القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرتي المجنونه الثالث عشر 13 بقلم منه ممدوح

  رواية صغيرتي المجنونه كامله بقلم منه ممدوح عبر مدونة كوكب الروايات

رواية صغيرتي المجنونه


رواية صغيرتي المجنونه الثالث عشر 

بيقف وليد مره واحده ويقول.. 
عمي و رعد أنا طالب من حضرتكو أيد الأنسه ريحانه... 
رودي: بضحك 😂 احنا مش موافقين.. 
وليد: بغيظ وانتي مالك يا بارده.. وبيوجه كلامه للحسن.. قولت ايه يا عمي... 
الحسن: بإبتسامة.. والله يا ولدي انت شاب زين واخلاقك زينه و الفتره اللي قعدتها معانا بتقول اكده ان كان عليا انا موافق بس الراي راي العروسه... 
أيه رايك يا قلب بوكي... 
ريحانه: بأحراج و وجهها مثل الطماطم... اللي تشوفه حضرتك يا بابا..وبتقوم تجري علي فوق... 
وليد: بفرحه.. العروسه موافقه يا عمي والله الفتره اللي قعدتها هنا اثبتتلي اني عمري ما هلاقي في أخلاق الأنسه ريحانه واكمل بخفوت ولا عمري هحب حد زي ما حبيتها... 
رودي: وقد سمعت ما يقول... يا حنين وايه كمان...
وليد: بغيظ وبيمسكها من قفاها وحيات امي يا رودي لو ماسكتتي لا اموتك... 
رودي: ببلطجه ايدك يا شق لتوحشك وربنا افضحك هنا و اقولهم كنت بتعمل ايه وانت صغير... وابوظلك الجوازه... 
وليد: بسرعه بيشيل أيده من عليها و بيقولها أبوس أيدك متقوليش حاجه... 
الحسن: بضحك 😂 انتي ماسكه علي الكل زلل كده يا رودي.. 
رودي: بغرور مصتنع.. اومال يا حسونه احنا جامدين اوي...   
وليد: بمقاطعه ها يا عمي قولت ايه؟ 
الحسن: لما نعرفوا رأي أخوتها يا ولدي... 
وليد: أيه رأيك يا رعد؟ 
رعد: والله يا وليد مادام الحج موافج و خيتي موافجه يبقا علي خيرة الله.. 
وليد: بفرحه..وانت يا رامي أيه رأيك؟ 
رامي: بتمثيل.. اني مش موافج خيتي مش هتطلع برا و تتجوز من البندر... 
وليد: بغضب بيقوم يروح ناحية رامي... انت بتقول أيه... 
رامي: بسرعه.. ايه يا عم وربنا بهزر أنت مبتهزرش ولا ايه؟ 
وليد: لا بهزر يا أخويا مهزرش ليه... بس أصبر عليا يومك جاي... 
رودي:بتعاند في وليد وبتقول.... أيه يا جماعه كلكوا وافقتوا بسرعه كدا ولا هنرد عليك ولا نسأل عليك ولا حاجه هو اه وليد أخلاقه كويسه دا مبيشربش الكاس من غير سيجارة الحشيش ولا الديسكوهات اللي بيروحها... 
وليد: بصدمه دا انا اللي بعمل كده دا؟ 
رودي: بتمثيل.. ايه يا وليد انت ناسي جريمة القتل اللي عملتها من سنتين يا أخي اتقوا ربنا ناس كفره بجد... 
لين: بتصفيق.. برافو عليكي يا فنانه.. 
رودي: شكرا شكرا... 
لين: بس يا رودي انتي نسيتي قضايا التحرش و المخدرات ولا ايه... 
رودي: بتأييد ل لين أيوه فعلاً معاكي حق... 
وليد: بغيظ.. وحيات امك انتي وهيا خلتوني مسجل خطر انتي وهي بقا أنا دكتور وليد المغربي اكبر جراح في مصر يتقال عليا كدا و بيقلع جزمته و بيجري وراهم...... أنا يا رودي مسجل خطر وجرائم قتل انا وبيرمي فيها الجزمة.. بتتفاداها رودي بسرعه وهي بتطلع لسانها و تقول.. مجتش فيا اه.. 
لين: برافوا يا بت تفادي رائع.. فجاه بتلاقي الجزمه التانيه لابسه في وجهها.... 
رودي: بضحك 😂😂😂 أصابه موفقه يا معلم.... 
لين: بالم اه يا وشي يا اما وبتروح تقعد... 
وليد: هي وقعت لسه انتي وبيجري ورا رودي و بيمسكها من قفاها... 
انا مبشربش الكأس غير بالسيجاره لا وكمان حشيش... دا انا مبدخنش يا جزمه..... 
رودي: بضحك 😂 أحنا أسفين يا صلاح... 
وليد: وربنا ما يحصل لازم أضربك.. 
أكرم: بيروح ناحية وليد وبيمسك أيده اللي ماسكه رودي و بيبعدها بقوه وبيقوله.... أياك أن تتجرا علي لمس جميلتي مرة اخري والا قتلتك.. 
وليد: بغضب وانت مالك... 
أكرم: بيطلع المسدس من جيبه و بيوجهه علي وليد.. لا تتجرا وتقول لي هذه الكلمه مره أخري والا قتلتك فأنت لا تعرف من هو أكرم كورفالي .. 
رودي: بحده... أكرم أتركه انه أخي ايها الاحمق... 
أكرم: ساتركه فقط لاجلك يا جميلتي.. وبيسيب وليد...ولكن أن تجرا علي لمسك ثانية ساقتله.... 
رودي: بمرح.. ياعم اتوكس وانت عامل زي العسل كده مش ماشي معاك دور الاجرام ده... 
أكرم: بهيام.. هل تغازلينني الان ام ماذا ❓
رودي:.... 
رعد: بمقاطعه...لا أنا اللي هغازلك و بيضربه بوكس في وجهه و بيشيل رودي وبيطلع علي فوق... 
رودي: بصراخ.. رعد نزلني وبتضربه في ظهره... 
رعد: بغيره.. عاوزاني انزلك علشان تتغزلي في الواد الملزق ده...وبيروح رعد علي أوضته وينزل رودي... 
رودي: بوجه أحمر من الغيظ وبتحط أيدها في خصرها كا دليل علي الاعتراض أولاً دي مش أوضتي ثانيا انا مكنتش بتغزل بيه انا بتكلم بتلقائية مع الناس القريبين مني ثالثا ودا الاهم ملكش دعوة بيا.. 
رعد: ولم يسمع كلمه واحده من ما قالته لأنه تايه في شكلها الطفولي الجميل بيقرب عليها ويحاوط خصرها يقربها منه وبيقبلها قبله طويله ورقيقه علي شفايفها ليعصف حبها بكيانه كلياًّ ولم يكن يشعر بأي شي من حوله الا بدموعها التي أغرقت وجنتيها الجميلتين... 
رعد: رودي أنا أسف مكنتش.... ولم يكمل كلامه حتي انفتح الباب وذهبت  رودي لغرفتها.. بيروح رعد وراها وبيخبط علي الباب بهدوء.. 
رعد: رودي أنا أسف رودي..
رودي: أمشي يا رعد.. 
رعد: بأبتسامة.. لو انكي تعلمين يا صغيرتي ما الذي يحدث ل قلبي عند رؤيتك لعزرته علي وقاحته ❤
رودي: بتتنفس بسرعه و بتحط أيدها علي قلبها بيكون بينبض بسرعه شديده من شدتها لا تستطيع التنفس رودي: بهدوء بتقول لنفسها أهدي يا رودي مالك فيه أيه وقلبي بينبض بسرعه ليه وبتحط أيدها علي وجهها بيكون سخن جداً دا كله بيحصل بسبب رعد الغبي و بتفتكر كلامه وبتبتسم... و بعد قليل بتقوم تدخل الحمام تاخد شور و بتطلع تنشف شعرها المبلل.. الباب بيخبط.. 
رودي: مين؟ 
رعد: بأحراج دا انا.. 
رودي: عاوز ايه يا رعد؟ 
رعد: بيتكلم صعيدي لانه عارف انها بتحب كلامه الصعيدي... اني عاوز أديكي حاجه وهمشي طوالي.. 
رودي: بتروح تفتح الباب بتلقائية بتقوله والله علشان الكلمتين دول فتحتلك 😂 لاني كنت مخصماك اصلا علي اللي انت عملته انت مش عارف قل.... وبتسكت لانها ادركت اللي ناويه تقوله... 
رعد: بخبث.. مش عارف ايه يا رودي؟ 
رودي: ولا اي حاجه.. 
رعد: لا انتي قولتي قل  ومكملتيش كنت عاوزه تقولي أي.. 
رودي: بتوهان.. سيبك من الكلام انت جاي ليه.. 
رعد: بأبتسامة.. كنت جايبلك دي وبيطلع شنطه من وراء ظهرها وبيعطيهالها... 
رودي: بفرحه.. هيهي الهديه بتاعت كل يوم صح.. 
رعد: صح يا طفله بس خلاص بقا انت قولتيلي أنك مخصماني فا هاخدها أنا بقا... 
رودي: بسرعه لا والله كنت مخصماك بس صالحتك خلاص هات بقا.. 
رعد: بضحك 😂 لا برضوا صالحيني بطريقتي.. 
رودي: بتلوي فمها.. وايه هي طريقتك بقا إن شاءلله يا سي رعد.. 
رعد: وبيحط ايده علي خده بوسه صغيره.. 
رودي: بأحراج.. أنت سافل ومنحرف وانا مش عاوزه حاجه خلاص... 
رعد: بمكر.. خلاص انتي اللي مش عاوزه النوتيلا و البابلي و جلاكسي و جواهر وبيدير ظهره ويمشي.. 
رودي: بسرعه.. رعد استني انت بجد جبت كل أنواع الشوكولا دي.. 
رعد: ايوه..
بتقرب عليه رودي تقبل خده لكن رعد بيدير وشه بسرعه وبتقبل شفايفه...
رودي: بوجه أحمر .. بتشد الشنطه منه بسرعه وبتقفل الباب... 
رعد: بضحك 😂 المرادي كان انتي مش انا..وبيمشي وهو بيضحك. 
ــــــــ في المساء ـــــــــ
بيدخل جابر الغفير.. 
جابر: يا جناب العمدة فيه ناس بره عايزه جنابك... 
رعد: ناس مين؟ 
جابر: ديه الحج وهدات وبته حور و زين و ابوه الحج خلف الله بيقولوا أنهم ليهم اتفاج قعده مع جنابك و جناب القاضي العورفي.... 
رعد: دخلهم المندره يا جابر واحنا جايين...
الحسن: نورتونا يا جماعه كيفك يا حج خلف الله.. 
خلف الله: الحمد لله يا حج حسن.. 
الحسن: يدوم الحمد يارب..كيفك يا حج وهدان... 
وهدان الحمد لله يا حج انت كيفك.. 
الحسن يدوم الحمد... اني زين الحمدلله.... 
رعد: السلام عليكم... 
الكل: وعليكم السلام... 
رعد: يا سعديه... 
سعديه: نعم يا جناب العمدة... 
رعد: خودي الانسه حور بت الحج وهدان جعديها مع الحريم جوه.. 
سعديه: حاضر... وبتقوم حور تروح تقعد مع العيله جوا بيكون قاعد فريده و حور ولين وريحانه... 
سعديه: جناب العمدة قالي قعديها مع الحريم جوه... 
فريده: اتفضلي يا بنيتي تعالي اجعدي ويانا... 
رودي: جرا ايه يا جماعه مش رعد قال تقعد مع الستات انتو قاعدين هنا ليه وبتوجه كلامها ل رامي و وليد و أكرم.... 
رامي: بأحراج... يلا يا شباب نروح نقعد في الجلسه مع بوي وخوي.. الشباب بتاييد يلا وبيروحو يحضروا الجلسه و يسمعوا حكم الرعد.... 
عند البنات... 
رودي: بمرح ازيك يا قمر انا رودينا و دي لين و دي ريحانه  ودي ماما فريده....
حور: اهلا وسهلا بحضرتكم.. انا حور بنت الحج وهدان وجيت هنا مع والدي علشان نحضر معاد الجلسه مع العمده.... 
رودي: هو انتي عندك جلسة ليه؟ 
حور: انا هحكيلكوا كل حاجه.. بصراحه.. في شاب من هنا بيحبني و
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يا تري ايه هي قصة زين؟ 
وايه حكم الرعد في الجلسه؟ 
كل دا هنعرفه في الحلقه 14.. 
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية صغيرتي المجنونه) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات