القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج زوجي الفصل التاسع 9 بقلم دينا عبد الحميد

  رواية زواج زوجي بقلم دينا عبد الحميد 


 رواية زواج زوجي الفصل التاسع 9


فجاه  ظهر احمد من وراهم وهو بيقول انتي مش محتاجه تعرفيني انا سمعت كل حاجه

داليا ببرود طب كويس وقامت وسبته معاهم بيتخانقوا 

وغيرت هدومها وكانت خارجه 

احمد رايحه فين؟ 

داليا راجعه بيتي.... عندك اعتراض

احمد  ب توتر ها لاء لا خالص 

داليا بصتله بشك وخرجت 

احمد بسرعه الحقوها متسبوهاش تروح مروه هناك 

سيد نعم....؟ 

احمد مش وقتوا

جلال نعملك ايه يعني؟ 

احمد اتصرفوا

داليا كانت علي وشك تخرج من باب العماره بس سمعت صوت مامتها بتصوت  اتخضت ورجعت جرى 

داليا فيه ايه مالكم 

لقت ابوها راقد في الارض وحاطط ايده علي صدره وبياخد نفسه بصعوبه 

داليا بابا مالك...؟ 

الاب بغضب اكيد مش بلعب انا تعبان 

داليا ضيقت عنيها وراحت قعدت جنبه وقالت معقول راجل رياضي زيك كده تعبانه اه يا قلبي يارب ده انا مليش غيره بيوصلني بالعربيه فيارب والنبي يكتبلي العربيه قبل ميو*ت 

سيد بغضب زقها يمو*ت 

قبل ميكمل كلامه كانوا غمزوه سيد بصوت تعبان عايزاني اموت يا بنتي؟ 

داليا يا ريت اهو نرتاح من موهبت التمثيل الفاشله دي 

بقا يا حاج في حد صدرة بيوجعه يحط ايده علي قلبه؟ 

كب بلاش دي في واحد تعبان يشد ايد مراته كده ويسبلها 

جرا ايه يا سيد مش عليا ثم شغل المحن ده يتعمل وانتوا لوحدكم عيب كده مش قدمنا وكمان انتوا كبرتوت علي الحاجات دي 

سيد بغضب كبرنا؟  لاء اتكلمي عن نفسك انا لسه شباب 

احمد مكفايه تصابي بقا يا سيد فضحتنا الله

سيد بغضب سيد حاف كده يحيو*ان؟ 

احمد امال بالجبنه 

سيد قام وقف وقال مش انا قولت من الاول الواد ده ناقص ربايه سبهولى وطار جاب ايد المقشه وبقي يجري وراه هو وداليا 

داليا بغضب الاه مانا مالي يا لمبي قصدي يا بابا 

سيد انتي الي عودتيه  لولا طولة لسانك مكنتش اخلاقه باظت 

احمد وهو بيجري قولها يا سيد عشان مبتصدفنيش

الاب اخرس ياوحيو*ان 

داليا  بقا بتبعني يا احمد 

احمد معلش ابوكي بيضر*ب جامد 

داليا يعني مفناش زعل

احمد الشاطر الي يهرب 

سيد اخرص يا حيوا*ن منك ليها 

داليا بغضب جبتلي الشتيمه 

احمد مانا بقالي شهرين بتشتم بسببك 

داليا لا والله بتتشتم بسببي ولا بسبب فراغة عينك 

احمد بغضب ماموريه يا بنت سيد واكتمي خلي يومك يعدي مش هتبقي انتي وابوكي 

سيد ورزعه واحده بايد المقشه وقاله ماله ابوها يا ابن جلال؟ 

احمد نط وقف علي السفره وهو بيصوت من ضربت سيد 

وجلال قعد يتفرج ويضحك اما داليا فكانت بتستغل انشغالها وجريت علي الاوضه وقبل متقفل الباب سمعت صوت ازاز السفره بيتكسر اتخضت بس لقت احمد نط بعيد فدخلت الاوضه جري وقفلت عليا 

سيد بغضب كسرتلي السفره انت كل متيجي هنا تكسر حاجه. ولا مش عايز اشوف وشك 

سبهولي  جلال وساميه وسكينه بقوا ماسكين فيه وهو بيشدهم احمد جري عند داليا  افتحي يا دولي

داليا تؤتؤ مش الشاطر الي ينفد بجلده 

احمد ابوكي لو طالني هيعملني شورمه 

داليا تؤتؤ 

سيد ساب منهم وجري عليه وهو فضل يرزع الباي وينده ليها 

داليا فتحت احمد زقها ودخل وقفل الباب 

وقال بحب شكرا يا دولي 

داليا بدلع وهي ماسكه ياقت قميصه بتلعب فيها علي ايه يا حمودي  

احمد لا لالاء كده اضعف واعمل حاجات نفسي اعملها بس الوقت مش مناسب 

داليا بضحك متعمل  

احمد قرب منها وقبل ميمسك ايدها كان الباب اتفتح  وداليا زقته بخضه ونطقت وقفت علي السرير

سيد يغضب ولا انت كنت بتعمل ايه بتتحر*ش بالبت؟ 

احمد لا وربنا انت مش فاهم ونط وقف جنب داليا 

وهو بيهمسلها شوفتي بقا ايه الي مناعني من الي عايز  اعمله 

جلال بغضب انت بتتحر*ش ببنت اختي قدامي 

عنك انت يا ابو داليا سبلي انا الطلعه دي وشد منه ايد المقشه 

احمد حسبي الله ونعم الوكيل فيكم دي مراتي 

جلال  وده يسمحلك تتحر*ش بيها قدمنا 

ام داليا يا ضنايا يا بنتي 

معلش الي اتكسر يتسلح 

ساميه يا حزني علي تربيتي وتعبي فيك طول السنين دي 

احمد  ايه العيله الاوفر دي   لقي جلال جاي عليه وقف في الشباك وقال بغضب ي مراتي يا عيله مجانين وراح ناطط من الشباك وقام مش بيعرج 

داليا بضحك حلو الفلم ده 

الام عجبتك؟ 

داليا قوي امال افهم بقا ليه الحوار ده 

سيد اتنحنح

داليا وقفت قدام خالها جلال متقولى مش عايزني اروح ليه 

جلال  بدأ يتوه 

داليا بصت ل ساميه وقالت والله لو مقولتي لاقت*لك ابنك 

ساميه بسرعه مروه بايته في الشقه عندكم 

داليا بغضب نعممممم


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زواج زوجي ) اسم الرواية

reaction:

تعليقات