Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل التاسع 9 بقلم اسراء التربي

 رواية البريئة و القاسي الممتلك بقلم اسراء التربي


 رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل التاسع 9


تاني يوم الصبح. سليم راح الشركه و رقيه قامت بعده.لاقيت موبيلها بيرن. برقم غريب ردت. 
رقيه بخوف: بابا ماله انا جايه حالا. رقيه نزلت جري تسنيم مكنتش لسه مشيت ندهت عليها و رقيه مردتش تسنيم طلعت وراها.
بعيد عن الفيلا. شويه وقفت عربيه سودا. و نزله اتنين واخده رقيه تسنيم طلعت بسرعه ندهت الحراس بس كانو اخده رقيه. 
في الشركه عند سليم كان تلفونه بيرن. وفجاءه سليم قام اتنفض من علي مكتبه. 
سليم بغضب: يعني اي اتخطفت وانتو كنته فين ي شويه بهايم. سليم قفل واخد المفاتيح بتاعة العربيه وطلع. يزن كان طالع من مكتبه شاف سليم طالع يجري. 
يزن: سليم استني في اي بتجري كده ليه. 
سليم نزل ركب عربيته ويزن ركب جنبه. 
يزن: سليم في اي ي، بني سوق براحه هنعمل حادثه
سليم بغضب جحيمي: رقيه اتخطفت مفيش غيره شهاب الكلب اكيد هو اللي خطافها. 
يزن: طب احنا دلوقتي هنروح فين. 
سليم: هروح اجيب مراتي من عنده. 
يزن: سليم لازم تهدا انت معندكش دليل واحد بس انه هو اللي خطافها. 
سليم بغضب: زي ما خطف تسنيم زمان اكيد هو اللي خطف رقيه و زي ما ابوه دمرني زمان عايز ينتقم مني .
يزن: سليم لازم تهدا مينفعش تروح وتقوله انت خطفت مراتي كده. 
سليم كمل طريقه وصل قدام فيلا شهاب ونزل. واحد من الحراس اتصل بشهاب وبلغه. سليم دخل لاقي شهاب قاعد ببرود بيشرب سيجاره. رحله ومسكه من تلابيب قميصه. 
سليم بغضب جحيمي: وديت مراتي فين ي شهاب. 
شهاب ببرود: هو انت اتجوزت الف مبروك مراتك مين بقا. 
سليم ضربه بوكس و نزل فيه ضرب ويزن حاول يسلك شهاب منه ومعرفش. 
سليم بغضب: والله لو مقولت مراتي فين لقتلك. 
شهاب: قولتلك معرفش وعلي فكره انا ممكن اقدم فيك بلاغ انك اتهجمت عليا في بيتي. 
سليم بغضب جحيمي: اعلي مافي خيلك اركبه والله لو عرفت انك انت ما هرحمك ي، شهاب. سليم سابه وطلع من الفيلا هو و يزن. 
يزن: سليم انت لازم تهدا وتفكر طول مانت متعصب كده مش هنلاقي، حل. 
سليم بمراره: اهدي ازاي و مراتي مخطوفه معرفش عنها حاجه. انا هراقب شهاب اكيد هو اللي عاملها.
في اوضه معتمه ابتدت رقيه تفتح عينيها. لاقيت واحد واقف باصصلها. 
رقيه برعب: انا فين. 
يا اهلا بمرات الغالي.. لا عرف ينقي سليم. 
رقيه ببكاء: انت مين وعايز مني اي. 
لا انا عايز من جوزك مش منك. الشخص قرب منها ومسك وشها بايده. وكمل. اصل بينا طار قديم وهخلصه منه فيكي. 
رقيه حاولت تفلت من ماسكة ايده بس كانت مربوطه ومش عارفه. 
تؤ تؤ متعيطيش احنا لسه بنبتدي. وبصلها بنظرات قذره.بس انا مش هعملك حاجه غير قدام سليم علشان احرق قلبه عليكي.وبعدين هقتله. 
رقيه تفت في وشه: مش هتقدر تعمله حاجه ي حيوان. قرب منها جذابها من شعرها. 
مش شهاب الاسيوطي اللي واحده زيك تشتمه وتف عليه هدفعك تمن اللي انتي عملتيه ده. 
شهاب زقها وضربها بالقلم 
شهاب بقذاره بص علي جسمها : هزلك انتي وسليم. وطلع من الاوضه. 
سليم راح الفيلا طلع اوضته و اول ما فتح الباب افتكر رقيه حس بنغزه في قلبه بحزن اول مره يحس بيه من بعد اللي حصل معاه. 
دخل وقعد علي الكرسي. حط راسه بين ايديه. 
سليم بحزن: لازم الاقيكي ي رقيه و اول ما لاقيكي هطلقك علشان انتي بقيتي في خطر بس الاقيكي. وهو سرحان تلفونه رن بنمره غريبه. 
اهلا ي سليم بيه مراتك الوتكه دي معانا بس تعرف عرفت تنقي لا و شرسه كمان وانا بحب النوع ده اوي. 
سليم بغضب جحيمي: والله ي شهاب لو لمست شعره واحده منها لقتلك. 
شهاب ضحك بشر: لا من الناحية دي متقلقش هلمس بس لما تيجي. علشان انتقم منك و اشوفك وانت عاجز مش قادر تعمل حاجه بس تعرف مراتك حلوه اوي.
سليم حس بنار بتاكل في قلبه. 
سليم بغضب: اياك تقربلها والله لقتلك ي حيوان. 
شهاب: تؤتؤ متغلطش ي سولي انا مستنيك بكره الساعه تمانيه بليل تكون عندي تتنازل عن كل املكك ياما مش هتشوفها تاني. هبعتلك المكان ومتحولش تبلغ الشرطه .وقفل. 
سليم بغضب: والله لهيكون التمن حياتك ي شهاب. 
تحت في الفيلا كانت تسنيم بتبكي ويزن قاعد قصادها حس بنغزه في قلبه لما شافها بتبكي قرب منها وشدها لحضنه. 
يزن بحنيه: تسنيم حبيبتي ممكن تبطلي عياط والله هنلاقيها.
تسنيم مسكت في اكتر. 
تسنيم ببكاء: دي اتخطفت قدام عيني ممكن يحاولو يعمله فيها زي ما كانو هيعمله فيا. 
يزن ملس علي شعرها بحنان. وطبع قبله علي جبينها.
يزن: متخفيش ي حبيبتي سليم مستحيل يسمح لده يحصل. تسنيم بعدت عنه. 
سليم غير هدومه ونزل. 
سليم: يزن هتكتب كتابك علي تسنيم والنهارده.
تسنيم: بس، ي ابيه انا مش موافقه. 
سليم بجديه: مفيش نقاش، ي تسنيم مش هامن عليكي غير مع يزن انا دلوقتي بدور علي رقيه ممكن انتي كمان تنخطفي. يزن روح هات الماذون وتعالي. 
يزن مشي وسليم وصله مسدج علي تلفونه بيفتحه لاقيه فيديو لرقيه وهي بتبكي وتصرخ وشهاب بيحط ايده عليها بوقاحه. 
سليم بغضب جحيمي: والله لقتلك ي شهاب و رزع الفون في الحيطه. وفجاءه. 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية البريئة و القاسي الممتلك) اسم الرواية

reaction:

تعليقات