القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج زوجي الفصل الثامن 8 بقلم دينا عبد الحميد

  رواية زواج زوجي بقلم دينا عبد الحميد 


 رواية زواج زوجي الفصل الثامن 8


قبل داليا متدخل شمت ريحة برفيوم هي عرفاها كويس ايه ده.....  احـ....  احمـ...  احمد..... 

داليا اتصدمت للحظات لما لفت ولقته فعلا وهو وفجاءه فاقت من صدمتها وراحت جرى علي الحمام 

داليا لنفسها يلهوى يلهوي يلهوووووي  ده شافني 

طب اعمل ايه انط من  الشباك ولا اهرب من البلكونه ولا اروح فين يارب  

طب افضل حابسه نفسي هنا ولا اروح 

داليا اتنفست بهدوؤ واتاكدت ان الميكب مظبوط وراحت علي مكتب محمود وهي  بتحاول تبقي هاديه  وفضلت تتكلم معاه فانه مينفعش اسلوب الاستبداد ده ولا لوي الدراع وهو كان مصمم علي موقفه 

ملاك مش هسمحلك تجبرني علي حاجه 

محمود بوقاحه هقولهالك بوضوح يا انسه ملاك انا معنديش غير خيارين يا اما معايا يا ضدي وانتي كده بترفضي تبقي معايا فاستحملى 

ملاك بتكبر مفيش مخلوق خلقه ربنا يقدر يهددني ولا يقدر عليا 

محمود ده اخر كلام عندك 

ملاك بتكبر واخر فرصه ليك عشان متشوفش وش ملاك التاني 

وسبته وخرجت تحت نظرات احمد الي كانت مركزه  معاها لانه كان جاي يستجوب محمود قي قضية اختفاء عمه الي هو في نفس الوقت ابو مروه اوعوا. تكونوا نسيتوها... 

بس خرج وراها بسرعه وشافها وهي بتركب العربيه  كانت في  ملامحه نظرة شك  وكانه عارف البنت دي او شفها قبل كده 

داليا خرجت من المكان بتوتر  وراحت الفندق غيرت ولبسة لبس داليا وخبت وشها وخرجت عشان تزور اهلها  

داليا خرجت تشوف اللوء جلال واللوء سيد الاول 

وقبل متدخل حست بتوتر فروحت واستنت شوية ورحعتلهم تاني  

داليا دخلت كانت بتترعش ومتوتره جدا 

جلال مالك يا بنتي 

داليا بتاتأه اص... اصل.... اح.. احمد 

سيد ماله احمد 

داليا بخوف شا.... فني 

سيد  انا مش فاهم حاجه خدي نفسك الاول وفهمينا 

احمد دخل بغضب وقال قصدها تقول ان خيا*ل المقاته الي هي متجوزاها  ومفكرها مسافره شافها  وهي في شركة محمود 

داليا برعب احمد انت عرفتني 

احمد فكراني مش عارفگ؟ مش هعرف مراتي وبنتى الى مربيها على ايدي؟ انا اعرفك من وسط الف ريحتك مهما غيرتى البرفيوم صوتك بيدينى احساس مختلف  داليا انا احس بيكى من وسف مليون بنت واعرفك وانا مغمض 

داليا اهدا بس واسمعنى..... انا.... 

احمد منغير تبرير مين فيهم الى اقترح عليكي تسافري وتعملى ملاك؟ 

داليا سكتت وبدأت تفرك ايدها بتوتر لان دى كانت فكرتها 

احمد  بص لجلال شهر وشوية بشكيلك بعدها عنى ووجعى وانت مبتنطقش ولا بتقول انها نزلت مصر 

جلال افهم بس انا..... 

احمد بمقاطعه لاء استنى وعمى الى كل ماروح اشوفها يطردنى اتاريكم مصدقتو نتخانق عشان  تخلوها تسافر وتعمل خطه انا قولت عليها لاء 

داليا بسرعه والله يا احمد هما ملهمش ذنب ده ذنبي انا 

احمد اتعصب ومسك داليا من ايدها وجه يخرج لقاها بتعاند شالها على كتفه بغضب وهو بيقول مش وقت عناد 

احمد رجع بيها على شقتهم وفجاه ملامح الغضب اتحولت لحزن وقال هنت عليكي؟  انا حتى موحستكيش 

داليا نسيت كل غصبها منه وحضنته وقالت انت الى جرحتنى لما خطبت 

احمد اعمل ايه غصب عنى ثم  انت حتي مسبتنيش ابررلك

داليا مفيش مبرر انك تحضنها وتسبني في عز زعلي وتروح وراها

احمد انا اسف بس انتي مسالتيش نفسك انتي لو فضلتي تبعدي ممكن اقرب منها هي؟ 

داليا زقته بغضب وقالت  والله؟ 

احمد اه وربنا مهو طبيعي  مراتي بتبعد عني  فادور علي واحده تحتويني 

داليا الغيره سيطرت عليها وزقته وقالت يبقي طلقني ورحلها تحتويك  وسبته وراحت علي بيت باباها 

كانت بتحكي لمامتها ومامت احمد خناقتهم وباباها وجلال قاعدين بيتفرجوا علي التلفزيون وفجاه نطقة سكينه مامتها مهو غصب عنه يا حبة عيني ماموريه بينفذها

وكملت ساميه امه والله متعرفيش كان مصمم ميوفقش ازاى بس هما الي اقنعوا 

فجاه داليا ضيقت عنيها وقالت بغضب الله الله يعني كلكم عارفين انه لعبه ومقلتوش بتسعوا علي خراب بيتي طب تعالوا بقا احكيلكم حاجه ضرورى وبصت للاربعه  وقالت احكي لخالي علي مراته التانيه وانك عارفه بيها يا ساميه صح؟ 

ولا بابا والبنات الي كان بيحبهم وبيكتبلهم جوابات غراميه وانتي الي ورتهالي يا مامي 

يلا يمكن ترتاحوا لما بيوتكم تتخرب وتحسوا  بيا؟  

مرضتش اقوله انها كانت خطتك بس اكتشفت انكم الشغل اهم من ولادكم 

تفتكروا احمد لو عرف كل ده  هيعمل ايه؟ 

الاربعه وقفوا بصدمه وهما بيقولوا متهزريش اكيد مش هتقولي

فجاه  ظهر احمد من وراهم وهو بيقول انتي مش محتاجه تعرفيني انا سمعت كل حاجه........ 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زواج زوجي ) اسم الرواية

reaction:

تعليقات