رواية بنات مهران بقلم رنا احمد
رواية بنات مهران الفصل الثامن 8
ن بوجع والم /اروح بصفتي ايه خاليهم كده فاكرين اني مسجون علي الاقل ابقا في دماغهم بس امنكم وأمنهم وبعدين هخدهم في حضني ومحدش هيقدر يبعدهم عني ابدا ...
في شقه عفت بعدما عادوا من المشفي..
كانوا يجلسون البنات سويا بسعاده وهم يحضرون متعلقاتهم للسفر للزواج بمن عشقتهم قلوبهم .
عفت بضحك /ههههه والله الي احنا فيه ده ولا في الخيال بقا معقول بعد ماتفرقنا ده كله نتجوز احنا التلاته في يوم واحد وكمان تلات اخوات ..
هنيه بمرح وسعاده/لا عاد ومش اي اخوات دول مززز.
جيسي بضحك /هههه اه ي رومانسي انت .
فوزيه بتوهان /انتوا مين ي عيال انتوا.
هنيه بغيظ /خاله فوزيه مش وقته الله يخليكي احنا مشغولين .
فوزيه بغيظ /جاتكم الهم انتوا لايقين حاجه تعملوها مانتوا خلاص وقعتوا المزز والي كان كان والله صعبنين عليا العيال دي هتتجوز غفر المهم فيه واحده نص سواء عيزاكم بره.
جيسي بلهفه وسعاده/دي اكيد ماما.
في الخارج ..
كانت تسرع جيسي ل جاكلين بسعاده واشتياق /مامي حبيبتي وحشتيني اوي.
جاكلين بابتسامه /انتي اكتر ي قلب ماما شكلك مبسوط اوي .
جيسي بسعاده كبيره/اوي اوي ي ماما اخواتي معايا ولقيت الحب الي طول عمري بتمناه مفيش حاجه احسن من كده .
ديف بابتسامه حنونه/نورتي ي حماتي .
جاكلين بابتسامه/شكرا ديف انا معرفكش كويس بس سبحان الله ارتحتلك اوي جيسي دي مش بس بنتي دي عمري كله حافظ عليها .
ديف بعشق وهو ينظر إلي جيسي /متقلقيش دي في قلبي قبل عنيا .
هنيه بفرحه /ماكسي .
ماكس بضحك /ههههه هنايا والله وحشتيني الشويه دول .
هنيه بغرور وثقه /طبعا لازم اوحشك مش بتموت فيا.
ماكس بابتسامه وسعاده/اه والله بموت فيكي واوعدك اني هعيش عمري كله اسعدك .
هنيه بابتسامه وسعاده/وانا بعشقك والله .
في غرفه عفت .
جاك وهو يقبل يدها بحنان/حبيبي عامل ايه دلوقتي .
عفت بابتسامه/انا كويسه ي جاك متقلقش عليا .
جاك بابتسامه/يارب دايما ي روحي المهم مستعده للسفر بكره لو مش قادره انا مكمن أجل كل حاجه لحد ما تبقي بخير.
عفت بابتسامه وسعاده /لا طبعا دي فرحتي انا واخواتي مستحيل تستنا ابدا .
جاك وهو يختتضنها بحنان /مفيش اجمل من قلبك الطيب ده بحبك ي عفت بحبك .
عفت بقلق /جاك ليه دايما بحس انت وأخواتك جواكم حاجه مخبينها فيه حاجه دايما مخوفكم .
جاك بحزن شديد/عفت انتي خلاص بقيتي مراتي ي عني جزء مني أنا وأخواتي عشنا حياه صعبه اوي تعبنا فيها اوي بس انتوا بقا الحاجه الحلوه الي بقت فيها وارجوكي مش عايز اتكلم دلوقتي لاني فعلا مش عايز حاجه تبوظ فرحتنا ممكن .
عفت وهي تقبل يده بحنان /طبعا ي حبيبي ممكن .
جاك بغمزه وخبث /طب ايه مفيش بوسه حتي ده انا زي جوزك .
عفت بابتسامه/لا مش قبل مالناس كلها تعرف بجوازنا وتعملي فرح العالم كله يحكي عنه.
جاك بابتسامه جذابه/عنيا ي اجمل بنت في الدنيا .
في الصعيد ....
في قصر محمد وكريمه جدود الشباب .
محمد بسعاده كبيره /بتتكلمي صوح ي كريمه شوفتيهم ي عني متاكده أنهم هما.
كريمه بسعاده /طبعا متاكده أنهم هما ي محمد ده قلبي حس بيهم قبل عنيا مشاء الله ي محمد بقوا شباب زي الورد يردوا الروح وعرايسهم قمر منور .
محمد بسعاده كبيره/يااه واخيرا بقوا في حضننا ارتاح ي مبروك ي ولدي في تربتك ولادك خلاص بقوا في حضني وحقهم هيخدوه وزياده كمان .
في غرفه عواد ...
عليا بغضب جحيمي/جالك كلامي مش قولتلك انا قلبي مكنش مطمن اهم هيجوا ياخدوا كل حاجه ولا قبل كده كانوا صغار مش فاهمين حاجه واصل لكن دلوقتي جاين ينتقموا .
عواد بغيظ وغل /مش هيحصل واصل وزي مخلصت منهم زمان هخلص منهم دلوقتي .
عليا باستغراب /قصدك ايه ي عواد هتعمل ايه عاد .
عواد بحقد وغل/مصيبه تخلصني منيهم للابد بس الاول وهدان لازما ميوفقش علي جواز البت هنيه من عمر وبعدين الباقي هيكون عليا .
ليذهب وهو يمسك قطعه المخدرات بخبث وشر /وماله ي ولاد اخويا حتيتين حشيش من دول واخلص منيكم للابد ..
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية بنات مهران " اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق