Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جعلتني مجنونا الفصل الحادي عشر 11 بقلم هموسة عثمان

   رواية جعلتني مجنونا كامله بقلم هموسة عثمان عبر مدونة كوكب الروايات

رواية جعلتني مجنونا

رواية جعلتني مجنونا الفصل الحادي عشر

واهو يا سيدي عدا يومين علي الفرح
والقلب فرح وغني ورقص
ما هو مش مصدق نفسه
اول مرة يفرح كدا
وهو يا قلب يجرا حاجة لو فرحت كدا كتير ؟
طبعا يجرا كتير الفرحة بعد اشتياق احلي بكتير
تصدق صح والله صح
قام ياسين من نومه وهو بيحاول يصحي شمس من غيبوبتها مش نومها وهو بيقولها : شمس يا شمس قومي بقا هنتاخر علي الطيارة
شمس بصوت كله نوم : طيارة ايييه يا ياسين اسكت يابني الهي تنستر
ياسين بتعب منها : يا شمس قومي بقا لازم نسافر بسرعة
شمس اتعدلت ليه بشعرها ال طالع لفوق وهي بتقوله : عندي فكرة ايه رايك تشوف حد غيري يسافر معاك وتسيبني أنا انام حلوة صح
ياسين بضيق : شمسسسسس
شمس بضيق اكتر منه : قايمة اهو متعصبناش جاتك نيلة
قامت بكسل راح ماسكها ورفعها قالها بصوت عالي : قولتي ايه يابت ؟
شمس وهي بتلعب بعينيها : هو صوتي وصلك فوق ؟
ياسين بتعب : يا شمس بقا
شمس قعدت تلعب برجلها بفرحة : بس تصدق يا سنسوني الحياة حلوة من عندك فوق شيلني علي كتافك بقا كأني بنت اختك
ياسين رماها عغالسرير وقعد علي الكرسي : أنا لو جالي شلل هيبقي بسببك انتي
شمس اتعدلت وقالتله بضحك : وهو هيوصلك فين يا حبيبي
ياسين بعدم فهم : ايه هو ال هيوصلي ؟
شمس بضحك : الشلل يا نن عيني مش هيقدر يطلعلك
قالت كدا وطلعت جري قبل ما يمسكها
وهو شغال ضحك عليها بعد ما استعدوا اخيرا وجهزوا الشنط وهيمشوا شمس بتعب قالت له : ما تجري يا سنسون تشوف واحدة تتجوزها وتسافر معاك وانا ابقي هنا
ياسين بصدمة : يعني انتي راضية اتجوز عليكي
شمس وهي بتهز كتفها: عادي أنا هعمل ايه بطولك ده لوحدي مفهاش مشكلة
ياسين بضحك : يابت يابت كرهتيني في طولي
شمس بضحك : احسن احسن
ركبوا العربية والفرحة مالية القلب قبل العين وكلهم سعادة
وفي نص الطريق العربية عطلت بيهم اتعصب ياسين لأن معاد الطيارة خلاص قرب وكدا هتروح عليهم وفجأة طلع من وراهم راجل بيقولعو: في حاجة يا اخينا
ياسين بهدوء : لا دا العربية عطلت تقريبا كدا
الراجل قاله : اوعي كدا وسع اشوفها
وقف الراجل حاول يصلح فيها لكنه يئس راح قايل بيأس : دي لازم ميكانيكي
مش هينفع احنا
اتعصب ياسين بشدة من كدا ومش عارف هيحصل ايه كان هيطق لحد ما جه تليفون لشمس برقم قبل ما ترد داست علي مكبر الصوت بالغلط كان راجل بيتكلم ويقول : مدام ياسين مش كدا ؟
شمس بهدوء : أيوة مين معايا ؟
الراجل بهدوء : مش مهم مين معاكي لكن المهم أن جوزك يفهم أن زي ما هضيع عليه الطيارة هضيع عليه كل حاجة
شهقت شمس بصوت عالي
راح الراجل قايلها : اوعي يكون بيسمعك ؟
شمس بصت لياسين أشار ليها أنها تكمل معاه
ردت شمس قالت : لا أنا بعيد عنه
الراجل : طب كويس
بصي يا حلوة كل ال هقوله لازم تسمعيه بالحرف الواحد الا هقتل ياسين وانا محدش يقدر يقف قدامي
شمس بخوف حقيقي : حاضر حاضر
الراجل قالها : اول حاجه مش هتسافروا والا مش هيحصل طيب
شمس بهدوء : حاضر ماشي طب انت مين ؟
الراجل قالها : ميخصكيش مين لكن أنا في بيني وبينه مشكلة ولازم نخلص حساباتنا ودلوقتي بدا الحساب
وراح قافل المكالمة بصت شمس لياسين قالها : أنا هنا متخفيش وهنسافر
صرخت شمس فيه قالتله: لا لا بلاش عشان خاطري
الراجل ال كان معاهم : مينفعش يا بيه تعالي اقعدوا الليلة دي في بيتي وارجع يا بيه
حاول ياسين الاعتراض عشان مين هو ده عشان يسمعوا ليه مقدرش
راح ياسين و شمس بيت الراجل لقي شمس كانت هتعيط خدها في حضنه وقالها : متخفيش يا شموس كل شىء مقدر ومكتوب وبعدين ربك موجود مش كنتي بتقولي كدا
هزت راسها شمس وهي بتقول : ونعمة بالله
ياسين بحب : بس طلعتي بتخافي عليا اهوه ولا ايه
قالها كدا وهو بيغمزلها
راحت بعدته عنها وهي بتقوله : ايه ياعم هو أنا لاقيتك في كيس شيبسي دا انا حتى لو لقيتك في كيس شيبسي هتبقي اغلي ايه ده
ياسين فضل يضحك عليها راح قابلها بهدوء : شمس أنا الحوار ده كله ميهمنيش لأن مش انا ال أخاف يعني الكلام ده لو حصل بدري شوية كان عادي جدا لكن دلوقتي عندي ال أخاف عليه ف ايه رايك تقعدي مع ماما في بيتها لو مش حابة خلاص عادي كل حد فيكم في بيته
قالتله بسرعة : لا عادي أنا كدا كدا مش بحب اقعد واحدي اصلا يا سنسون
ياسين بحب : قلب سنسون
شمس بتقوله : طب مين يعمل كدا ؟
مين عايز ياذيك ؟
ياسين بتنهيدة : والله أنا مقدرش اشك في حد خالص لكن لو حد يقربلي ممكن يكون من عيلة بابا لانه من وقت ما اختفى وهم على خلاف معانا ثم إني من بعد ما وصلتله من نجاحات كبيرة الخلاف زاد اكتر
شمس بصدمة : اختفي ؟ عشان كدا معندكش اخوات تاني
ياسين بهدوء : اه
قالها عشان يطمنها : فكك بقا من كل ده نامي يلا والحوار ده افكر فيه أنا و صديقي واخويا يحيي بعدين
دا احنا مسافرنش من صياحك انتي
شمس بضحك : حصل حصل
أتدري كل هذه المشاكل التي تحدث بجوار القلب ولكنه مازال سعيد أيضا

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية جعلتني مجنونا) اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات