Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

 رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الثالث

رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الثالث


البارت التالت

بعد اسبوع 

خالد: خلي بالك من نفسك 

فاطمه بعيط: حاضر 

محمد: احنا معندناش بنات بتعيط يتعيطي ليه 

فاطمه جرت علي جدها وحضنته 

فاطمه: بعيط عشان هبعد عنكم 

محمد: هو انتي هتبعدي تروحي فين يعني مانت هتروحي عند عمك واحنا هنبقا نيجي نشوفك 

فاطمه: بجد هتيجو 

محمد: ايو بس بطلي عياط بقا حبيبتي متعيطش 

فاطمه: حاضر ومسحت دموعه 

هدي: حبيتي هتوحشيني خلي بالك من نفسك 

فاطمه: وانتي كمان هتوحشيني 

مصطفي: ايه الحب اللي جه فجاء ده 

هدي: بس ياواد انت 

مصطفي: هه حاضر تعالي ياقلبي في حضني 

فاطمه جرت عليه 

مصطفي: بتعيطي ليه انا معاكي واي حاجه تحصل قوليلي وانا اجيلك جري ومستحيل اخلي حد يزعلك ابدا 

فاطمه: حاضر ربنا يخليكم ليه يارب 

هدي: يارب ياحبيبتي 

مصطفي: يلا بقا كفايه وداع هي مهاجرها دي اسكندريه يعني شوي وتوصلي ليه يلا ياختي بقا الكل بيحبك لم جيتي ماشي امال كان فين الحب ده من زمان 

فاطمه: ههههههه وانت مالك انت يابو لسان طويل يلا احسن متوصلني وتيجي تاخد بابو زنوبه 

مصطفي: زنوبه لا الطيب احسن يلا ياختي 

الكل 🤣🤣🤣🤣🤣

فاطمه: يلا سلام 


فرح نازله من علي السلم تجري ومبسوطه 

وكان احمد ومنال قاعدين في الصاله 

فرح: بابا يابابا 

احمد: في ايه بتجري ليه كدا 

فرح عماله تتكلم ومتعرفش ان زين نازل من علي السلم 

فرح: فطوم جايه في الطريق 

احمد بفرحه: بجد 

فرح: اه هي لسه مكلمني وقالتلي انه جايه في الطريق 

احمد: انا فرحان اخير هشوف حبيبت قلبي انا مشوفتهاش من ساعت ما كانت صغير وكنا في الصعيد 

منال: انتو لو السفير اللي جايه مش هتفرحو كدا فرح: بابا بس انا خايفه احسن ما زين يتناقش معاها

احمد: منال انتي وزين لو اعرف انكم ديقتوها بالكلام هيبقا فيه زعل بجد ومش عارفين ايه اللي ممكن يحصل 

منال: لدرجه دي 

احمد: اه لدرجه دي 

زين: هههه متخافش انا اصلا مش عايز اشوفه ولا اتكلم معاها خالص وطول ما هي هنا انا مش هاجي غير علي النوم ولو عايزني مجيش البيت خالص لحد ما تمشي موافق 

منال: انت بتقول ايه ماتجيش كيف البيت ده بيتك مش تيجي الغريبه وتطردك 

احمد: فاطمه مش غريبه وهي بنتي زي فرح يعني بيته ده برضو 

منال: وهو ابنك يعني برضو ده بيته 

احمد: انا مقولتلهوش يطلع منه انا بقول محدش يديقه خالص طول ما هي هنا 

زين: تمام انا مش هكلمه ولا اخليه تشوف وشي خالص عايز حاجه تاني 

احمد: لا مش عايز 

زين: تمام انا طالع سلام 

منال: انا مش عارفه البت دي عملتلكم ايه عشان بتحبه كدا ومش بتحب ابنك قدها 

احمد: انا مش بحب ابني بعيد هتعرفي انا بحبه ليه وانتي كمان هتحبيه هي قلبه ابيض وطيبه بس للاسف انتو مش بتشوفه الناس اللي كدا 

منال: قلبه ابيض وطيبه هههههه انا ماشيه سلام 

فرح: بابا هنعمل ايه احنا كان نفسنا زين وفاطمه يرجعو زي الاول 

احمد: اللي ربنا عاوزه هيكون سيبه للربنا يلا روحي شوفي حد من الخدم يجهز اوضه ل فاطمه 

فرح: تمام انا رايحه 


مصطفي: حبيبتي بتفكر في ايه 

فاطمه: مش بفكر في حاجه 

مصطفي: خايفه من حاجه 

فاطمه: لا مش خايفه 

مصطفي: انتي لو خبيتي علي حد مستحيل تعرفي تخبي وتكدبي عليه عشان انا اخوكي سندك وانا اللي مربيكي 

فاطمه: بصراحه اه 

مصطفي: خايفه من ايه 

فاطمه: خايفه من موجه زين ليه 

مصطفي: زين مستحيل يعملك حاجه هو صحبي وابن عمي وانا عارف متخافيش خالص ومش هيقدر يعمل حاجه عشان وحياتك لو قالك كلمه بس انا هنسا اني اعرفه وعلمه الادب 

فاطمه: هههههه هتعلمه الادب يخوي اتعلم انت الاول 

مصطفي: لا والله يعني انا مش متعلم الادب طيب هقول لامك وابوكي لم اروح 

فاطمه: هههههه لا خلاص ياعم انت محدش يعرف يهزر معاك خالص 

مصطفي: هههههه لا بصي بقا احنا خلاص قربنا نوصل اوعديني لو حصل حاجه معاكي هتقوليلي ومش هتخبي عليه حاجه 

فاطمه: بوعدك هو انت هتيجي ايمتا عشان تقعد معاي 

مصطفي: انا الكليه هتبدا بعد اسبوع يعني بعد اسبوع هتلقيني معاكي ايه رايك 

فاطمه: اشطااا 


ملك: مالك يازين مدايق ليه ومتغير اديلك يجي اسبوع 

زين: مافيش انا كويس بس مشاكل 

ملك: مشاكل ايه دي انت مستحيل تخلط حياتك بالمشاكل ومخلي لكل حاجه مكانه ووقته 

زين: لا عادي بس مشاكل في البيت 

ملك: ايه اللي حصل عمو برضو بيتخانق معاك تاني عشان الشغل وعشان تسيبني لو عشاني سييني يازين 

زين: انتي هبله اسيبك كيف انتي حبيتبي وقريب خالص هنتخطب ومحدش ليه دعوه بيه خالص ولا بحياتي 

ملك: بجد ياحبيبي هنتخطب قريب انا فرحانه 

زين: اه هجي اتقدم ل باباكي قريب 

ملك: انا اسعد وحدها نهارده بسبب الخبر ده تعال نروح الحفله ونغير جو 

زين: يلا 


احمد: فرح يافرح يعني فاطمه اخرت 

فرح: يمكن الطريق زحمه وهي جايه 

احمد: طيب ماترني عليه 

فرح: حا..... 

 


 •تابع الفصل التالي "رواية عشقت ابن عمي من الصغر" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات