القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرتي المجنونه الفصل السادس 6 بقلم منه ممدوح

  رواية صغيرتي المجنونه كامله بقلم منه ممدوح عبر مدونة كوكب الروايات

رواية صغيرتي المجنونه


رواية صغيرتي المجنونه الفصل السادس 

رودي و رامي ولين خبطوا أيديهم علي وشهم من غباء ريحانه..... 
رعد: بهدوء.. ل أخته.. و انتي عرفتي أزاي يا ريحانه أنهم راحوا الحفله؟ 
 ريحانه: ب سذاجه.. لا ماهي رودي طلعت مع هشام علي المسرح و اتصورت معاه وقال أنها أجمل و أكبر معجبينه.. دا رودي بقت تريند علي السوشيال ميديا... 
لين: ياه علي الغباء.. دي لو حافظه الكلام مش هتقوله بالترتيب ده.. 
رعد: بعيون مثل الجمر الموقد.. و قام بهدوء جاب البندقية و راح نحيتهم و رامي و رودي هيموتوا من الخوف... 
رعد: قولي بقا يا رامي يا حبيب أخوك كنت فين ليله أمبارح.. وواخد الست هانم معاك ليه؟.. 
رامي: بلخبطه.. لا مهو أصل.. في الحقيقه أنا كنت طالع لوحدي فا لقتها طالعه من الباب الخلفي و جات معايا.. 
بيبص رعد ل رودي بحده و صوت عالي.. وانتي أيه اللي مطلعك من القصر في الوقت ده؟.. 
رودي: بتوتر.. بص يا باشا الغلط كلوا علي البت دي... وبتشاور علي لين.. 
لين: بذهول أنا.. 
رودي: أيوه أنا كنت قاعده مع أمان الله بشتغل في البحث بتاعي لقيتها رنت عليا و قالتلي علي الحفله.. وطبعا يا جناب العمده أنت عارف أن الذن علي الودان أقوي من السحر ولا أيه يا وليد... 
وليد: بضحك 😂 تصدقي وجهت نظر.. 
رودي: بمرح الله عليك يا وليد يا قمر خد يلاا خمسه مواه وبتديله قبله في الهواء 😘😘
رعد: بغيره بس مش عايز أسمع نفسك.. 
لين: بدراميه.. أعوانكي خأنوكي يا لين.. 
رعد: بيشد أجزاا البندقيه علي وضع الإطلاق... 
لين: سامحني يا باشا عيل وغلط مش تتكلم تاني وبتحط أيّها علي بوقها.. 
رودي: أستغلت أنشغال رعد وماما تجري.. وبتقول بصوت عالي بيقولوا في المواقف اللي زي دي الجري نص الجدعنه بس طلعم غلطانين ده هو الجدعنه كلها... 😂😂😂
 رعد: بصوت عالي غاضب 😡 ررووددي...بس بتكون أختفت....... رعد: هي هربت  أنتو تشيلوا الليله وبيبص ل رامي ولين.... وبينادي بصوت عالي.... يا برعي.. 
برعي: الغفير.. نعم يا جناب العمده.. 
رعد: تاخد رامي بيه وتوديه الأسطبل ينضفه كله عاوزه بيلمع و بعدها يا حمي المهور كلياتهم... 
برعي: أمرك يا جناب العمده.. 
رامي: وهو فاتح بيه علي أخره.. 
لين: بمزاح.. يا عيني ده أتصدم 😂
رعد:ببرود لسه دورك جاي انتي والله هربت دي.. 
وليد: بضحك 😂 وربنا ما عارف أشكرك أزاي دي مطلعه عيني هي و رودي... 
رعد: زي البركان اللي علي وشك الانفجار من كلام وليد....وبيقول لنفسه يعني أيه رودي مطلعه عينوا هو مقرب منها للدرجا دي... 
رامي: بيطلعه من شروده... بس يا رعد ده ظلم حرام كده.. 
رعد: بخبث لو مش عاجبك أوديك ل برق.. 
رامي: بسرعه لا لا أنا هروح أنضف الاسطبل... وبيجري علي الأسطبل..
(ناس متجيش الإ بالخوف 😂) 
 كل ده و الحسن و فريده و ريحانه و وليد قعدين بيضحكوا علي اللي رعد بيعملوا 😂😂😂
رعد: ل لين دورك انتي.. وبينادي يا سعديه... 
سعديه: نعم يا رعد بيه.... 
رعد: خودي لين هانم معاكي و لبسيها لبس من لبسنا و خليها تعمل معاكي كل شغل المطبخ و القصر.. 
لين: بتوتر.. بس أنا مبعرفش أعمل حاجه.. 
رعد: ببرود سعديه هتعلمك... يلا فزي.. جريت ريم من قدامه بسرعه مع سعديه... 
وليد: تستاهلي..علشان لما بتجمعي في مكان أنتي ورودي بتخربوه... 
علي ذكر رودي هي راحت فين؟ 
رعد: طلع برا بيدور علي رودي... 
رودي: وهي مستخبيه في كرم العنب يارب ما يلقيني يا رب دا انا غلبانه ولسه صغيره و هولاكوا ده لو لاقاني هيعمل مني بطاطس محمره و يأكلني..
رعد: ببرود.. من خلفها.. ها وبعدين كملي كملي.. 
رودي: رعد باشا حبيب الملايين.. 
رعد: وهو قرب عليها بهدوء وهي أتوترت ووشها ضرب ألوان... و رعد لاحظ تأثيره عليها فا كان مستمتع و هو شايفها مكسوفه... 
رودي: ببلاهه.. بص هو عادتن في المواقف اللي زي دي بيصوتوا و يقولوا متحمرش بيتحمرش بيا.. 
رعد: ضحك بصوت عالي 😂😂
رودي: الحق الحسن جه.. 
رعد: بيبص وراه بوي.. 
رودي: وهي بتجري الذكي مبيقعش في المقلب مرتين و بتتطلع لسانها 😜 وبتجري تطلع برا القصر و رعد بيجري وراها... 
وفجأه بتعدي عربيه سوداء كبيره وطلع منها واحد بيشد رودي في العربيه و العربيه بتجري بسرعه... وكل ده حصل في ثواني قدام عيون الرعد و الحرس بتوعوا... 
رعد: بغضب أنتوا أغبيه معرفتوش تمنعوهم...وبينادي بصوت عالي يا فخر يا برعي يا جابر جهزوا الرجاله والسلاح و اتوصلوا مع الرجاله يمنعوا أي حد يخرج من البلد حالا.. 
فخر: بخوف حاضر يا جناب العمده.. 
وبسرعه بينفذ اللي الرعد قاله عليه
رعد: بيجري علي جوا القصر يجيب مسدسه و بيطلع بسرعه يركب العربيه و بتختفي في لما البصر... 
الحسن: بقلق بيندم علي جابر يا جابر أيه اللي حوصل خلي رعد ولدي يجري أكد؟ 
جابر: بخوف.. أصل ست الدكتوره أنخطفت من قدام القصر... وبيحكيله جابر..................... 
وليد: بقلق أحنا لازم نتصرف و نبلغ البوليس و نقول ل عمي خالد علشان يبلغ الوزاره العليه... 
الحسن: متقلقش يا ولدي رعد ولدي هيتصرف هو قدها و قدود أنت لسه متعرفوش... 
كل ده أتحكي قدام لين اللي أول ما سمعت الكلام ده أغمي عليها و وليد شالها طلعها فوق... 
و فريده و ريحانه قعدين حضنين بعض و بيبكوا....والحسن بيحاول يهاديهم مش عارف... 
رامي: جاي من برا بسرعه... صوح الكلام اللي بيقوله جابر ديه يا بوي رودي أتخطفت... 
الحسن: أيوه صوح يا ولدي و رعد عم يلحقهم.. 
رامي: بخوف لا لا رودي مستحيل يجرالها حاجه و بيقعد يحط أي ده علي وشه و بيبكي... 
الحسن: في نفسه حتي أنت يا رامي والله ما عارف رودي عملت ايه في القصر ديه في مسافة يومين الكل حبها و القصر منور بوجودها و بضحكها دلوقتي بقا ضلمت... ربنا يرجعك بالسلامة يارب... 
عند رودي... 
رودي:............ 
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية صغيرتي المجنونه) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات