القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مليكة الاسد الفصل التاسع 9 بقلم ايمي الطيب

  رواية مليكة الاسد كامله بقلم ايمي الطيب عبر مدونة كوكب الروايات 

رواية مليكة الاسد

رواية مليكة الاسد الفصل التاسع 

موضوعنا كان جميل للحد اللي خلاني ابكي وانا بقفله، عشان مبقاش ينفع، رغم أنه جميل.
***************
في صباح يوم جديد مليء بالمفاجأت 
وتحديدا في المستشفى 
كانو اهل مليكه جم الصبح عشان يطمنو عليها ووالد اسد  جه بعديهم وطبعا اسد كان موجود 
والد مليكه: عامله ايه دلوقتي يا قلب بابا
مليكه بحزن ولكن اخفته ببراعه وقالت ببتسامه مصطنعه: الحمدلله  يا بابا
وفجأة الباب خبط ودخلت سوزي ومعاها بوكيه ورد 
سوزي ببتسامه مصطنعه:  حمد لله على سلامتك مليكة
زعلت كتير لما عرفت انك في المستشفى 
مليكة بضيق: شكرا سوزي مكنش في داعي انك تيجي 
سوزي بإستفزاز: اصل كلمت اسدي وقالي انو هنا فجيت عشان اطمن عليكي وكمان اكون جمب اسدي
مليكة بهمس ولكن سمعه معتز: يخربيت ام محنك 
معتز ضحك بأعلي صوته
الكل بصله
والدة مليكة: بتضحك على ايه يا معتز 
معتز وهو بيحاول يتماسك من الضحك: لا ولا حاجه اصل افتكرت حاجه فضحكتني 
والد اسد: بما إن كلنا هنا في موضوع مهم لازم نتكلم فيه انا ووالد مليكة 
مليكة: اتفضل يا عمي
اسد: اتفضل يابابا 
والد اسد: ""'''''''''
اسد ومليكة ومعتز وسوزي: ايييييييييييه
************************** بقلم ايمي الطيب
عند مازن كان في الشركة عشان اسد مبيروحش 
في مكتب مازن كان بيراجع ملف 
وفجأة دخلت سكرتيرة وقالت 
السكرتيره بهيام: مستر مازن في بنت بره بتقول انها جايه عشان تقدم في وظيفة السكرتيرة 
مازن ببرود و من غير مايرفع وشه عن الورق: خليها تدخل 
السكرتيرة بغيظ: تمام يفندم 
وخرجت
بعد شويه صغيرين 
دخلت بنت محجبه 
مازن ببرود ومن غير ما يبص: اتفضلي اقعدي ممكن السي في 
البنت بصوت منخفض: اتفضل 
مازن  حاسس ان سمع الصوت دا قبل كده رفع راسه وقال بصدمه
مازن بصدمه: ساندي
ساندي بصدمه: مازن 
مازن: انتي السكرتيرة الجديده 
ساندي بحمحمه: احم ايوه
مازن بجديه: احم طب اتفضلي وربني السي في بتاع حضرتك
ساندي بجديه عكس شخصيتها المرحه : تمام اتفضل  يا فندم 
مازن اخد السي في بتاعها وفتحه واعجب جدا بيه 
مازن بإعجاب: ما شاء الله انتي طلعه الاولي علي دفعتك في الاربع سنين 
ساندي بجديه: اه يفندم وكمان عمله ماجستير وكمان بحضر في الدكتوراه 
مازن بإعجاب: هايل هايل جدا تمام حضرتك خلاص اتعينتي وهتبقي السكرتيرة الخاصة بيا
ساندي بإستغراب:طب والسكرتيرة الي بره
مازن: مالها 
ساندي: هي السكرتيره دي هتمشي
مازن: لا بس هي تبقا سكرتيرة اسد لحد ما مليكه ترجع
ساندي: اها طب هو انا ممكن اعرف هبدأ الشغل امتي
مازن ببتسامه: تقدري تبدأي من بكره 
ساندي بمرح: تمام شكرا  ياهندسه   سلاموز
ومشيت 
***************** بقلم ايمي الطيب
عند البوص كان قاعد بيشرب وبيفتكر 
الماضي
فلاش بااك
كانو في النادي
مليكة كانت بدور على اسد
مليكة بطفوليه: لاءد لاءد  هو فين اثد 
رائد وكان عمره ٥سنين 
رائد بضحك: يبنتي والله اسمي رائد وبعدين عايزة اسد في ايه
مليكة بطفوله: كنت عيزاه يجبلي شيبثي ومثاثه (مصاصه) 
رائد بحب: تعالي اجبلك انا 
مليكة بطفوله: بجد هتجبلي
رائد ببتسامه:  اه بجد 
كانت مليكة راحه مع رائد ولكن وقفها صوت اسد 
اسد: مليكة 
مليكة بتبص لاسد: نعم اثد
اسد بعصبيه لا تليق بطفل: كنتي رايحه فين 
مليكة بطفوله: كنت هروح مع رائد نجيب مثاثه (مصاصه)  
وشيبثي 
اسد: كنتي قولتيلي وانا هجبلك 
رائد: عادي يا اسد محصلش حاجه 
اسد: تمام  تعالي يا مليكه 
وخدها ومشي
بااااك
البوص وطبعا عرفنا مين هو
رائد: مش هسيبك يا اسد ومليكة هتبقي ملكي
****************** بقلم  ايمي الطيب
عند مليكة
والد اسد: انا قررت ان اسد هيتجوز مليكة
الكل ماعدا والد والدة مليكة: اييييييييه
مليكة ببرود: وانا مش موافقه 
اسد بسخريه مصطنعه: على اساس انا الى موافق  انا بحب سوزي وهتجوزها 
مليكة بسخريه: ما هو انتو لايقين علي بعض عشان كده الطيور علي اشكالها تقع 
اسد حس جواه بوجع بس حاول يطلع الكلام دا من دماغه 
بس فشل 
وافتكر الي حصل باليل
فلاش بااااك 
مليكة بصدمه: انت مش فاقد الذاكرة 
اسد بصدمه: انتي كنتي صاحيه 
مليكة بحزن وببكاء: للاسف كتت صاحيه عشان اكتشف خداعك وكدبك انا بكرهك يا اسد بكرهههههههك
اسد بحزن: مليكة انا
مليكة بحزن وصريخ: اطلع بره يا اسد اطلع بررررره
اسد بحزن: مليكة ارجوكي اسمع
مليكة بصريخ: اطلع برررررررررره
وفعلا اسد طلع
ومليكة قاعدة تعيط
بااااااك
سوزي مشيت 
والد اسد: انا قولت الي عندي 
والد مليكة: وانا موافق 
مليكة: بابا انا مش موافقه 
والد مليكة:''''''''''''''''''
************************* بقلم ايمي الطيب
عند رائد  كان قاعد وتلفونو رن 
وكانت سوزي
رد رائد 
سوزي: الحق يا رائد اسد هيتجوز مليكة 
رائد بغضب: ازاااااااااي
سوزي: الي حصل      وحكتلو سوزي الي حصل 
رائد بغضب وشر: مستحيل اخلي الجوازه دي تتم مليكة مش هتبقي ملك حد غيري 

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية مليكة الاسد) اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات