Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبي الابدي الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم ايمان هاني

    رواية حبي الابدي كامله بقلم ايمان هاني عبر مدونة كوكب الروايات

رواية حبي الابدي

 رواية حبي الابدي الفصل الثاني والعشرين والاخير

وبعد ما خلصوا 
زين وهو بيقلد فرح: لا بقي انا مستحيل اوافق بكده
فرح بضيق:خلاص بقي متبقاش بارد
زين:بقي كده بس قوليلي ايه القمر ده 
فرح ابتسمت وسكتت 
وكان الاحتفال جميل جدا 
وكانوا كلهم يحتفلوا وهما في قمه انبساطهم ولكن فجأة حصلت شئ غير متوقع بالمره 
النور ال في المكان انطفئ مره وحده وانفتاح كان زين ماسك هديه في ايده وفي جنبه ترابيزه عليه تورته كبيره بالشكولاته
وشكله فوق الروعة ومكتوب فرح وزين 
زين:كل سنه وانتي طيبه يا فرحه عمري
فرح  بصت ليه بابتسامه جميله وساحرة 
زين برفعه حاجب:ايه مش عاجبك ولا ايه
فرح:لا طبعا دي تخبل مفاجأتك كتير انت 
زين:بس متتعوديش علي كده بقي
فرح:ليه بقي إن شاءالله مش ناوي تفاجني تاني ولا ايه
زين: لا طبعا يا روحي هفاجئك
 فرح طفت الشمع و قطعت التورته هي وزين والاغاني حوليهم والمصور صورهم صور حلوه اوي
زين اخد الهديه ال كان جايبه من علي الترابيزه 
زين فتح العلبه وكان فيها سلسلة بسيطه من الماس  ومكتوب عليها زين 
ولبس ليها السلسله والناس حوليهم بتسفق بحرارة 
وخلصت الحفله 
وتاني يوم فرح كانت رايحه البحيره 
واحده في الشارع:مبروك يا ست فرح والله انتي محظوظه
فرح بابتسامه: الله يبارك فيكى ممكن تقولي محظوظه ليه بقي
الست:انتي مش عارفه زين بيه ده شهم وابن أصول خيره مغرق البلد كلها وبيساعد كل الناس كل الناس هنا بتحبه وبتدعيله واهو ربنا رزقه بيكي بنت اصول وقمر 
فرح: الله يخليكي ده من زوقك 
الست:ربنا يسعدكم يارب
فرح: اللهم امين
الست:استاذنك انا بقي
فرح:اتفضلي 
فرح:عمري ما هندم اني اختارتك يا زين 
وراحت فرح البحيره
(لان زين اتفق مع بابها وهو كان مستنيها هناك )
زين:ايه كل ده تأخير 
فرح:معلش بس عارف اتأخرت ليه
زين باستغراب:ليه
فرح بابتسامه هاديه:في ست واقفتني تباركلي وقالتي أن محظوظه أن جوزي ده راجل شهم بيساعد الناس كلها ومفيش منه اتنين 
زين بابتسامه جذابه:وانتي ايه رايك بقي
فرح بكسوف:هي بصراحه عندها حق
فرح:انا جبتلكم حاجه معايا
زين:ايه هي 
فرح فتحت الشنطه ال كانت في أيدها وطلعت علبه صغيره 
زين فتحها وكانت ساعة جميله جدا بالون الاسود 
زين:حلوه اوي
فرح:في حاجه كمان وطلعت علبه برفان 
زين:ده البرفان ال انا يستخدمه عرفتي اسمه منين
فرح:من سالي  يارب يكونوا عجبوك
زين:اي حاجه منك حلوه 
زين:تعرفي اني بحب البحيره اوي وبحب اجي هنا من زمان 
فرح:وانا كمان بحب المكان ده اوي 
زين:بس حبتها اوي بعد ما شفتك هنا دي بحيره حبنا 
البحيره ال جمعتني بحبي الابدي 
فرح:زين وانا كمان بحبك
زين:هنفضل مع بعض دايما علي الحلوه والمره احنا اكيد هنعدي ب مشاكل في حياتنا بس هتكون مش هتخلي عنك مهما حصل
فرح:وانا كمان عمري ما تخلي عنك  
زين: فرح انتي بتحبيني من أمتي 
فرح:من يوم متوقعا من علي الخيل 
زين:بس انتي مقولتيش ليه
فرح:مكنش ينفع اقول ولا كنت عمري هقولك الا لما اتجوزنا مكنش ينفع اقلل من نفسي اقدام اي حد
زين:انتي فعلا مفيش منك اتنين
زين:يلا بقي اوريكي الاسطبل
فرح:احنا هنروح هناك
زين:ااه مش انتي بتحبي الخيول خلاص هعلمك تركبي خيل 
فرح:بجد انا نفسي اتعلم من زمان 
زين:طب يلا بقي علشان أعلمك
فرح: الله ده فيه خيل كتير اوي 
زين:ااه ما انا كمان بحب الخيول
 وفضل زين يعلم فرح علي الحصان ال اختارته 
زين: خلاص الحصان ده بقى بتاعك
فرح: شكرا يا زين
زين:احلي زين سمعتها في حياتي
فرح:ايه رايك نروح اكيد ماما جهزت الغداء 
زين:يلا 
ومرت الايام  فرح بتروح الجامعة  وزين بيسافر ويجي كل شهر يقعد في القريه اسبوع وكان بيكلم فرح فديو وهو مسافر 
وعدت سنتين بحالهم 
وقبل الفرح بيوم 
موبايل زين رن وبعد ما خلص
زين:اهو الفستان وصل هطلع اجيبه من السواق 
فرح:واو ده روعه شكله جميل اوي عمري ما شفت فستان بالجمال ده 
زين:متصمم علشانك في باريس
فرح:ده روعه يازين زوقك حلو اوي
زين: عليكي هيكون احلي اكيد همشي انا بقي علشان هظبط كام حاجه لبكره كده 
فرح:ماشي
ساره:معلش يا فرح خدي مالك هطلع اجيب الموبايل من فوق 
فرح:هاتيه قلب خالته ده 
(مالك ابن ساره عنده سنه)
وتاني يوم فرح كانت في الاوتيل بتجهز وساره وسالي معاها 
ساره:فين  زين يا سالي
سالي:سبته مع ماما 
(زين ابن سالي عنده سنه ونص)
وجيه زين وفرح كانت واقفه ولما زين دخل فرح لفت وزين واقف مبتسم وكانت حاطه ميكب هادئ جدا وفستانها كان مميز عليها ترز ابيض جميل 
زين: اجمل لحظه في عمري استنتها سنتين بحالهم
فرح:واهي اتحققت 
ونزلت القاعه ال كانت مليانه بالمعازيم وناس مهمه جدا بسب    زين ناس مهمه
ليهم علاقه بشغله ولأنه رجل اعمال مهم وناجح جدا 
وفضلوا طول الوقت يرقصوا ولوقت طويل جدا استمتعوا بكل لحظة في الفرح 
وبعد كده كانت فرح سافرت القاهره مع زين وكانوا بيجوا كل شهر زيارات 
وبعد سبع سنين
فرح: تعالى هنا يا حلا 
(حلا بنت فرح وزين عندها تلات سنين)
جميله:خلاص سيبها يا فرح 
فرح:دي عايزه تصحي زين وهيزعق
 ودخلت فرح وراء حلا الاوضه لقت زين صحي
فرح:البنت دي هتجنني برده صحتك من النوم
زين:بتحضني وتبوسني وانا نايم علشان اصحي و مزعقش فيها بس 
زين:متزعليش نفسك ياروحي
حلا بزعل:وانا يا بابي 
زين:انتي قلب بابي
زين: هو فارس فين 
فارس وهو بيفرك عينه وهو لسه صاحي من النوم وماسك الدبدوب بتاعه: انا هنا يا بابي 
(فارس ابن فرح وزين وعنده خمس سنين)
فرح وهي بتحضنه:تعالي يا روحي 
وعاشوا دايما سوا في حب وبيحلوا كل مشاكلهم سوا وكمان فرح بعد ما اتخرجت اشتغلت مع زين في الشركه  وزين فتح مصانع حديد كتير وشغله كان كل يوم بيكبر  
الحياه جميله بس عايزه حد قوي يوجه من غير ما يخاف ولا يضعف 
تمت

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حبي الابدي) اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات