القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الثلاثون 30 بقلم اميرة رمضان

 رواية حنين الليل الفصل الثلاثون 

رواية حنين الليل الفصل الثلاثون 

البارت30
جووووزك طلع تاجر مخدرات والحكومه قبضت عليه 

ندي مستحملتش الخبر واغمي عليها 
بسمه : ندددددددددي هاتي مايه بسرعه 
سمر : فوقيها ي حنينه 
سوسن : ملكيش حظ ي بنتي كل اللي تتخطبي ليه يطلع وراه مصيبه ي قلة بختك ي بنتي 
بسمه : اسكتووو بقا شوووويه ، ندي ندي فوقي ي حبيبتي (وكبت مايه علي وشها)
ندي بخضه : ااااااه في اي (وافتكرت بسرعه ) اي اللي سمر بتقوله ده 
بسمه : مفيش حاجه ي حبيبتي اهدي بس 
ندي : رحيم اتقبض عليه ازاي ازاي هو مستحيل يعمل كده مستحيييييل انا هروحله 
سوسن : هتروحي فين ي بت اترزعي هنا دانا هبعت محامي ليه عشان يطلقك 
ندي بصراخ وانهيار : طلاااااااااق ااااااااي اسكتي خاااااالص وسبيني في حااااالي مش عايزه اسمع صوووووتككككك
سوسن : امال هناسب ناس تجار مخدرات 
سمر : وبعدين ده ان طلع منها اصلا ده قدامو ولا 15سنه سجن علي الاقل 

ندي : اوعي من قدامي انا رايحه لجوزي ويكون في علمكم مش هتطلق لو اطبقت السماء علي الارض 
(وطلعت وخبطت باب الشقه اووي)
سوسن : منك لله يابن فايزه تلاقيك عاملها عمل والله لااطلقها منك نسب يعررر
__________
ليل : انت رايح فين بسرعه كده 
فارس : رحيم اتقبض عليه 
_ يالهووووووي انت بتقول اي 
ليل : اهدي انتي مفيش حاجه ان شاء الله هنروح نشوف في اي وهيطلع باذن الله مداااام كرررريمه 
مدام كريمه : ايوا ي بيه 
ليل : خليكي معاها خلي بالك منها يلا ي فارس 

___لاء اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ❤___
فايزه ام رحيم : ابعددددي من قداااامي 
شهد بدموع : يا امي هتروحي فييين دلوقتي اسامه وعمي قالو هيطمنونا 
فايزه : انا مش هقعد هنا واسيب ابني 
سندس : ي مرات عمي والله هيبقا اتاخد ظلم وهيطلع علطول اهدي بس 
فايزه بدموع : يارب ناجيه وانتقم من اللي عمل فيه كده ووجع قلبي عليه قادر ي كرررريم 
________
في قسم الشرطه 
ندي وصلت وكانت بتدور علي رحيم زي التايهه لحد مشافت ليل 
ندي : ليل الحق رحيم بالله عليك انت عرفت اللي حصلو 
ليل : ايوا اهدي متقلقيش هيطلع ان شاء الله 
ندي بدموع : ان شاء الله 
ليل : انا عايز اقابل الظابط ي ابني 
العسكري دخل لظابط : تمام ي فندم ليل الحديدي عايز يقابل سعادتك 
الظابط : خليه يدخل 
(ليل وفارس وندي دخلو )
الظابط : اهلا ليل باشا 
ليل : عايز اعرف قبضتو علي رحيم الصاوي ليه 
الظابط جالنا بلاغ بان رحيم الصاوي بيتاجر في المخدرات ومكان المخدرات ورحنا فعلا لقينا المخدرات ورحيم عشان كده قبضنا عليه
ليل : انت لقيت المخدرات دي في المصنع مش معني كده انها بتاع رحيم 
الظابط : بس الباغ جالنا واتهم فيه رحيم وهو المتهم الوحيد قدامنا في القضيه عشان كده قبضنا عليه ولسه التحقيقات شغاله 
ليل : رحيم يطلع حالا وتخلصو اجراءتكم دي مع نفسكم 
الظابط : القانون فوق الكل ي ليل باشا ومش انا اللي هقولك كده 
فارس : ليل اهدي هو عندو حق لازم يطبقو القانون 
ليل : طب عايزين نشوف رحيم 
الظابط : جدعنه مني هخليك تقابله 10دقايق مش اكتر 
الظابط : انت ي عسكري هات رحيم الصاوي من الحجز 

__________
وليد : ده اي دماغ الشيطان دي يخربيتك مخدرات مره وحده 
زياد : فكره حلوه صح 
وليد : جاااامده
زياد : يلا بقا خليهم يتجوزو في السجن عشان تسيبني انا وتروح تتجوز واحد تاجر مخدرات
وليد : احنا هنكدب الكدبه ونصدقها 
زياد : لازم نصدقها لان الكدبه دي هتقلب حياتهم وتدمرها 
وليد : طب انت جبت المخدرات دي منين 
زياد : من الواد ترجي 
وليد : ترجي هو لسه شغال في المخدرات مش بينه اتسجن 
زياد : قضي المده وطلع كمل شغل 
وليد : شكل الشغلانه عجبته بس انت كده دفعت كتير اووي 
زياد : مش كتير علي كسره قلبهم ودمارهم 
____صلو على سيدنا محمد ❤_____
_ اي ي سندس وصلتو لحاجه 
سندس : لسه والله اسامه مرنش 
_ وانا برن علي ليل كتير مش بيرد عليا 
سندس : طب سبيهم دلوقتي اكيد مشغولين وريحي نفسك لتتعبي انتي تعبانه من غير حاجه 
_ متشغليش بالك بيا شهد عامله اي 
سندس : مش مبطلين بكاء وحقيقي مش عارفين نعمل اي 
_ صلو وادعوله ان شاء الله خير اتفائلي بربنا خير 
__________
العسكري : تمام ي فندم رحيم الصاوي واقف برا 

الظابط : دخلو
رحيم دخل وندي اول مشافته قلبها اتخلع من مكانها : رحييييييم 
رحيم بغضب : انتي اااي اللي جابك هنااااا روحي يلااا متقعديش في المكان ده
ندي : مش همشي الا وانت معايا مستحيل اسيبك تقعد هنا 
رحيم : فارس روحها البيت واياكي اشوفك هنا تاني 
ندي ببكاء : حرام عليك انا لما عرفت الخبر اتجننت وانت كل اللي شاغلك اني امشي من هنا 

ليل : بس اهدي وانت ي رحيم اهدا انت كمان 
الضابط : عشر دقايق واجيلكم 
ليل : ركز معايا وقولي اي اللي حصل معاك 
رحيم : انا كنت روحت لما كلمتك ي فارس وكل العمال روحت معادا شويه كانو لسه بيقفلو المصنع ولما روحت حد رن عليا وقالي ان فيه مشكله في المكنه الجديده ولازم اروح اصلحها ورحت المصنع ملقتش حد دقيقه والشرطه جات وفتشو المصنع طلعو منه مخدرات انا كنت مصدوم ازاي ده يحصل وبعدها قبضو عليا 
فارس : دي تهمه متلفقه ليك وباينه اووي واللي عمل كده تفكيرو سطحي اوووي لانك هتطلع منها بسهوله 
ليل : متقلقش هتطلع من هنا علطول واللي عمل كده هجيبو لو تحت الارض وزي مقال فارس اللي عمل كده شخص ساذج واكيد هيبقا سايب دليل وراه 
رحيم : الحمد لله 
ليل : باقي اربع دقايق هسيبك مع ندي وهستناكم برا يلا ي فارس (طلعو بسرعه)
رحيم : انا مش حابب وجودك هنا اطلعي امشي 
ندي بدموع : رحيم انا قلبي واجعني عليك اوووي وحاسه ان اللي عمل كده زياد 
رحيم : لاء زياد كان اخرو يوقع بينا متوصلش بيه لكده 
ندي : طب متبقاش قاسي عليا كده وطمني عليك 
رحيم اتنهد وقام وقف وهي وقفت : ي رحيم اس....
(وقبل متخلص كلامها شدها رحيم لحضنو وندي مسكت فيه اوووي وبكت )
رحيم : خلاص اهدي بقاااا ومتقلقيش عليا انا كويس وبقيت كويس اكتر لما شفتك بطلي بكاء بقاا
ندي من بين شهقاتها : ح ح حاضر 
(الباب خبط والظابط دخل )
الظابط : وقتكم خلص 
رحيم : يلا روحي مع فارس وليل وزي مقولتلك متاجيش هنا تاني 
(طلعت ندي وكان اسامه وابوه واقفين مع ليل وفارس 
فارس طمنهم انه هيطلع منها وكلهم روحو)
_______
قدام العماره ليل وقف العربيه وندي نزلت 
ليل : مش عايزك تقلقي انا وعدتك انه هيطلع منها بسرعه 
ندي : يارب ،طب اتفضلو عندنا 
فارس : مره تانيه بقا يلا اطلعي 

ندي : حاضر (وطلعت بس قبل متطلع شافت زياد واقف قدام السوبر ماركت وبيعمل كأنه بيكلم وليد وبيقول بصوت عالي )
=منا قولتلك ي وليد مش انا اللي تروح مني حاجه واقف اتفرج قولتلك هندمك مصدقتنيش سلملي علي احزانك بقاا
(ندي اتاكدت ان زياد ليه دخل في الموضوع )

ورنت علي ليل 
ليل : اي ي بنتي في حاجه ولا اي 
ندي : معلش مقدرتش استني بس انا متاكده ان زياد وراه الموضوع ده 
ليل : زياد مين 
ندي : هقولك 
_______
بعد يومين 
تالين : انا مش شامه حاجه 
_ ازاي بس انا شامه ريحه لحمه نيه 
تالين : مفيش حاجه 
_ طب استني كده ليل 
ليل : اي 
_ مش شامم حاجه كده 
ليل : حاجه زي اي 
_ لحمه نيه 
ليل باستغراب : لاء خالص مفيش حاجه زي كده 
_ ازاي انا شامه الريحه دي فيك انت 
ليل : بيتهيألك بس 
_ انا عايزه اكل لحمه نايه (وبصيت لليل اوي )
ليل : انتي بتفكري في اااااي ابعددددددي 
وخد تالين وطلع برا بسرعه يخربيتك هتتحولي زومبي ولا اي ده مش وحم ده 
ايان : بابا تلفونك بيرن (ليل نزل تحت)
ليل : الو 
المتصل : ..........
ليل : تمام كده هقابلك بعد العصر اقولك هتعمل اي تاني 
_ وصلت لحاجه 
ليل : خلاص فاضل تكه والموضوع يتحل ويخرج منها علي خير 
_ طب الحمد لله بس ياريت بسرعه قبل ميتحكم عليه دي ندي هتروح فيها 
ليل : متقلقيش انتي مش واثقه فيا ولا اي 

حضنته وقولت : بعد ده كلو لسه بتسأل 
جاسمن : ليييييل 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
اتخضيت من صوتها : في اي 
جاسمن : مش عيب بتحضنو بعض قدام الناس كده 
خديجه : ااااي ده مين اللي بتتكلم دي 
جاسمن : مقصدش حاجه انا بس مش عايزه حد يتكلم عليكم 
ليل : خلي حد يتكلم وانا اقطع لسانه قبل مينطق وبعدين دي مراتي يعني اعمل اللي انا عايزو 
جاسمن بحقد : اه طبعا تعمل اللي عايزو 
_ جايه ليه 
جاسمن ؛ ولادي وحشوني وجيت اشوفهم عشان مسافر 
ليل : اي ده بجد الحمد لله 
جاسمن : فرحان اني همشي 
_ ولادك قاعدين اهم اقعدي معاهم براحتك 
كريمه : ليل بيه 
ليل : تعالي ي مدام كريمه 
كريمه : الطبق ده بعته عم صالح لمدام حنين بمناسبه الحمل وبيقول لازم تاكله لانه مغذي جدااا وبيقولك الف مبروك
ليل : الله يبارك فيه 
_ اي الطبق ده 

جاسمن بحقد : الطبق ده لما انا كنت حامل قبليكي بعتهولي وقالي كل مره لما اكون حامل هيبعتلي واحد مخصوص بس انتي بقا جيتي وخدتي مكاني عشان كده بعته 
ليل حب يغيظها: عندك حق حنين جات خدت مكان كل الناس في حياتي دي بقت كل حياتي 
_ حبيب قلبي وريني بقا الطبق ده   
(شميت الطبق ريحته عجبتني اووي )
ليل : هو انتي هتمشي تشمشمي كده كتييير 
_ بس حلو والله هات بقا كده انا طالعه اكل في الجنينه 
تعالي ي لولو كلي معايا 
جاسمن : لااااء 
(كلنا بصنالها باستغراب)

جاسمن : انت مش فاكر ي ليل لما عم صالح بعتلي الطبق ده قال لازم انا اللي اكله كله عشان مغذي وكمان اكد عليك بكدا 
مش عايزه احكيلك عليه ي حنين لما كلته كان جميل بشكل وخلي صحتي كويسه جدااا
_ ليه سحري علعموم هاكله وهقول اذا كان فعلا كل الكلام ده فيه ولا لاء 
ليل : استني هطلع معاكي هو فين اللاب توب 
_ فوق في الاوضه 
ليل : هطلع اجيبو في ثواني واجيلك 
(ليل طلع جاب اللاب ووقف ثانيه )
ليل : ازاي عم صالح باعت الطبق ده وهو اصلا مسافر من اكتر من سنتين وعرف ازاي ان حنين حامل وهو مسافر 
غريبه واي اللي جاب جاسمن في الوقت ده 
ليل بقلق : لاء اكيد اللي في بالي غلط بس انا لازم اخلي حنين متاكلش من الاكل ده ولسه بيطلع من الاوضه سمع صوت صراخ 
حنين بصراخ : ليل الحقنااااااااااااااااااااي 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حنين الليل" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات