Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبي الابدي الفصل التاسع 9 بقلم ايمان هاني

  رواية حبي الابدي كامله بقلم ايمان هاني عبر مدونة كوكب الروايات

رواية حبي الابدي

 رواية حبي الابدي الفصل التاسع

جميله:اومال فين فرح
في الوقت ده كانت فرح نازله من علي الدرج 
ليلي اول ما شافتها :اهي فرح نازله تعالى يا فرح سلمي
فرح اول ما شافتهم انصدمت أن زين معاهم
وزين كان مصدوم معقول دي فرح بس ايه الجمال ده  معقول تكون هي العر*وسه لا لا 
ونزلت فرح سلمت عليهم
جميله:مشاء الله عليكي زي القمر
فرح:ده من زوق حضرتك
فرح لنفسها:انا مش مصدقه انا جي متوقعتش خالص بس بقي يجي كتير الايام دي شكرا يارب بجد انا مبسوطه من قلبي 
وخرج زين وأحمد وعثمان الجنينه 
وزين كان هيتجنن من التفكير معقول تكون فرح العروسه
وبعدين احمد راح يقابل قاسم لما عرف بوصوله 
زين:بابا هو الحج احمد معندوش اولاد غير فرح
 ال سلمت علينا
عثمان:لا  عنده بنت تانيه 
زين:وفرح هي ال عروسه علي كده
عثمان:لا يا بني اختها هي العروسه انما فرح دي الصغيرة
زين تنهد براحه وكان روحه رجعت ليه تاني وكان سعيد لدرجه فوق الوصف لما عرف انها مش العروسه
زين:بعد اذنك يا بابا هعمل مكالمة وجاي 
عثمان:اتفضل يا بني 
زين راح واقف بعيد شويه في مكان فاضي 
زين لنفسه:مش مصدق الحمدلله طلعت مش هي العروسه بس كانت جميله اوي مشفتهاش عند البحيره وشوفتها في خطوبه اختها وطلعت بنت الحج احمد 
وبعدها قاسم كان واقف عند السلم تحت  وساره علي أول السلم ونزلت وهي ماسكه ايد بابها  وبعدها طلعت مع قاسم
قاسم:ايه القمر ده
ساره اتكسفت جدا: شكرا
قاسم برفعه حاجب:شكرا
 وكلهم طلعوا الجنينه ال كانت مجهزه الخطوبه بشكل روعه 
والرجاله في جانب والبنات في جانب كالعادة
وبعدها لبسوا الشبكه وكانوا كلهم مبسوطين جدا كل ده وزين 
كان مراقب فرح وهي شايفه أنه مراقبها بس عملت نفسها مش واخده بالها
فرح لنفسها:شكله جميل في الاسود
والخطوبه خلصت وكانت جميله جدا بكل ما فيها 
ليلي:اطلعوا انتو ناموا بقي يا بنات 
فرح وساره : حاضر يا ماما
ساره مش ده زين ال كنتي بتقولي مش جاي اهو جي 
فرح:ده انتي متعرفيش الصدمه ال كنت فيها كنت نازله علي السلم وألقي ماما بتنده عليا علشان أسلم علي عائلته وتلقيه معاهم كنت متوتره اوي ومش عارفه اعمل ايه وآل خلاني اتوتر اكتر كان بيبصلي بصدمه
ساره: صدمه صدمه ليه
فرح:انتي ناسيه أن يوم ال قابلته عند البحيره قولتله أن اسمي فرح بس يعني مكنش يعرف اني فرح بنت حج احمد الحج احمد ال بينه وبين بابها صداقه وشغل 
ساره:ااه ممكن وممكن يكون في سبب تاني
فرح:معرفش يلا ننام بقي
ساره:يلا 
تاني يوم
زين كان معدي من قدام اوضه سالي 
سالي:طب سلام يا فروحه الحقي روحي انتي 
سالي:باي
دخل زين
زين: عاملة ايه يا سالي
سالي: الحمدلله يا زين
زين:هو انتي كنتي بتكلمي مين 
سالي:لا دي فرح دي طلعت عسوله اوي 
زين:ااه من كلامك معاها شكل عندها مشوار مهم
سالي:لا بس هي قالت رائحه البحيره اصل هي بتحب تروح هناك اوي
زين:ااه طب انا ماشي دلوقتي عايزه حاجه 
سالي:لا شكرا
وطلع زين وكان مستعجل جدا واخد العربيه وراح البحيره 
وشاف فرح بتكتب في مذكراتها وفضل واقف بعيد 
عشر دقائق وبعدين راح عندها 
زين:فرح عاملة ايه
فرح قامت: الحمدلله بخير 
زين:هو انتي بتكتبي مذاكرتك 
فرح:ااه بعد اذنك
محمد جه بيجري:يا بيه المهره بتولد يا بيه  
زين راح بسرعه الاسطبل وفرح راحت وراه
وكان فيه حصان صغير ولونه ابيض وجميل 
محمد:هتسميه ايه يا بيه 
زين بص لفرح:هسميه  فرح 
فرح كانت هتموت من الكسوف: بعد اذنك انا لازم امشي 
زين:استني اوصلك 
فرح:لا مش هينفع بعد اذنك
ومشت فرح 
محمد:كنت عايز اقولك حاجه يا بيه
زين:اتفضل اقول يا عم محمد
محمد: الهانم دي هي نفس البنت ال أنق*ذت حياتك يا بيه

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حبي الابدي) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات