Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بدون وجه حق الفصل السادس 6 بقلم انجي محمود

  رواية  بدون وجه حق كامله بقلم انجي محمود عبر مدونة كوكب الروايات

رواية بدون وجه حق كامله

رواية بدون وجه حق الفصل السادس

يونس.دارين فوقي دارين ليليان جهزي العربيه بسرعه يلا
في الأسفل ركب يونس ودارين السياره وكانت ليليان في المقدمه تقودها وصلوا المستشفي في عشر دقائق
يونس.دكتور دكتور أرجوك الحقها بسرعه
الدكتور.جهزوا الفحص بسرعه
ليليان.ماتخافش يا يونس هتبقي كويسه صدقني
يونس.ان شاء الله
بعد قليل خرج الدكتور 
الدكتور . الحظ كان معاها وقدرنا ننقذها بس لازم أعرف مين سبب الضرب ده لأنه شروع في ق ت ل شخصين
يونس بصدمه.ازاي شخصين هي
الدكتور بإبتسامه.ايوه لسه حمل جديد وكويس اننا لاحقناه
ليليان.نقدر نشوفها
الدكتور.اكيد اتفضلوا عن إذنكوا أنا
في الداخل
دارين بتعب.يونس أنا متشكره أوي إنك انقذتني
يونس.ايه السبب انه عمل فيكي كده
دارين بخوف.ماعرفش 
يونس بعصبيه.ازاي ماتعرفيش ده كان هي..قتل..ك انتي وابنك انتي حامل يا دارين
دارين.ايه لا أنا مش عايزه حاجه تربطني بيه أنا هطلق منه أنا هنزل البيبي
ليليان.اهدي يا دارين ماينفعش اللى بتقوليه ده هو زمانه دلوقتى في السجن بسبب اللى عمله
يونس.ماتقلقيش أنا هفضل معاكي لحد ماتنزلى مصر بأمان
دارين بيأس.شكرا
ليليان.طب أنا هعمل مكالمه وارجعلكوا
دارين.يونس أنا أسفه على كل اللى عملته أنا غلطانه في كل حاجه ماكنتش أعرف إني هخسر اكتر واحد حبني وأنا حبيته بس عرفت ده متأخر ارجوك ماتسبنيش
يونس.الكلام ده خلص وقته دلوقتى أنا واحد متجوز وبحب مراتي وانتي هتبقي أم وأنا ماكنتش بحبك ده كان مجرد شغل وأنا مكلف اني اراقبك
دارين ببكاء.اطلع بره بره مش عايزه اشوفك تاني
خرج يونس بحزن واكملت دارين بكائها
يونس.ماكنش لازم افتح الجرح مره تانيه يا دارين أنا حبيتك اكتر من حياتي ولسه بحبك بس انتي مابقتيش ليه ولا ينفع تكوني سامحيني يا حبيبتي
ظل يونس يراقب تحركاتها على مدار يومان حتي جهزت جميع أوراقها وهمت بالسفر
يونس.اتاكدت إنها وصلت الفيلا تمام طب وجوزها خلاص اقفل دلوقتى
ليليان.في ايه
يونس.خالد طلع بكفاله ورجع على مصر
ليليان.يا حرام وهتعمل ايه
يونس.ممكن تتطلق أو تفضل زي ما هي كده
ليليان.غريب مش دي دارين اللى كنت بتحكيلى عنها إنها قويه ومتعجرفه راح فين ده
يونس.دارين انكسرت يا ليليان وصعب ترجع زي الاول ادعيلها
دارين.بابا أنا هطلق
عادل.هعمل اللى عايزاه بس بلاش العصبيه علشان اللى في بطنك يا حبيبتي أنا هربي جوزك ده
دارين.ماتقولش جوزي أنا غلطانه في كل حاجه ياريتني سمعت كلامك يابابا أنا أسفه
عادل.اهم حاجه إنك اتعلمتي من غلطك
سعاد.عادل بيه خالد بيه بره وعايز حضرتك
عادل.دخليه لما نشوف جاي ليه
خالد.عايز مراتي يا عمي
عادل.دي الامانه يا خالد عايز تق.ت ..ل بنتي
خالد.اظن ده شئ مايخصكش واعمل اللى عايزه
عادل بعصبية.انت بتقول ايه انت واحد مش محترم
دارين.كلم بابي عدل وأنا هطلق منك
خالد.بصوا قبل ماتكونوا انتوا الاتنين عليا عايز اعرفكوا حاجه بسيطه وهي إن بنتك المصونه مضت على كل حاجه بيع وشراء ليا
عادل بصدمه.انت بتقول ايه إزاي
دارين.انا ماعملتش كده
خالد.تؤتؤ ازعل منك كده فاكره قبل سفرنا بيوم لما جيت ومضيتك على ورق تأمين على الحياه كان بين الورق ده بيع الشركه والمصانع والاراضي الخاصه بيكوا يعني بقيتوا على الحديده
دارين بصراخ.انا مني لله با بابا أنا مكنتش أعرف والله صدقني اعمل اللى عايزه فيا والله ماعرف
عادل بتعب.واللى عايزه دلوقت
خالد بتكبر.اظن دلوقتي جبت حق أبويا اللى كنت بتذله ذليتك انت وبنتك اللى كانت طالعه بيك السما المطلوب بكره بنتك تلم هدومها وترجع البيت وكلمه طالق دي اياك اسمعها منها سامعه
عادل.انا موافق
خالد.عن إذنك يا حمايا العزيز  باي يا ديدا
دارين.بابا أنا ماستحقش أكون بنتك اق..تل..ني اعمل اللى عايزه بس ماتسكتش أنا مش وحشه علشان يحصلى كل ده والله
عادل اخدها في حضنه
عادل. انتي اجمل بنت في الدنيا وماحدش زيك أنا عارف ده اختبار من ربنا وهيقف معانا ماتزعليش انتي
دارين ببكاء.انا بحبك اوي يا بابا
بعد مرور شهرين
ليليان.يونس عندي ليك مفأجاه
يونس.ها قولى
ليليان.مش بالسهوله دي اول حاجه تتبع التعليمات
يونس.موافق يا ستي
ليليان.خد الورقه دي وشوف بتقولك أي
يونس.اوه شكلنا هنلعب
ظل يونس يتتبع العلامات حتي وصل إلى اخر ورقه وفتحها وجد رسمه لثلاث أشخاص
يونس بغباء.مين دول
ليليان.ركز أنا وانت
يونس.طب مين التالت ده مش عارف
ليليان.والله ركز يا يونس
يونس.باباكي لا لا
ليليان بإستغراب.لا والله صعبه اوي كده
يونس.طب لا استني انتي انتي حامل
ليليان بفرحه.ايوه في شهر بيتنا هيزيد واحد
يونس بخوف.طب لا لا يمكن البيبي هينزل
ليليان بحزن.يونس أنا عارفة اني تعبانه وهم.و..ت زي مامي والبيبي مش مقدر إني اشوفه زي ماحصلى بس نفسي اجبلك حاجه تفتكرني بيها
يونس بحزن.انا هفتكرك طول عمري وعمري ما هنساكي انتي عمري
ليليان. اللى ربنا كتبه هيكون يا يونس يلا نحتفل علشان كل ذكري لازم تكون معاك في الفتره اللى جايه
نهال.بصي يا بت انتي انتي هتروقي كويس ولا لا ايه القرف ده
دارين بتعب. أنا تعبت ومش قادرة وأنا مش خدامه ليكي
نهال.انتي بتردي عليا يا قليله الادب وجاءت لتضربها
خالد.ماما انتي بتعملى ايه
ظنت دارين أنه خائف عليها
خالد.انتي ناسيه انها حامل
ضحكت بسخريه وقالت لا كتر خيرك
ظلت تتوالى الاحداث والشهور حتي جاء اليوم الموعود

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية بدون وجه حق) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات