القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زعيم المافيا اعشق الشهد الفصل السابع 7بقلم شهد هاني

 

 رواية زعيم المافيا اعشق الشهد بقلم شهد هاني 


 رواية زعيم المافيا اعشق الشهد الفصل السابع 7


صقر:قاعد بيفكر في شهد وكل حركه بتعملها يضحك عليها وقال فوق ي صقر انا مبحبش هي مجرد بت تافهه وانا هعرفها ازاي تطاول علي زعيم المافيا بأكمله.

فارس دخل: احم دلوقتي احنا محتاجين سكرتيرة وانت مشيت سكرتيرة للمقر التاني هنعمل اي.

صقر:رن علي مراد وخلي يجي هو والي اسمها شهد دي.

فارس:تمام.

شهد:هيحححححح ي بشر أخيراً جبت الطبله يلا بقا أما نشوف.

مراد:يلا ي شهد عشان نروح نلبس عشان نروح شركه.

شهد بفرحه:بجد هنروح النهارده بجدد.

مراد بشك:اه في اي مبسوطه لي اوعي تكوني هتعملي حركه كدا ولا كدا.

شهد بجديه:وانا هعمل ايه ي عني يلا ي بت ي كيان انتي ونجمه عشان تيجوا معايا.

مراد:هو دريم برك دا ولا اي دي شركه وشغل.

نجمه وكيان: فعلاً اي الي هيجبنا معاكي.

شهد:,هوريكوا شركه بس وبعد كدا امشوا .

طبعآ دي شهد والاجر علي الله وكلمها هو الي مشي وكل واحد روح يجهز عشان يروح.

فارس بتفكير:ياهااا لو بت شهد تخلي صقر يحبها هيبقا ي جون جون.

صقر دخل:مش هحبها ي فارس ولا هي ولا غيرها انا قلبي ميت وبعد العيد ان شاء الله هنطلع علي امريكا عشان هنتفق مع ولسن علي شحنه.

فارس:اشطا انا طالع برا في جارد وجاي.

صقر: اتفضل مراد لما يجي ابعته.

فارس: ماشي.

شهد:لبست وجهزت ولبست فستان من لون الازرق وحجاب ابيض مشجر وكانت جميله اوي.

مراد بتصفيرة:اي الجمررررر دا ي بت ياشهود.

شهد بغمزة:انت اي جمر دا ياواد ي ميمو.

مراد:هي اي شنطه كبيرة دي فيها اي .

شهد بالخبطه: عارف طبله الي جبتها اتفقنا انا ونجمه وكيان لنا اخلص هطلع معاهم علي دار الايتام ونحتفل وكدا.

مراد:ماشي يلا.

وكيان ونجمه ذهبوا مع شهد ومراد الي شركه وفي دخلهم كيان خبطت في فارس.

كيان:اسفه اسفه خالص مش كان قصدي.

فارس بيرفع عينوا: بص ليها اوي.

كيان:بصت ليه بخجل وقالت الليليه المنيله من الاول دي بس الراجل موز صراحه وقالت احم انا اسفه حضرتك.

فارس:انت تعمل الي انت عاوزة ي جميل.

كيان: شكرآ.

فارس:جايه مع مين هنا رد مراد وقال جايه مع شهد تشوف شركه الي شهد شغاله فيهم.

فارس:اي ي عم مراد انت شاقط بنات مصر اومال فين شهد.

مراد:بيبص ورايا اهي ولسه بيبص ملقاش حد.

شهد:وقفت في نص الشركه علي مكتب وقالت اجمعوا ي اهالي البلد الكرام انا شهد شخلعه بنت محترمه جدااا حبت تشخلعكوا في العيد وتحسسكوا بي.

كل المواظفين واقفين هيموتوا من ضحك واندمجوا اكتر.

لما شهد:طلعت الطابله وبطبل وبتقول 

أهلا آهلا بالعيد مرحب مرحب بالعيد

هي هي هي هههي هي

العيد فرحة وأجمل فرحة

تجمع شمل قريب وبعيد

سعدنا فيها بيخليها ذكرى جميلة لبعد العيد

غنوا معايا غنوا

قولوا ورايا قولوا.

المواظفين نسيوا خوفهم من صقر واندمجوا وسقفوا وكانوا فرحانين وفارس ومراد ونجمه وكيان واقفين فاتحين بوقهم من الصدمه.

صقر طلع من المكتب:ولسه هيزعج من الي بيحصل دا.

واحد من المواظفين:قال الله صوتك جميل ممكن تغني حاجه لعمرو دياب.

شهد بمرح:من عويناي ي عزيزي خد طبل بقا.

الكل ضحك وفارس قال يلا.

شهد:انت اول كل حاجه والبدايه ف كل شيء

حب اول مره يجي لما قلبي كان بريء

انت اول كل حاجه وانت عارف كنت ايه

وانت اول حد يمشي ودمعتي تنزل عليه.

صقر:نسي كان عاوز اي وبص علي شهد، مراد بص لنجمه ،فارس بص لكيان وكل واحد عينوا اتلقت مع عين التاني.

شهد:راحت قدام صقر تمشي بتلف حوالي كنت اول روح بتلمس حاجه فيا

كنت اول حب يجي ونفسي يفضل

كنت اول فرحه بتمناها تكمل

كنت اول حد برسم صوره ليه

كنت اكتر حد بعرف قيمتي بيه

كنت بالنسبالي نفسي وكنت بكره

كنت عمري بس ليك انا كنت فتره

اللي يعرف من البداية النهاية هاتبقي فين

مش هايغلط ف اختياره بس نعرف ده منين

كنت اخر مرة آمن قولي آمن بس مين

مافتكرش احب تاني صعب اغلط مرتين.

صقر بتكمله:مسك ايد شهد وقال هتبقي اول كل حاجه بتجري ليا هتبقي اول روح بتلمس حاجه فيا هتبقي اول حب يجي ونفسي هتبقي اول فرحه بتمناها تكمل

هتبقي اول حد برسم صوره ليه.

شهد:حست باحساس جديد مع الاغنيه ومع عيون صقر وصوتوا الجميل.

مراد:مسك ايد نجمه ورقصوا مع الاغنيه.

فارس:مسك ايد كيان ورقصوا.

المواظفين: كلهم كانوا فرحانين وكلهم حبوا خفه دم شهد ويترا بقا صقر هيعمل ايه 


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زعيم المافيا اعشق الشهد) اسم الرواية

reaction:

تعليقات