القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرتي المجنونه الفصل الحادي عشر 11 بقلم منه ممدوح

  رواية صغيرتي المجنونه كامله بقلم منه ممدوح عبر مدونة كوكب الروايات

رواية صغيرتي المجنونه


رواية صغيرتي المجنونه الحادي عشر 

ليأتي صوت من خلفهم وهو يقول رعد كفايه كده.. 
رعد: خالد باشا.. و بسرعه بيقوم يأدي التحية العسكريه... 
رودي:بمزاح.. ايه يا رعد المبالغة دي دا خالد مش حد غريب... 
خالد: بضحك 😂 ياه يا رودي وحشتيني أوي و وحشني هزارك يا بت.. 
رودي: بتلوي بوزها بطريقه طفوليه.. بس متقولش بت دي يا بوب.. وبعدين انت واقف وسايبني مربوطه علي نخلة تعالي فكني بسرعه... 
بيروح خالد ليها وهو بيضحك علي شكلها و بيفكها و بيروح يفك رامي... 
رودي: بسرعه.. اوقف عندك انت هتعمل ايه... 
خالد: بضحك 😂 هفك الولد اللي مربوط معاكي دا... 
رودي: بشر.. لا متفكوش دا خاين و باعني قدام رعد بسهوله... 
رامي: بترجي وحيات أبوك فكني يا باشا البت دي مفتريه و مش هتفكني.. 
رودي: هفكك بس علي شرط واحد.. 
رامي: بسرعه ايه هو؟ 
رودي: بتقرب عليه و تقوله.........؟ 
رامي: لا مستحيل أنتي عيزاه يقتلني لا... 
رودي: بمكر.. خلاص هتفضل مربوط.. 
رامي.: رعد تعالي فكني اشمعنا رودي وانا لا... 
رعد: أنا مكنتش هفك حد فيكم بس حكم القوي.. 
رودي: بضحكه جميله.. شوفت مش هيفكك انا اللي هفيدك ها قولت ايه؟ 
رامي: بأستسلام.. خلاص تعالي فكيني وانا موافق علي شرطك.. 
رودي: اوعدني الاول... 
رامي: باوعدك يا رودي وعد شرف اني انفذلك شرطك.... بتروح رودي وبتفك رامي وهي علي وجهها أبتسامة أنتصار.... 😁😁
كل ده و أكرم مركز مع رودي ومش شايل عينه من عليها و علي وجهه أبتسامه بلهاء.. مش ناقص الا عيونه تطلع قلوب 😂😂😂.. 
رعد: بيبص ناحية أكرم بغضب و غيره شديده و نفسه يكسر رأسه و يحط رودي بين ضلوعه ويقفل عليها ويخبيها من نظرات العالم كله... 
بيقاطع خالد شروده وهو بيقول هتسيبنا واقفين برا كده يا رعد ولا ايه؟ 
رعد: بقوه.. لا ازاي يا خالد باشا أتفضلوا علي جوا دا القصر ينور بوجودك و الصعيد كلياتها زادها الشرف بقدومك... 
رودي: بمرح متبالغش يا عم دا خالد يعني مش حد مهم و بعدين أنا هبقا أعلي منه في المنصب أحترمني نص ما بتحترمه.... 
خالد: بأستغراب.. أعلي مني أزاي يعني... 
رعد: بغيط من تلقائيتها.. انا بقول نتكلموا جوا احسن ولا أيه يا رودي وبيبصلها نظره شيطانيه... 
رودي: بسرعه انا بقول كده برضو ادخل يا خالد ادخل يا رامي أدخل يا أسمك ايه انت..
أكرم: بهيام.. أدعي أكرم كورفالي عزيزتي... 
رودي: بمرح.. ادخل يا أكرم كتوفان جوه 😂😂..
أكرم: بعدم فهم لا لا كورفالي و ليس ذلك الشي الذي قلته انتي.. 
رودي: Akram Korvali'ye girin 
أكرم:Ah, Türkçe biliyor musun? .. 
رودي:بسخريه... senden daha iyi türkçe konuşuyorum canım  
رعد: بمقاطعه لكلامهم.. ادخل يا روح إمك وبطل برطمه...
 وانتي و بيروح يمسك رودي من قفاها وبيقولها... 
انتي بتستغلي عدم معرفتي باللغات و بتكلمي الواد ديه ليه؟ 
رودي: بغيظ.. ملكش دعوه يا رعد.. وبتطلعلوا لسانها 😜 وبتجري... 
رعد: بضحك.. وربنا بحب مجنونه.. 
و في الداخل بيكون خالد قاعد هو و أكرم و رامي و رودي و رعد... 
خالد: اولآ كده انتو عارفين أكرم.. 
رعد: طبعاً عرفينه دا كان خاطف رودي قبل كده... 
خالد: بس في حاجات كتيره متعرفوهاش عن أكرم... 
رودي: بمقاطعه... اممم معلومات زي ايه... أكرم كورفالي السن 31 سنه أتربي في ملجأ للايتام في تركيا و  متخرج من كلية التجاره أشتغل في كثير من الاعمال اللي ملهاش علاقه بدراسته و بعدها أشتغل ديلر و سافر أيطاليا و في يوم أنقذ حياة أحد الاشخاص مجهولين الهويه و تم الاكتشاف ان الشخص دا بيكون اليخاندروا دي لافيفا رئيس المافيا الايطاليه و اشتغل كا مساعد ليه وفاز بثقته وبقا دراعه اليمين و مات اليخاندروا من 8 سنين ومن وقتها و أكرم هو رئيس المافيا الايطاليه و گبر مجال المافيا في المخدرات و في خلال أخر 8 سنوات في حياته بقا من أخطار الرجال في العالم و بيتردد علي مصر كتير في الاونه الاخيره.... في عندك معلومات تاني يا خالد؟ 
خالد: بأستغراب.. عرفتي المعلومات دي كلها ازاي؟ 
رودي: بثقه عندي مصادري الخاصه.. 
رعد: بإبتسامة جذابه دائما بتبهرينا يا رودي.. 
رودي: بأبتسامه جميله دا من ذوقك يا جناب العمده... 
رامي: عارفه يا رودي انتي بتفكريني ب أتشرلك هولمز... نفس الذكاء 
😂😂😂
رودي: دا شخصيتي المفضله أصلا... 
أكرم: ل رودي.. ولكن يا جميلتي هناك بعض الامور الجديده التي لا تعرفينها عني... 
رودي: زي أيه؟ 
خالد: بمقاطعه.. أكرم أتعاون مع الإنتربول المصري علشان يسعد في حمايتك و في القبض علي أكبر روؤساء المافيا في تجارة المخدرات في العالم... 
رودي: بهدوء.. واتاكدت ازاي انه فعلاً محل لثقتكوا فيه وانه هيسلم شركائه بالسهوله دي..... 
خالد: أحنا أتاكدنا من المعلومات دي بنفسنا و من مصادر موثوقه و أكرم ساعدنا في القبض علي شحنة 
مخدرات كبيره متهربه للبلد... 
رودي: وبكدا أتاكدت منه ووثقة فيه.. 
خالد: ايوه ومش انا لوحدي القاعده كلها اتاكدت منه... 
رودي: بس أنا مبثقش في حد بسهوله وبتقوم بهدوء و تطلع برا لمدة دقايق وبترجع في أيدها مسادسين بتوقف أكرم و تديه المسدسين و بتقوله.. 
رودي: أكرم لكي اتأكد من وفأيك لنا عليك القيام بأختبار بسيط جدا... وبتمسك ايده اليمين و بتقول دا مسدس  Bm 5000 فيه طلقه واحده من ضمن ستة خزنات و التاني مسدس Sr وفيه طلقه واحده في الخزنه الاولي وقدامك خيارين الاول هو انك تحط مسدس Bm علي دماغك و انت وحظك يا تعيش يا تموت و الخيار التاني إنك تقتل خالد  و تهرب.... 
رعد: بصدمه.. انتي مجنونه عيزاه انو يقتل خالد... 
بتبصله رودي.. بمعني انو يثق فيها.. 
وخالد بيبصلها بثقه لانه واثق فيها وفي أفكارها.. 
أكرم:بيرفع المسدس الأول علي خالد و التاني علي نفسه و بيضرب نفسه.... بس المفاجاه انو مبيحصلوش حاجه.. 
أكرم: بأستغراب كيف لم اصب باي أذي؟ 
رودي: بضحك لا تقلق يا صغيري هذا كان مجرد أختبار و الان انا متاكده من صدق كلامك واثق بك... 
أكرم: بابتسامة واسعه... حقا ما تقولين.. أذن يمكنني البقاء بجوارك و حمايتكي يا جميلتي... 
خالد: خلاص بقا يا جماعه أتاكدنا من كل  حاجه فا أكرم من هنا و رايح مساؤل عن حماية رودي مع رعد وهيفضل عايش هنا.... 
رعد: بغيره.. هيفضل عايش هنا فين يا خالد؟ 
خالد: هنا معاكم يا رعد..و أكمل بخبث.. لو مش عاوزه يقعد هنا أرجع رودي معايا عادي.... 
رعد: بغيظ..وبيقلب صعيدي.. لاع خليه عايش اهنيه بس لو حصل منه حاجه اكده ولا اكده ماضمنش أنا يرجعلك ساليم..... 
خالد: بضحكه رجوليه لانه فهم غيرت رعد علي رودي... ماشي يا عمده.. واكمل بمزاح مش هتنيمونا ولا ايه احنا جايين من سفر وعايزين نرتاح فين واجب الصعايده..... 
رعد: بقوه يا رامي خد خالد باشا وديه علي احلي اوضه في القصر اهنيه... 
رامي: حاضر يا خوي.... وبيوديه رامي علي اوضته و بتروح معاهم رودي وبيفضل رعد و أكرم لوحدهم... 
رعد: بصوت مخيف.. اسمع يا جدع انت انتا هنيه قاعد في قصري و في بلدي يعني متتخطاش حدودك علي حاجه ملك للرعد انت فاهم... 
أكرم: ببرود.. هل تظن أنك ستخيفني بكلامك هذا أنا أكرم كورفالي ولست مجرد شخص عادي لاخاف من تهديدك انا عندي أموال كفيله بشرائك انت و قصرك و بلدك و جمهوريتك فلا تلعب معي يا رجل..... وبيسيبه وبيمشي.... 
رعد: ببرود.. انت اللي بدأت اللعب مع الرعد وهتعرف مين هو الرعد قريب اوي وبيروح كل واحد أوضته و رامي بيودي أكرم اوضه جنب أوضة رعد و رودي... 
رامي: بضحك دا احنا هنشوف مثلث حب انما ايه جنان 😂😂😂
في غرفة خالد بيكون نايم و رودي نائمه في حضنه و بتكون فرحانه اوي انه معاها... 
رودي: خالد انت واحشني اوي كنت فين الفتره دي كلها خوفتني عليك... 
خالد: بمرح متخافيش عليا يا بت دا أنا لسه في عز شبابي...
رودي: بضحك انت هتقولي 😂😂
خالد: رودي انتي كنتي تقصدي ايه بالكلام اللي قولتيه ل رعد واحنا في الجنينه؟ 
رودي: ايه دا يا بوب هو انت لسه معرفتش... 
خالد: عرفت ايه؟ 
رودي:بضحك 😂  اني مترشحه لمنصب وزيرة البيئة.. 
خالد: بفرحه بجد يا رودي.... 
رودي: اه وربنا...
 في الوقت ده رعد بيكون بيخبط علي باب اوضة رودي علشان يديها الهديه اللي كل يوم بيجيبها ليها فا ملقهاش بيخاف عليها اوي فا بيروح يسأل خالد بس بيتفاجي لما بيلاقيها في اوضة خالد و نائمه في حضنه... 
رعد: بغضب وغيره ومشاعر كتير متلغبطه..بيقول بصوت عالي....... روديييي.. 
رودي: بفزع فيه ايه يا عم هولاكوا؟ 
رعد: بغضب....................
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية صغيرتي المجنونه) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات