القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم اميرة رمضان

 رواية حنين الليل الفصل الثاني والثلاثون 

رواية حنين الليل الفصل الثاني والثلاثون 

سوسن بصراخ : اتجوووووووزت علياااااا بعد كل اللي عملته عشانك ي راجل ي نااا*اقص 
سيد بصوت عالي : اخررررررسي بدل مطلقكككككك واخلص من زنك
ندي : ليه ي بابا لييييه 
سيد : بس ي بت انتي كمااان انا هنا اعمل اللي عايزو انتو هتحاسبوني 
سمر : وجايبها بقا تعيش معانا هنااا 
سيد : لاء هي هتعيش في الشقه اللي فوق شقت عمك 
بسمه : بس الشقه دي بتاعتي انا واختي 
سيد بجشع : انتي واختك اتجوزتو وهي فاضيه هعيش فيها انا ومسمعش كلمه في الموضوع ده تااااني 
__________
(تاني يوم راحو النيابه ووليد اعترف علي زياد بكل حاجه وسلمهم التسجيلات بصوت زياد وخرج رحيم )
أسامه : كفااااره ي ابن عمي 
رحيم : اي اللي كفاره دي انا واخد براءه علي فكره 
فارس : تصدق انا مشفتش النوم من وقت متقبض عليك 
رحيم : ليه ي عم الحنين 
فارس : كنت بفكر في طريقه اقنع بيها سندس اننا نتجوز وانت مسجون لانها هتبقا حزينه عليك للاسف 
رحيم : هو كل ده اللي هامك غور من وشييييي

ليل : انا من رايي كفايه كده واطلع لان البنت اتحنطت برا من الوقفه 
رحيم : ميين 
أسامه بغمزه : هتكون مين ي نمس 
رحيم : طب سلام انا بقاا (وجري علي برا وشاف ندي واقفه علي اعصابها )
رحيم قرب منها وهي مش واخده بالها : وحشتيني 
ندي بخضه : رحييييييم (وحضنته اوووي //عادي ي جماعه ده جوزها😂 )
رحيم : لاء بلاش الرقه دي انا واحد كنت قاعد مع المجرمين والبلطجيه ومش واخد علي الرقه دي خاالص
ندي : انا مش مصدقه انك خرجت وبقيت واقف قدامي كنت خايفه عليكككك اوووي والله 
رحيم : خلاص ي بنتي انا بقيت قدامك اهو وهنكمل تجهيزات الفرح عايز اتجوز واخلص بقااا
ندي : مستعجل علي اي انا لسه مجبتش الطاسه التيفال  
رحيم بنفاذ صبر : بقا عايزه تأجلي الجوازه عشان الطاسه التيفال امشي بدل مشوهلك وشك ده
_________
في الشركه 
خديجه : خير ي مستر نوح عايز اي 
نوح : ده اي الرسميه ده 
خديجه : بحاول متخطاش حدودي مع حضرتك 
نوح : اتكلمي عدل ي بت 
خديجه بعصبيه : اااي عااايز ااااي 

نوح : ايوا كده ارجعي لاصلك 
خديجه : مالو اصلي ي اخووووووويا 
نوح : احسن ناس ي اختي خلاص انتي مش جايه تتخانقي اسمعي ام الكلمتين اللي عاي اقولهم 
خديجه : سمعني واخلص عشان مش فاضه وعندي (قاطعها نوح وقال)
نوح : بحبك
خديجه بعدم انتباه: ايوا ماشي يعني مش حاجه م (وسكتت شويه وقالت) انت قولت اي 
نوح بضحكك علي شكلها: . اقفلي بوقك 
خديجه : فكك من بوقي عيد كده اللي قولته ده 
نوح : قولت بحبككككك
خديجه: انت بتتكلم بجد ولا بتقولي كده وترجع تقولي ده مقلب 
نوح بضحك : لاء والله بتكلم بجد ده علي اساس يعني انك اول مره تعرفي 
خديجه : عارفه انك كنت بتحبني زمان بس دلوقتي انت اتغيرت وبقيت تعاملني بطريقه وحشه 
نوح : كنت بحاول اقنع نفسي اني نسيتك بس كل مره كنت بعاملكةبطريقه وحشه كنت انا اللي بتضايق
خديجه : احسن عشان متعاملنيش كده تاني 
نوح : هااا موافقه بقا ولا اي 
خديجه : اطلب ايدي من اخويا الاول 
نوح : منا طلبت ي عنيااا من اربع سنين وعايز الاجابه بقا 
خديجه : لاء دي مده صلاحيتها انتهت اطلب من جديد 
نوح : هو كارت شحن بروح امك 
(دخلت حبيبه المكتب وشافتهم مع بعض )
خديجه ببرود : خير ي انسه هو مش في باب تخبطي عليه ولا انتي متعلمتيش كده
حبيبه بضيق : سوري المره الجايه هبقا اخبط 
خديجه : تؤتؤ اطلعي وخبطي ومتدخلش الا لما اسمحلك 
حبيبه بعصبيه : بس ده مكتب مستر نوح 
خديجه بصوت اعلي : وانا هبقا حرم مستر نوح ي عنياااا وعايزاكي متاجيش علي المكتب ده تاني بدل مقطع عيشك من الشركه خالص
(حبيبه طلعت وهي هتنفجر من الغيظ )
نوح : اي ي بت الشر ده كلو دانا علي كده اخاف منك 
خديجه بانفعال : اذا كاااان عاجبك 

___________
ليل : عامله اي دلوقتي ي قلبي 
_ مش عارفه بدءت احس بوجع في بطني 
ليل : ده طبيعي معلش استحملي كله يهون عشان حنين الصغيره 
_ لااااااء مش هسميها حنين 
ليل : امال عايزه تسميها اي 
_مش عارفه بس مش هسميها حنين وبعدين مين قالك انها هتكون بنت مش يمكن ولد 
ليل : لو ولد هتفضلي تجبيلي عيال لحد متجبيلي حنين ويبقا عندي بنوتين قمرات حنين وتالين 
قولت بحب _ تصدق لايقه وكفايه ان انت ابوهم 
ليل : ده اي الكلام الجامد ده 
قولت بعصبيه : ليييييييييل 
ليل : ده اي القلبه الطين دي 
_ انت داخل بالجذمه هناااا حرام علييييككككك انا لسه منضفه انت مش بتحس بيااااا حراااام عليييكككك والله هسبلك البيت وهروح في داهييييه 
ليل : اهدي اهددددددي كل ده عشان دخلت بالجزمه 
_ شايفها حاجه تافهه قول اني انا تافهه بقا ومليش لازمه ومبقتش تحبني اه ي انا ي امااااا تعالي شوفي بنتك بقا مليش لازمه خدني لحم ورماني عضم وخلاص مب....(ليل بصوت عالي)

ليل : اقسم بالله لو مسكتي لاديكي بالجزمه دي علي بوقكك اااااااي 
قولت بدلع : اي ي روحي مالك متعصب كده ليه هو انا موحشتكش ولا اي 
ليل باستغراب : حنين انتي شاربه حاجه 
_ شاربه الهنا والحب والحنان من يوم معرفتك

ليل : بت انتي في وعيك انتي واخده بالك من كلامك 
_ طبعا واخده بالي بدلع جوزي حبيبي قرة عيني 
ليل : امال اي الجنان اللي كان من شويه ده يخربيت هرمونات الحمل وسنينها 
_ بقولك ي روحي 
ليل : قولي نونا
_ كنت عايزاك ت (وبصيت علي رجليه لقيته لسه لابس الجزمه) اااااااانت لسه مقلعتش الجذذذذذذذذمه اقلعهااااااااااا
ليل بعصبيه : ااااام الجذمه اللي جننتيني بيهاااا (قلع الجزمه وحدفها عليا وانا جريت بسرعه وضحكت علي شكله)
___________
بسمه : الف حمد لله علي سلامته يلا عقبال الفرح بقااا
ندي : تفتكري الفرح ده هيتم خايفه من مرات ابويا لتعمل حاجه 
بسمه : هههههههه طب والله امك متهدتش الا لما جات مديحه دي هما الاتنين انهارده طول اليوم شغالين خناق 
ندي : ربنا يستر بس انا بخاف منها لما بتتعصب بحس انها هتاكلني 
بسمه : طب انتي كلها كام يوم وتتجوزي وتمشي من هنا هتسبيني انا معاهم لوحدي
(وسمعو صوت دوشه جامد في الشارع طلعو البلكونه بسرعه يشوفو في اي)
زياد : اوعي ي عم ايدك 
الظابط : خدو علي البوكس 
ابو زياد : ي بيه ابني عمل اااي 
الظابط : ابنك متهم في قضيه مخدرات هو اللي لفق قضيه المخدرات لرحيم الصاوي وتقدر تقول اتقلب السحر علي الساحر 
زياد شاف ندي واقفه تتفرج عليه في البلكونه قال لابوه : متخلهمش يخدوووني اعمل اي حااااااجه
العسكري شدو جامد ورماه في البوكس وندي بتتفرج عليه وفرحانه ان ربنا خد حقها هي ورحيم منه  

_________

عدي فتره من غير احداث مهمه وجينا ليوم فرح ندي ورحيم 
سندس: ده اي العروسه القمرايه دي 
ندي : مش عارفه ليه حاسه اني مهبطه وجعانه اتصلي بامي خليها تبعتلي حله المحشي اللي علي البوتوجاز 
سندس : اسكتي يخربيتك حد يسمعك في عروسه تقول هتولي حله المحشي وبعدين انتي جايلك اكل كتير اووي في الشقه لما تروحي بليل يبقا كلي 
ندي : طب هتصل علي رحيم يجبلي محشي من اللي راح الشقه 
بسمه : يخربيتك هتفضحينااااا اسكتي بقا هنزل اجبلك اكل 
ندي : طب بسرررررعه
_________

ااااااوف شايف شكلي عامل ازاي ده كله ولسه في الرابع 
ليل : مالك متعصبه ليه كده 
_ باين عليا ان عندي كرش
ليل : يابنتي انتي حاااامل لازم بطنك تتنفخ متخنقنيش بقاااا كل شويه تزعلي 
_ اه تصدق انا فرحانه اووي وانا بطني قدامي كده شكلي حلو صح 
ليل : يابنتي ارحميني انا تعبت من الهرمونات دي 
_ اعمل اي يعني هو انا اللي بنكد ماهو انت اللي مش بتفهمني  
ليل : تصدقي فعلا انا اللي غلطااااااان 
_ طب علي متخلص لبس اكون كلت 

ليل : انتي مش لسه واكله قبل متلبسي 
_ يابني انا حاامل باكل لاتنين لازم اكل واتغذي 
ليل : اتغذي ي روحي بس خفيف كده عشان نعرف نروح الفرح مش عايز طفاسه 
_ طب والله العظيم لاكل واخلص الاكل انت هتعد عليا الاكل 
____________

هشام : اخيرا وافقتي انك تقابليني 
جاسمن: عايز اي ي هشام انا مش رفعت عليك قضيه خلع وقولتلك مش عايزاك جااي ورايا ليييه
هشام : علفكره انا لسه بحبك وجايلك انك تديني فرصه وحده بس نرجع لبعض انا وانتي 
جاسمن : بقولك انا كل اللي خلاني اتجوزك انك كنت مبين قدامي انك ابن مليونير ومعاك فلوس لا لها اول ولا اخر لكن طلع كل ده كدب وكنت بتضحك عليا عشان تتجوزني وخليتني اسيب جوزي وعيالي وامشي وراك 
هشام : يعني انتي مش كنتي بتحبيني 
جاسمن : اقولك بصراحه انا محبتش حد غير ليل ولما لقيته مش مهتم بيا اووي ومش قادر يجبلي كل طلاباتي اللي نفسي فيها طلبت منه الطلاق شوف يعني الشخص اللي بحبه لما محققش ليا كل اللي عايزاه سبته مبالك انت بقا 
هشام : طيب انا قولتلك اديني فرصه ومش هتخسري وهحققلك كل اللي بتتمنيه 
جاسمن بتفكير ثم قالت بخبث : اممممم خلاص تقدر تصرف عليا انا واولادي
هشام : اكيد بس انتي قولتي انك اتنازلتي لليل عنهم 
جاسمن : عارفه بس هقولك هنعمل اي 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حنين الليل" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق