Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بدون وجه حق الفصل الرابع 4 بقلم انجي محمود

  رواية  بدون وجه حق كامله بقلم انجي محمود عبر مدونة كوكب الروايات

رواية بدون وجه حق كامله

رواية بدون وجه حق الفصل الرابع

في أحد المطاعم
يونس.ليليان كنت عايز أطلب طلب واتمنى ماترفضيش
ليليان.اكيد قول
يونس.انا بحبك وعايز اتجوزك يا ليلو وبصي فكري زي ما انتي عايزه أنا مش مستعجل
ليليان.بس أنا مستعجله أخيرا قولتلها نطقت اه كنت هموت
يونس بضحك.يا بنتي شويه كسوف حتي إيه ده
عمار.وليه تنكسف الصبيه عندها حق شو انت اعمي لتسيب هاي الجمال
ليليان.قوله يا عمار أعمل إيه معاه مش عارفه
يونس.خلاص قبل ماتتفقوا عليا تحبي يا جميلتي الخطوبه امتي
ليليان .والله احنا نمشي تبع العادات والتقاليد بتاعه بلادنا وتطلبني من بابا
يونس.والله اشمعنا ده طب بصي بقي باباكي موافق والفرح الجمعه الجايه قلتي ايه
ليليان.بص والله لو ما اصريت نقول على بركه الله
مروان.ازغرط لو كنت اعرف يا ناس مبروك يا يونس مبروك يا ليليان
يونس وليليان.الله يبارك فيك
عمار.بهي المناسبه راح أطلب شئ من مطعمي على شرف الخطوبه اليوم وراح نوزع مجاني على الناس مبروك ليكوا
مسعود.معقول هتبدوأ الحفله من غيري ده كلام
ليليان .بابا عرفت منين إننا هنا
يونس.انا اللى قلتله علشان نحتفل
ليليان بفرح.انا مش مصدقه نفسي أنا مبسوطه أوي
مسعود بإمتنان وهو ينظر ليونس
خالد.انا قرفت كل يوم اسئله اسئله ايه ما اخرج براحتي
دارين.لا مش براحتك ولما يجيلى فيديو بصور ليك مع بنات في الديسكو ده اسمه ايه وصحابي اللى بعتنها انت مش عارف أنا مين أنا دارين عادل
خالد.بطلى بقي شغل التكبر ده وعيشي على قدك يا شاطره ومين دارين يعني وعالعموم نفس صحابك اللى بعتولك الصور دي هما اللى بيتكلموا عليكي إنك واحده خنيقه وبارده
دارين.انا عمري ما كنت كده طب اكيد ده كدب
خالد بسخريه.لا ولا كدب ولا حاجه وأنا اتجوزتك بس علشان وضعك الاجتماعي غير كده ماكنتش بصيتلك ثم تركها وغادر
اتصلت دارين على ميس
دارين .مامي أنا محتجاكي أوي
ميس.حبيبتي أنا خارجه مع صحابي وأول ما هرجع هكلمك
دارين ببكاء.لا تكلميني دلوقتى ولا بعدين واعتبري إن بنتك ماتت ثم أغلقت الهاتف
دارين.يارب ساعدني أنا ماليش غيرك أنا تعبت يونس تعال شفني وخد حقك مني أنا مذلوله أهو تعال
ليليان.يونس ممكن اعرف انت نسيت دارين ولا بداري علشان ما تنساهاش
يونس.اكدب عليكي لو قلتلك نسيتها بس بحاول دارين كسرتني يا ليليان وانتي الوحيده اللى صلحتي اللى فيا
ليليان.بس أنا عارفة إنك مش بتحبني زيها
يونس.المهم إنك بتحبيني وهنقدر نعيش سوا وصدقيني عمري ما هجرحك ولا هزعلك
بعد أسبوع
مسعود.يونس بنتي أمانه معاك تحطها في عينك
يونس.دي في قلبي ماتخافش يا عمي
مسعود.خد دي تذاكر لفرنسا على فندقا اللى هناك تروحوا شهر عسل كامل انت سامع وانسي الشغل ده خالص
ليليان.هتوحشني أوي يا بابي
مسعود.انتي أكتر يا روحي خد بالك منها
خالد.دارين دارين
دارين.نعم 
خالد.جهزي نفسك هنسافر على فرنسا علشان شهر العسل
دارين.انا بتضحك عليا ولا على نفسك شهر عسل ايه أنا مش مسافره
خالد.ده مش علشانك ده علشان الصحافه دوشيني ولازم نخلص الموضوع ده يلا اطلعي جهزي الشنط
في فرنسا.
وصل خالد ودارين نفس فندق يونس
خالد.في حجز هنا بإسم خالد ثروت
الموظف.لا يا فندم الطلب مش موجود
خالد.يعني ايه اللى بتقوله ده هو كلام عيال
الموظف.اكيد حصل غلط او سوء تفاهم حضرتك ممكن حضرتك تروح أي فندق تاني
ليليان.في ايه ليه الصوت العالى
الموظف.حضرتك حصل سؤء تفاهم في الحجز وأنا مش عارف إيه المشكله
خالد.ماينفعش كده حضرتك أنا رجل أعمال معروف في مصر
ليليان.خلاص ممكن نشوف واحده تانيه وتكون مناسبه
وكانت ليليان تخطف الانظار لدارين لأنها أحست أنها رأتها قبل ذلك
ليليان.انا شفت حضرتك قبل كده اصلى شاكه
دارين.لا أكيد ممكن تشابه
يونس.حبيبيتي
التفت دارين وليليان ليونس
يونس بصدمه دارين

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية بدون وجه حق) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات