..نعم ياست هانم 

سلمي بغرور..هو اي دا 

البنت.. بنجهز لجواز قيس بيه 

سلمي بغضب..جواز مين يابت انتي دا متجوز ونا مراته 

البنت خافت..والله ياست دا اللي عرفه

سلمي..غوري من وشي

لقيت قيس نزل راحت عنده

وقالت اي دا 

قيس ببرود..انتي شايفة اي 

سلمي بغيظ..نا شايفة تجهيزات بس عايزة عرف دا ليه 

قيس ببرود..هتجوز 

سلمي بصدمة..اي

قيس ببرود..مش سمعة ولا اي

سلمي بغل..تجوز عليا 

قيس ببرود..اها 

سلمي بغل..بيقا علي جثتي لو حصل.

قيس ببرود..بيقا ع جثتك عادي لان هتجوز غضب عنك ونا مش بحد رايك نا بقولك بعد اذنك بقا وامشي.

سلمي طلعت اوضتها وهي بتولع من الغل والغيظ

___________________________

ف أوضة سلمي 

بتلف الاوضة كلها وتكلم نفسها وتشتم قيس وتفكر ياتري مين العروسة دي لازم عرفها وأندمها طلعت من اوضتها 

رحت ع المكتب مغاوري دخلت 

مغاوري بصلها وقال هو مش في حاجة اسمها باب ولا اي 

سلمي بغل..عايزة عرف مين خلي قيس يتجوز عليا 

مغاوري..انتي جاية تسألني نا متروحي اسأليه اهو 

سلمي بغل..طيب مين العروسة 

مغاوري بهدوء..بليل هتعرفي 

سلمي..لا عايزة عرفها دلوقتي حالا.

مغاوري..اطلعي بره 

سلمي واقفة وهتموت من الغيظ 

مغاوري..مش سمعة اطلعي بره 

سلمي طلعت ورحت اوضتها.

____________________________

بليل ف أوضة حلا.

معاها ميكب ارتست ومامتها و رضوي.

رضوي..يا طنط حاولي ونبي مينفعش انها تجوز قيس 

ايمان..يابنتي قيس طيب وهو عايزها وبيحبها.

حلا بحزن..خلاص يا ماما وبصت للميكب ارتست وقالتلها يلا وبدوا 

__________________________

ف أوضة قيس معاه فارس 

فارس..احلا عريس ياعم 

قيس بضحك..حبيبي

فارس..يلا بقا 

قيس..اسنتا يا فارس دخل جيب بوكيه الورد لونه احمر 

فارس..يولا يولا 

قيس بضحك..بس ياض يلا 

طلعوا راحوا أوضة حلا قيس خبط 

ايمان فتحت 

قيس..خلصتوا ولا اي 

ايمان..اها اها خلصنا اهو 

قيس..طيب هاتي حلا 

جيت حلا وكانت زي القمر الفستان ابيض بكم رايق وتاج وسايبه شعرها وميكب حلو ولايق عليها.

قيس بصدمة من حلاوتها.

ايمان ضحكت وزقت قيس من كتف وقلتله يلا هنتاخر.

قيس بضحك..بنتك اللي حلوة ياحماتي.

حلا اتكسفت.

قيس خد حلا ونزلو ع السلم كل الناس انبهروا على جمالهم.

وفجاه حصل حاجه محدش كان متوقعها.....


 •تابع الفصل التالي "رواية عاشق يتيمة" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات