القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج زوجي الفصل السابع 7 بقلم دينا عبد الحميد

  رواية زواج زوجي بقلم دينا عبد الحميد 


 رواية زواج زوجي الفصل السابع 7


داليا زقته وضربته بالقلم 

احمد حط ايده علي خده بصدمه  ونطق بغضب ايه.... دااااااااا 

داليا بتوتر وهي بتحاول تخبي دموعها دا.. د... دادا...... اصل... انت.... 

احمد حاول يهدي وقال معاكي تلات دقايق تكونى اختفيتي من وشي والا مش هكون مسؤل عن الي هعمله 

داليا  دخلت جري علي المطار بدون حتي متبص وراها وهي بتعيط بانهيار  هي مش متخيله انه ممكن تعمل كده مع احمد  وازاى هو سكت  

داليا  ركبت الطياره في صمت وفضلت سرحانه بندم علي الي عملته 

داليا وصلت المطار ونزلت لقت حد مستنيها من المجله وبيكلمها بلغه مش مفهومه داليا اتوترت فبدات تاخد نفسها وتحاول تكلم باى لغه من الي هي عارفهم ولحسن الحظ بيتكلم انجليزي 

رحب بيها واخدها المجله  وهناك لقت حد مستنيها 

..... داليا باشا اخير وصلتي حمد الله على  سلامتك 

داليا بابتسامه نطقة بلهجه كلها مهنيه الله يسلمك يا عمرو عملتوا الي قولتلكم عليه  

عمرو حصل يا باشا  

جواز سفر باسمك ملاك الكومي ومواقع كتير بتتكلم عنها وعن نشطها الحديث  ده غير ان فعلا ابوها من اكبر المشاهير العرب في روسيا بسبب فلوسه وسلطته  

داليا عايزه الكلام عن ملاك يبقي ملفت جدا ويظهرله باستمرار عايزاه في اقل من اسبوع يكون بيتواصل معايا 

عمرو امرك يا باشا ارتاحي انتي بس من السفر وانا...... 

داليا لاء يا عمرو مينفعش لازم اروح الكوافير البس واغير شكلى ملاك هتنزل مصر قي اسرع وقت  ومتنساش اني لازم اقابل ملاك واتكلم معاها عشان اعرف اجاوب علي اي حاجه تخصها شي

عمرو ارتاحي بس والكوافير هيجيلك علي اخر النهار  واما تخلصي ملاك هتقابلك 

داليا تمام  

بالنسبه لل...... 

تماره بمقاطعه داليا  ارتاحى  الاول واحنا هنجهز كل حاجه اطمنى وراكى رجاله

 داليا بس.... 

تماره منغير بس 

داليا حاضر  وطلعت الاوضه بتاعتها  

اما عمرو وتماره  فقعدوا يجهزوا الي داليا طلبته وبليل جت كوافيره غيرة شكل داليا تماما عشان تبقي ملاك  وجت ملاك قعدت معاها حكتلها كل حاجه عن حياتها من الاول وادتها كل التصريحات تتصرف في مصر باسمها 

بعد اسبوع او اقل كانت داليا اتحولت ل ملاك تمام وساعدهم في ده شطارة داليا في التعلم عرفت ازاى تغير شكلها ل ملاك لو حصل اي حاجه والميكب باظ وهي بعيده عن البنت المسؤل عن تحويل شكلها بالميكب  وازاى ملاك بتتكلم 

كان فاضل  ساعات وداليا تسافر مصر وملاك كانت بتودعها 

داليا انتي ليه ساعدتيني وعلمتيني امضت وحياتك؟ 

ملاك ابتسمت وقالت عشان انتى هتعرف تنتقـ*مي من الشخص الي اتسبب بمو*ت اخويا 

داليا  ابتسمت وقالت اوعدك يا ملاك 

داليا كانت متخيله انها هترجع بطياره عاديه بس درجه اولي بس اتفجات ان ملاك بتوصلها بطياره خاصه 

داليا بذهول ايه ده 

ملاك بضحك دي طياره خاصه يا ملاك هانم اما كنتي فاكره ايه الي زيك قيمته كبيره 

داليا ابتسمت وحضنتها 

ملاك لو احتجتوني في اي وقت بلغوني اقل من ساعه ونص هكون عندكم في  مصر 

داليا ميرسي يا ملاك 

داليا راحت الاول روسيا عشا تبقي الطياره وصلت مصر من روسيا واستنت 20يوم فيهم اتعلمت اصول البزنس في مجال ملاك وبعدين رجعت مصر وكانت متشوقه تشوف احمد وبابا بس شغلها ووجبها يحتم عليها تفضل ملاك  

داليا فضلت في مصر كام يوم  بتجهز للمشروع الي ملاك قلتلها تعملها وملاك كانت بتمولها بشكل كامل 

لحد مكانت قاعده في الشركه الي فتحتها وجالها تلفون كانت مستنياه من اول مرجعت 

ملاك (داليا)  الو 

الشخص الو....  اهلا ملاك هانم

ملاك مين معايا 

الشخص محمود الميهي رجل اعمال مصري يمكن متعرفهوش بس هو يعرفك ومن اشد المعجبين بشغلك 

داليا او ملاك ابتسمت ان الهدف صاب المرمي  وقالت مين محمود الميهي؟ 

محمود  رجل اعمال مصري حابب يتعرف عليكي ويشوف كام مشروع يشتغل معاكي عليه 

ملاك بتكبر اسفه سنيور محمود بس انا مش بحب  الشراكه  عن اذنك لازم اقفل 

محمود بس انا..... 

ملاك بمقاطعه اسفه وقتي ضيق وقفلت 

داليا ابتسمت بثقه وهي بتقول ياترى يا ملاك طرقتك هتنجح..... 

فضلت داليا متقمصه الشخصيه يومين لحد م اتفجات ان شىركة الميهي بتوقف لها كل الشغل بتاعها بسبب العلاقات الكتير 

خرجت داليا او ملاك حسب الخطه وراحت للشركه بغضب وطلبة تقابل محمود بس قبل متدخل شمت ريحة برفيوم هي عرفاها كويس ايه ده.....  احـ....  احمـ...  احمد..... 

داليا اتصدمت للحظات لما لفت ولقته فعلا وهو وفجاءه 


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زواج زوجي ) اسم الرواية

reaction:

تعليقات