Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمري الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبه المجهوله

 رواية قمري الفصل الثالث 

رواية قمري الفصل الثالث 

قمري. البرت التالت 

الدكتور… مبروك المدام حامل
عمر ابتسم تلقائيا.. الله يبارك فيك
الدكتور… هي بس محتاجة رعاية خاصة الفترة دي و ممنوع اي انفعال و دي ادوية لازم تجيبها 

عمر وصل الدكتور و جاب الادوية و طلع لقاها واقفة في الطرقة ساندة على الحيطة بتعب جري عليها اخدها في حضنه يسندها

عمر.. ايه اللي قومك
قمر… قعدت انادي كتير عليك قومت اشوفك و بتكح
عمر… طب بس اهدي هرجعك السرير 
قمر بعد ما قعدت على السرير… هو ايه اللي حصل 
عمر.. اغم عليكي بعد ما كنتي عايزة تنطي و تسيبيني لواحدي و دي حاجة نتكلم فيها بعدين جبتلك الدكتور هنا و قالي انك حامل 
قمر… كنت حاسة بس كنت بدعي الفترة دي تعدي على خير و هروح اكشف
عمر… ممكن تقوليلي ايه اللي حصل 
قصت عليه قمر ما حدث 

عمر… ابويا بيكرهني اوي كده 
قمر حضنته… متزعلش يا عمر انا جنبك بس عشان خطري خلي بالك من نفسك 
عمر… انا دلوقتي موجود عشانك انتي و البييي لولاكو كان ممكن يحصلي حاجة 
قمر…. بعد الشر عليك يا حبيبي .. روح انت لعمر دلوقتي و قولو اي حاجة مرديتش تنزل ملقيتهاش زمانه قالب عليك الدنيا 
عمر… في داهية المهم انتي
قمر… عمر روح ده ممكن يأذيك في شغلك بسبب الغلطة اللي عملتها مع المريضة 
عمر… هو عارف كويس انه كان السبب بردو 
قمر…. روح يا عمر طيب دلوقتي و نشوف هنعمل ايه بعدين
عمر بعصبية… مش رايح في حتا 
قمر… انت بتزعقلي يا عمر انا انا اااه 
عمر بخوف… مالك 
قمر بزعل…. انا كويسة بس سيبني لواحدي 

عمر اتنهد بضيق و خرج

***************

خالد بعصبية… انت كنت فين يا استاذ و هي فين 
عمر ببرود… معرفش انا قعدت كل ده مستنيها تحت و منزلتش
خالد… الموضوع مسؤليتك اتفضل دور عليها هي مش حبيبة القلب بردو 
عمر بعصبية… انت بتعمل معايا كده ليه ها بتكرهني ليه و مصمم توجعني في اقرب الناس ليا حتى اخويا الكبير جوزته عافية و اهو شوف مراته فين و هو فين دلوقتي
خالد صفعه بقوة و عمر بصله بكره و سابه و خرج 
احمد… بابا ازاي تعمل كده
خالد… اطلع برا 
احمد طلع من سكات ورا عمر 

احمد… عمر اهدى 
عمر… ابعد عني يا احمد و روح شوف مراتك هي ملهاش ذنب في اللي بيحصل
أحمد… انت تعرف مكان قمر فين
عمر…. ايوا انا اللي اخدتها ابوك مهددها ب انه هيسجني 
أحمد بصله بصدمة… بابا يعمل كده
عمر… يعني اللي يبقى عايز يتجوز مراة ابنه و هو عارف ميعملش كده يعني … سيبك من كل ده انت هتبقى عم قريب
أحمد ابتسم… يا ولا الواد عمر الصغير ده هيبقى اب و حضنه .. مبروك يا حبيبي
عمر… الله يبارك فيك … روح لمراتك يا احمد
أحمد… رايح رايح

********

احمد للدادة… ام صباح ليان فين 
ام صباح… في الجنينة يبني 

احمد دخل الجنينة لقاها قاعدة بتلون باسها في خدها و قعد جنبها

ليان بشهقة… خضتني 
احمد… وحشتيني 
ليان… امشي 
أحمد بتنهيدة… انا اسف عارف اني غلطت فيكي كتير سامحيني و عايزك تفضلي معايا و هنمشي من البيت ده و نروح بيت تاني زي ما كنتي عايزة و هتصمميه على مزاجك يا ست المهندسة 
ليان ابتسمت بخفة
أحمد بتمثيل الحزن… و حرام يعني تكسري قلبي حد زي يعني انا متعوضش 
ليان ضربته في كتفه … غلس و مش مسمحاك
أحمد… بحبك 
ليان… ها 

ام سماح … ليان مصطفى جه 
أحمد بغيظ… بتقطعي لحظاتنا عشان مصطفى و بعدين ايه اللي جايبه ده 
ليان… جاي ياخد حاجة من مكتب بابا عشان بابا مسافر 

أحمد مسك ايد ليان و خرجله

مصطفى… لولو عاملة ايه
أحمد… هو قال ايه
ليان همستله… عيل عبيط و غلط ملناش دعوة
أحمد تنحنح… اسمها ليان و تقولها مدام ليان ليه لان هي مراتي ( و حط ايده على كتفها ) و ماشاءالله يعني بنحب بعض اوي ولا ايه يا لولتي
مصطفي بغيظ… على العموم انا هاخد الحاجة من المكتب و ماشي 
أحمد بهمس.. ياريت تمشي دلوقتي 

مصطفى دخل المكتب و احمد قام ماسك ايد ليان و طلع بيها فوق 

ليان… في ايه براحة
احمد… يلا لمي هدومك و يلا 
ليان… ممكن تلمها انت انا مرستهاش كلها هفرد نفسي على السرير

*****

خالد بشر… راقب عمر لو لقيتها معاه هاتها و هاته مربوطين في مخزن السخنة و ايام حد يعرف 

*****

عمر دخل البيت لقا قمر نايمة على الكنبة جه يشيلها صحيت

قمر… انا هقوم لواحدي 
عمر… قمر ممكن متزعليش مني انا كنت خايف عليكي 
قمر بدموع… و انا كمان على فكرة كنت خايفة عليك من باباك ممكن يعملك حاجة 
عمر بضعف و حط ايده ما بين شعره… انا اسف اني مش عارف احميكي انا هسفرك برا مصر انا كنت محضر حاجات من بدري 
قمر… يعني ايه طب طب انا و ابنك ده و 

فجأة حصل حاجة 

عمر… قمررررررر


تابع الفصل التالي اضغط هنا


reaction:

تعليقات