القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مغامرات طفله مع الجينرال الفصل السادس 6 بقلم ميرو محمد

 رواية مغامرات طفله مع الجينرال الفصل السادس 6 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفله مع الجينرال الفصل السادس 6 بقلم ميرو محمد

دخل احمد المكتب وبسمه ورا ورقيه قعدت بغيظ علي الكرسي وظلت تكلم نفسها وتقول :ودا من ايه ان شاء الله انا مالي مضيقه ليه ميغورو كفايا الانا فيه هوووف بس هو ليه يقعدني هنا ومالهم اتاخرو ليه كده ان شاء الله . ميرو محمد 
شيطانها : قومي ادخلي .
رقيه : وانا مالي انا ايه يشغلني ميو.لع . (ملحوظه دا سن المراهقه بتاع رقيه)

بعد اتخاذ قرار دخلت رقيه بشويش من غير متعمل صوت وفتحت الباب وكانت الصدمه نزلت دموعها من المنظرررررر احمد حا.ضن بسمه وبيبوسها ومندمجين اوي في الهما بيعملو كانت رقيه مصدومه لماذا قلبي وجعني خرجت رقيه من غير ميحسو وراحت تقعد مكانها . انا زعلانه ليه هو بنسبه ليا شغل وبس وبعد كده هبعد وكل واحد في حالو وبعدين انا فين وهو فين انا لازم اخد موقف واطمن الاول عن امي وبعد كده لازم اكون حاجه واثبت للكل اني مش طفله لاء انا كبيره وكبيره اوي كمان لازم بجهدي وتعبي يارب يارب اقف معايا . 
بعد وقت قصير خرج احمد وبسمه من المكتب وبسمه بتضحك وكانها منتصرا في حر.ب ولا حاجه . نظرت ليهم رقيه نظرات بقرف وانها قرفانه من الهما بيعملو .
احمد وهو مستغرب نظراتها دي : احم يلا يارقيه عشان نروح عند ولدتك .
رقيه قامت دون اي كلمه او رد فعل وخرجو من الشركه واتجهو الي المستشفي 

........ميرو محمد..........

وصلو المستشفي بعد وقت من الصمت من رقيه وهي مش طايقه احمد خالص .
رقيه شافت دكتور ولدتها وسالتو عليها قالها انها حالتها بتتحسن عن الاول رقيه طلبت تروح تشوفها 

اتجهت لغرفة ولدتها واحمد كان هيدخل بس رقيه قالت له : لاء انا هدخل اطمن عليها حضرتك ملوش لزوم تدخل . ودخلت رقيه تحت نظرات احمد المصدوم من طريقة معاملة رقيه له .

اطمنت رقيه علي ولدتها وفهمتها كل حاجه وامها دعتلها وخرجت رقيه وكان احمد منتظرها في الخرج . 
رقيه : ممكن نمشي . 
احمد بجمود : اكيد . 

وذهبو الي القصر . 
تحيه : الغدا جاهز يابيه .
احمد : تمام جهزي لحد مننزل .
صعدت رقيه دون كلام خالص. 
استغرب احمد السكوت دا دي مكنتش بتفصل دي حتي مش عاوزا تبصلي . 
صعد احمد هو الاخر ودخل خد دش وغير ولبس ترينج رياضي ونزل الي اسفل.  
كانت رقيه في غرفتها وهي بتقول لنفسها : لازم اول طريقه اكون احسن من بسمه دي واتعلم اكل واتعلم كل حاجه. فجتلها فكره ........

............ميرو محمد..........

في الاسفل كان احمد يجلس وبيشتغل علي اللاب توب بتاعو لحد مدخل عليه هيثم صاحبه وكان مسافر بيحضر مؤتمر في لندن وهو بيشتغل معاهم وصاحب احمد .

هيثم : مسا مسا الوحشني .
احمد : انت شرفت كل دا تاخير يابني انت مش عارف ان عندنا شغل كتير .
هيثم : اسكت اسكت يااحمد انا مكنتش عاوز ارجع ياخرابي علي لندن وحلاوة لندن وبنات لندن ياختيييييي سمك يااحمد سمك طالع من البحر .
احمد : يعني انت سيبني هنا وعلي دماغي الشغل وانت بتصرمح ياروح امك .
هيثم : اهدي يابرنس مجتش من يوم .

تحيه دخلت عليهم : يابيه الاكل جهز وعلي السفره .
هيثم : جيتي في وقتك والله ياداده . ميرو محمد 
احمد بضحك : طب قوم ياخوي ناكل وخرجو من غرفة الصالون وكانو دخلين غرفة السفره ولاكن وقف كل من احمد وهيثم متنحين 😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯 من النزله علي السلم بفستانها القصير الاحمر وشعرها المفرود علي ضهرها وشفايفها وبيضها وجسمها الانوثي المغري اوي وهي تنزل علي السلم بخطوات تاخد الروح .
هيثم وهو مزهول من الفراشه 😮: ميييييين المززززه دي هي مين دي ياض يااحمد .
احمد وهو كمان في دنيا تانيه : دي دي ددي .

هيثم : انت نسيت اومال مين دخلها هنا .
احمد : دي فراشة القصر .
هيثم : ادفع عمري كله بس اخد بوسه من شفايفها الفراوله دي .
احمد بغيره وغضب واتعصب : رقييييييييه 

رقيه بخوف : نعم ياابيه .
احمد بصدمه : ابيه . ميرو محمد 
هيثم : ونبي انتي ال ابيه ياعسل .
ابتسمت رقيه لهيثم .
احمد بغضب الجحيم وغيره : رقيييييه فوووووووووق .
رقيه بخوف : نعم .
احمد بزعيق ؛: ايييييه مسمعتيشششش اطلعيييييي فوووووق .
دخلت بسمه في الوقت دا .
نظرت رقيه ليها بغيظ .
بسمه بخبث : مالك يابيبي صوتك عالي ليه .
احمد بعصبيه : رقيييه ايييه هتفضلي واقفه مكانك .
هيثم : في ايه ياااحمد متسبها تعالي ياحلوه وراح مسك ايد رقيه .

احمد عيونو احمرررت من الغضب جاااامد : هيثمممممممممممممممم رقييييييييييه فووووووووووووق .
رقيه بعند عشان بسمه واقفه : لاء مش هطلع فوق .

&يحزززززززني عليكي يارقيه البت كانت حلوه ونعمه &



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية مغامرات طفله مع الجينرال" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات