القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عاشقي الفصل التاسع 9 بقلم زولة وحيد

  رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد 


 رواية جحيم عاشقي الفصل التاسع 9


عند تقى

في صباح يوم جديد مليء بالمفاجئات

تقى صحيت بخضة :ماما

آسر :في ايه يا تقى

تقى :آسر يلا نروح لماما

تسريع الأحداث

بعد تقى وآسر جهزوا

آسر :دة تلفونك

تقى اخدت التلفون

تلفون آسر رن

الدكتور :البقاء لله

التلفون وقع من آسر

تقى بخوف:في ايه يا آسر

آسر :خالتي ورد م م ماتت

تقى :انت بتقول ايه يا آسر

آسر جري ع العربية وتقى لحقته

اسر وتقى راحو ع المستشفى

تقى جريت ع مامتها

تقى بصوت عالي ودموع :مامااااااااااااااااااا

تقى :ماما فوقي انا تقى ماما بلاش تهزري ياماما فوقي ارجوكي انا بعرف انك عايشة هم بيكدبو ماما فوقي

آسر بحزن ودموع حاول يداريها :تقى

تقى :يا آسر ماما عايشة هي بس بتحب تخوفني كدا

وفجأة بقت تصرخ :مامااااااااااا فوقيييييي

آسر بحزن:تقى اهدي

تقى بدموع:كله بسببي انا السبب انااااااا السبب

تقى :آسر انا لازم اموت اق'تلني يا آسر

واغمى عليها

آسر بخوف :تقى

بعد مدة

تقى فاقت

آسر كان قاعد جمبها

تقى بدموع :آسر انا عايزة ماما

آسر :خلاص ياتقى انا هنا

تقى حضنتو وانفجرت بالبكاء

آسر :اهدي

تقى هديت

الدكتور :آسر بيه احنا جهزنا الجنازة ممكن تاخدوها دلوقت

آسر :يلا ياتقى

في بيت ورد

تقى كانت بتعيط بحرقة

هند دخلت وراحت حضنتها

هند :ربنا يصبرك يا اختي

تقى ببكاء :ماما راحت ياهند راحت وخلتني في الحياة القاسية دي

هند بكيت معاها

بعد مدة آسر وزياد رجعو من الدفن

آسر :زياد اتصل بالشرطة ياخدوا ابن ال..... ع السجن وخليك معاهم لاني متأكد انه مشترك مع حد

زياد :حاضر

............................. 

آسر :تقى يلا هنروح ع القصر

تقى :أنا هفضل هنا

آسر :بس...

هند :خليها هنا انا هبات معاها

تقى :لا ياهند اهلك هيقلقو عليكي الأحسن تروحي

آسر :اه هخلي زياد يوصلك وانا هقعد مع تقى

هند :اولا دي رفيقتي عايزني اخليها لوحدها يعني؟ تانيا مش هروح مع صاحبك المجنون  دة

بعد مدة تقى وآسر قدروا يقنعو هند تروح وهند راحت

==============

عند هند وصلت البيت

ابو هند :كنتي فين

عمر :اكيد مع الهانم تقى

هند بحزن ودموع :خالتي ورد ماتت

ام هند بصدمة :ايييييه

هند حكيت ليهم كل شي

عمر جري ع العربية بتاعته وراح لبيت ورد لقا آسر قدام الباب

عمر بخوف :فين تقى

آسر :عايز منها ايه

عمر :هي كويسة؟

آسر :اه مين حضرتك

عمر :انت اللي مين

آسر :أنا جوزها

عمر :اوووووه انت اللي اتجوزتها غصب عنها

آسر كور ايده بغضب

تقى طلعت بسرعة :آسر في شوية حاجات عايزة اجيبهم من البيت عشان هقعد هنا كام يوم

عمر في نفسه :هي حلوت كدا امتى... لالا ياعمر ماتفكر فيها انساها ياغبي

آسر :مين دة ياهانم

تقى بصت على عمر

تقى :عمر

عمر :أنا سمعت اللي حصل مع مامتك ربنا يصبرك ويجعل مثواها الجنة

تقى :آمين يارب

آسر :عايز ايه يابني

تقى :آسر في ايه

آسر :مش عاجبني الإنسان دة

تقى :آسر....

عمر بمقاطعة :أنا هروح

تقى :بس...

آسر بمقاطعة :خليه يروح

ومسكها من ايدها ودخل

تقى :آسر في ايه

آسر بغيرة :بتعرفيه من امتى

تقى :من وانا صغيرة

آسر :ماتتكلميش معاه تاني

تقى :حاضر

================

عند عمر في اوضته

عمر :غبي غبي غبي ليه روحتلها انا بعد ماكرهتها

هند دخلت

هند :بتحبها؟

عمر :للأسف مقدرتش انساها

هند :خلاص ياعمر هي اتجوزت لازم تنساها دلوقت

عمر :معرفش ازاي انساها ياهند

هند بحزن ع حالة اخيها:ربنا معاك

===============

بعد اسبوعين

عند تقى

آسر :احنا هنروح على فرنسا 

تقى :طيب

آسر :أجهزي يلا بسرعة

بعد مدة تقى وآسر جهزوا

حسن :رايح فين يابني

آسر :هروح على فرنسا منو اغير لتقى جو ومنو اشوف جدي

حسن :اوكي توصلو بالسلامة

فريدة :أنا هروح معاهم

حسن :ليه ان شاء الله

فريدة في نفسها :خطتي هتفشل إذا آسر وتقى سافروا

آسر :مش هتروحي يافريدة

واخد تقى وراح

فريدة بخبث :ماشي يا آسر ماشي


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية

reaction:

تعليقات