القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرتي المجنونه الفصل الثامن 8 بقلم منه ممدوح

  رواية صغيرتي المجنونه كامله بقلم منه ممدوح عبر مدونة كوكب الروايات

رواية صغيرتي المجنونه


رواية صغيرتي المجنونه الفصل الثامن

بيوصل رعد و معاه رودي واول ما بيدخلوا القصر بيتصدموا... بيكون القصر كله ظلمه و مفيهوش نور شغال.... 
رعد: أنا قلقان يكون حد فيهم جرالوا حاجه.... 
رودي: طب أنت قلقان بتقلقني أنا ليه وبعدين يا عم تفائلوا بالخير تجدوه اكيد هما كويسين بس ناموا ولا قاعدين في أوضهم تعالي نطلع نشوفهم...... 
رعد: يلا تعالي... وبيطلعوا علي السلم وبيدوروا في الاوض مبيلقوش حد... 
رودي: تعالي نروح أوضة البت لين أصلها وحشتني.... و بتفتح رودي الباب وهي بتقول يا لين يا بقره انتي فين؟.. بس بتشوف لين نائمه وعماله تعيط و ريحانه جنبها من نحيه و فريده من النحية التانيه.... 
رودي: بخضه بتجري عليها لين حبيبتي مالك انتي كويسه؟ 
بتقوم لين بسرعه و بتروح تحضن رودي و بتعيط... رودي يا بت انتي بتعيطي ليه يا بقره تب مين مزعلك أكيد الواد وليد أبن الجزمه هو فين سيبوني عليه... وفجأه بتجري ريحانه و فريده عليها وبيحضونوها كلهم وهم بيعيطوا.... 
رودي: لا حول ولاقوة الابالله مالكم انتوا كمان... 
فريده: أحنا فرحنين برجوعك يا بنتيتي كنا هنموت من القلق عليكي.... 
رودي: ليه النكد ده  بس كده يا جماعه دا انا حتي كنت مخطوفه عند واحد صاروخ أرض و جو.... 
ريحانه: شوفي الحيوانه اللي كنا هنموت من الخوف عليها و هي بتعاكس المجرم... 
رودي: بمرح اسكتي ابت يا ريري دا كان مجرم و المجرمين المزز قليلون.... 
ريحانه: بضحك 😂😂 وحشني جنانك يا بت
لين: بفضول.. كان حلو أوي كده؟ 
رودي: مش دي الاخت اللي كانت بتعيط من شويه... بس ايه ابت كان تركي موزززز...
لين:بجد كان تركي...
رودي:أومال..دا عليه عيون أحلي من عيون الحسن 
رعد: بعصبيه و غيره بطلي كلام ماسخ يا رودي وبعدين مكنش حلو للدرجادي... 
فريده: بخبث... مالك يا رعد يا ولدي دي بتهزر ويانا.. 
رودي: انا عارفه انك غيران علشان هو مجرم وكمان تركي و انت مجرد ظابط... 
رعد: بعدم أستيعاب و تقريباً كده بدا يتشل 😂😂
انا دلوقتي بس فهمت خالد كان قصده أيه لما قالي ربنا يكون في عونك..... 
رودي: خالد اقول عليه ايه دائما مسيطني كده... 
وفي الوقت ده بيدخل وليد واول ما بيشوف رودي بيجري عليها يحضنها و يلف بيها.. 
وليد: بصوت اقرب للبكاء قلقتيني عليكي اوي يا قلبي... 
رودي: متقلقش يا حبيبي أنا بخير... 
رعد: وخلاص فاض بيه راح ناحية وليد وشده من حضن رودي واداه بوكس وقعه في الارض.... 
وليد: بالم في إيه يا رعد مالك؟ 
رعد: بغضب راح نحيته ومسكه من ياقته أنت أزاي تحضنها كده انت أزاي تتجرا وتلمس حاجه خاصه با الرعد... 
رودي: رعد انت أزاي تعمل كده في
أخويا.... 
وايه خاصه با الرعد دي ... أنا مسمحلكش... 
رعد:  بأستغراب أخوكي؟
وليد: أيوه يا سيدي أنا ورودي أخوات في الرضاعه...
رودي: بتزق رعد بغيظ سيبه يا رعد اوعي كده و بتشد وليد تقومه وبتطلع برا الاوضه بغيظ من رعد  بتشوف الحسن طالع بتجري عليه وتحضنه ياه ياحج
وحشتني في الكام ساعه اللي اتخطفت فيهم دول.... 
الحسن: بضحك 😂 وانتي وحشتيني جوي جوي الكام ساعه اللي غبتيهم مروا كانهم سنين علينا كلياتنا... 
رامي: من وراهم رودي اتوحشتيني جوي..... وبيحضنها وبيسلم عليها.. 
رودي: بمزاح لا أنا كده أتغر علي الحب ده كلوا 😂 وانتو وحشتوني اوي و خصوصا الحسن أبو عيون 
جمر ده..... 
فريده: بغيره لا يا رودي لحد اكده و اتوقفي الحسن حبيبي أني... 
رودي: بضحكه جميله و صاخبه من حقك تغيري والله 😂😂
الكل ضحك علي غيرت فريده بعد العمر ده... 
وبتيجي سعديه علي الضحك بتشوف رودي بتحضنها و تفرح اوي لرجوعها بخير .... 
رعد: بغيره... في نفسه هو ايه اليوم اللي كله أحضان ده حتي سعديه تب ما أنا أولي... 
سعديه: بفرحه اني بقا هعملكوا عشاء تاكلوا صوابعكم وراه بمناسبة رجوع رودي بلسلامه.... وبتروح تجهز العشاء.... 
وبينقضي المساء في ضحك و فرحه برجوع رودي ولا كانهم كانوا ساعات اللي غابتهم و رعد كان متضايق جداً أن رودي بتتلاشاه بسبب اللي عمله مع وليد.... 
وبيروح كل واحد أوضته و رودي بتروح أوضتها بتاخد دوش دافي و بتلبس بيجامه حماله و شورت و تعمل شعرها علي شكل كعكتين زي الاطفال و بتقعد علي اللاب توب تشتغل في البحث وبعد ساعه تقريباً الباب بيخبط و رودي بتفتح بيكون رعد و حاطط ايديه وراء ظهره.... 
رودي: ببرود خير يا رعد محتاج حاجه؟
رعد: لا أصل أنا عرفت أن الجمر زعلان مني قولت أصالحه.... وبيطلع شنطه من وراء ظهره كبيره وبيعطيهالها.... 
رودي: بأستغراب أيه ده؟ 
رعد: افتحي وشوفي... بتفتحها رودي بتلاقي فيها نوتيلا و شوكلاته و شيبس و بيبس و رويات كتير.... 
رودي: بفرحه واو دول علشاني أنا بجد شكراً أوي يا رعد وبتحضنه... 
رعد: بمشاكسه.... امم لو أعرف أنك هتعملي كده كنت جبتهم من زمان.. 
رودي: وقد أستدركت ما فعلت... أحم  أنا أسفه ما كنتش أقصد ده بس من فرحتي و لاني كنت بعمل كده مع خالد.. 
رعد: بغيره... متعمليش كده مع حد غيري ولما تحتاجي حاجه قوليلي أنا عليها... 
رودي: ماشي يا باشا... يلا بقا هوينا.. 
رعد: وقت لاحظ ما ترتديه.. اهويكي ليه ما التهويه حلوه جوي جوي اهنيه... 
رودي: بأحراج ووجه أحمر انت قليل الادب وسافل وبتقفل الباب في وجهه.. 
رعد: بضحكه 😂 رجوليه بس جمر واياك أشوفك بتفتحي الباب لحد بالبس ده تاني.. فاهمه.. 
رودي: أمشي يا رعد أنا أصلا ما أخدتش بالي وانا بفتحلك..... وبتروح رودي تفتح الحاجات وتاكل نوتيلا وبتكمل شغل وبتنام.... و رعد بيطلع ينام وفي نفس الوقت بيكون في حد بيراقب القصر من برا وبيبص ل الصوره اللي في أيده بحب وأعجاب وفجاه بيجيله أتصال من شخص مجهول.... 
المجهول: ايها المجرم الحقير هل تتجرا علي الوقوف في وجههي الم تكن مهمتك هي قتلها لماذا لم تقتلها؟ 
الشخص: امم... لاني وقعت في عشقها ولن أجعلك تؤذيها... 
المجهول: أقسم لك أنك ستندم يا أكرم لا تلعب مع الاكبر منك... 
أكرم: ببرود... أنا كفيل بكم جميعا وإن أقتربت منها أقسم أنه سيكون أخر يوم في عمرك أنت ومن معك لا تنسي من يكون أكرم كورفالي زعيم المافيا الاخطر في أوروبا و لا تتجرا أبداً في الاقتراب من من يحبه أكرم 
المجهول: بخوف يحاول مداراته بل سنقتلها لانها تشكل خطرا علي عملنا في المخدرات لا تنسي أنه عملك أنت أيضا.... 
أكرم: حاول أن تفعل لها شئ ساقتلك بلا محاله انت ومن معك.... واقفل الخط وقاد سيارته وذهب الي قصر جميل في الصحراء بعيد عن الصعيد 
و بيدخل اوضته و ينام وهو فاتح صورة رودي علي الفون ويقول..... أوه يا إمرأه لو أن الحب يوصف بنظره لوصف بالنظر لعينيكي ولو انه بإبتسامة لكانت أبتسامتكي لا أعلم كيف ومتي ولكن هذا القلب في صدري أصبح بعشقك..... وينام...
ــــــــــ في الصباح ـــــــــــــــــ
رودي: بتقوم بدري وبتروح تخبط علي أوضة رامي..... 
رامي: مين؟ 
رودي: أنا رودي... 
رامي: أدخلي يا رودي... 
رودي: بص يا باشا عاوزه منك طلوبا صغير قد كدهون وبتشاورله بأيدها.. 
رامي: بضحك 😂 طلوبا و كدهون يبقا أكيد خطر... 
رودي: أخصي عليك أنا برضوا.. المهم انا عاوزه....................  
رامي: لا دا انا أخر مره رعد علقني... 
....... 
.... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يا تري رودي عايزه ايه؟ 
ومين الشخص المجهول اللي عايز يقتل رودي.؟ 
وليه البحث بتاع رودي ليه علاقه بالمافيا العالميه؟
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية صغيرتي المجنونه) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات