القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عاشقي الفصل السادس 6 بقلم زولة وحيد

  رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد 


 رواية جحيم عاشقي الفصل السادس 6


في بريطانيا

في منزل فريدة (اللي بسببها تقى عايشة جحيم )

حسن (عم آسر ) :بكرة هنرجع مصر

سُريا(مرات حسن) :ليه 

حسن :عندي شوية شغل هناك 

فريدة:اه يابابا انا كمان عايزة اشوف آسر اصلو واحشني اوي

حسن :بعد اللي ماسبتيه مظنتش انه يطيق خلقتك 

فريدة:ومالو انا بس عايزة اشوفو عايش ازاي بدوني... وضحكت.. اكيد المسكين مش قادر يتنفس

حسن :ابت اتلمي مش عايز مشاكل ها 

سُريا: متخافش يا حسن مفيش اي مشاكل هتحصل 

حسن :هنروح بكرة

بقلمي زولة وحيدة 

================

عند تقى

كانت مغمى عليها 

آسر دخل 

آسر :فوقي ياهانم

بس ملقاش رد

آسر :تقى فوقي 

آسر بخوف :دي حرارتها مرتفعة

آسر أخدها ع المستشفى 

 في المستشفى 

الدكتورة :المدام حالتها سيئة جداً 

آسر بجمود:عايزها تفوق وإلا أنا هقتلك 

الدكتورة :انت بتهددني ولا ايه بالظبط

آسر :تؤتؤ انا بنصحك

الدكتورة:ع فكرة انت مفترض تنسجن لأنك رفعت ايدك عليها وانت السبب في اللي حاصل عليها

آسر :أنا مش عايز محاضرات لو سمحتي شوفي شغلك

الدكتورة بغضب :قول الحمد لله اني بعرف تقى.. وللأسف اتجوزت واحد بدون قلب ومايستاهلهاش

وراحت

آسر بضحك:قالت مايستاهلهاش قالت... الدكتورة دي اكيد في شي في دماغها.. شكلها متعرفنيش

بعد مدة

عند تقى

الدكتورة :تقى انتي كويسة

تقى :الحمد لله

الدكتورة :انتي ايه الإنسان اللي اتجوزتيه دة يا تقى

تقى :معرفش انا ازاي اخدت الخطوة الكبيرة دي بدون تفكير

الدكتورة:حبيبتي انتي لازم تطلقي منو وبعدها ترفعي عليه قضية

تقى :مش عايزة

الدكتورة:مش عايزة ولا خايفة

تقى كانت هتتكلم آسر دخل

آسر :اطلعي يادكتورة

الدكتورة :مش هطلع 

آسر :الله... عايز اكلم مراتي

الدكتورة:ومالو كلمها قدامي

آسر كان هيتكلم

تقى بمقاطعة: دي صاحبتي ولو عايز تتكلم اتكلم قدامها 

آسر بغضب :تقى 

تقى :مالك يا آسر 

آسر :شايفك بقيتي قوية لأنه صاحبتك معاكي

الدكتورة :لو سمحت اطلع انا عايزة اكلم تقى 

آسر :مش هطلع

تقى :اطلع يا آسر 

آسر بغضب :انا قولت مش هطلع

الدكتورة  :بسيطة.. هنادي ع الأمن لأنه حضرتك بتزعج المريضة

آسر طلع بغضب 

الدكتورة :تمام دي هي تقى اللي اعرفها هي قوية ومابتخافش من حد 

 تقى ابتسمت 

آسر دخل 

دكتورة هدى:تقى يلا اطلبي منه الطلاق وإذا رفض انا بعرف اتصرف معاه 

آسر بصدمة:ايه... ط طلاق؟

دكتورة هدى :اه 

تقى :لأ ياهدى انا مش عايزة أتطلق

هدى:ليه؟ دة عذبك كتير ياتقى 

تقى :مش عايزة اتطلق ياهدى وانتي عارفة اني اذا قررت شي مابتراجع

هدى :. انتي اكيد اتجننتي 

وطلعت من الاوضة 

آسر :نروح؟ 

تقى :يلا 

في القصر

في الاوضة

آسر :انتي ليه ماسمعتي كلام رفيقتك؟ 

تقى : يا آسر كل الناس بتتغير وانا متأكدة انك هتتغير.. يمكن القرار اللي اخدته يكون غلط بس انا حاسة انك هتتغير

آسر :بوعدك اني هتغير ياتقى بس انتي ماتسيبينيش 

تقى : طبعاً هسيبك إذا ما اتغيرت يا آسر لاني مقدرش اعيش في الجحيم دة انا اتحملت كتير كتير اوي

آسر :أنا آسف 

تقى :الاعتذار مش هيفيد انا عايزة أفعال تبينلي انه القرار اللي اخدته دة صح 

آسر :حاضر ياتقى 

في صباح يوم جديد مليء بالمفاجئات 

تقى قامت صلت الصبح 

آسر كان نايم تقى طلعت تحضر الفطار

نرجس :يابنتي آسر قال مش عايزك تعملي حاجة لأنك امبارح طلعتي من المستشفى 

تقى :أنا كويسة ياخالتي وعايزة اطبخ ليكو احلى طبخة

نرجس :بس.. 

تقى :خالتي انتي ارتاحي وبس

نرجس :أمري لله 

وفضلت تتفرج على تقى وهي بتطبخ

بعد مدة 

آسر وهو بياكل :الله الطبخة دي حلوة اوي 

نرجس :عملتها تقى 

آسر بص ل تقى بابتسامة :تسلم ايدك

تقى :الله يسلمك

بعد خلصو اكل تقى كانت في المطبخ مع دادة نرجس 

دخلت فريدة بابتسامة خبيثة

آسر بصدمة :فريدة

فريدة :اه اشتقتلي صح

وجريت حضنتو

آسر بعدها بقرف

آسر :لسة ليكي عين تدخلي بيتي 

فريدة بدلع :ومالو مش بيت حبيبي 

تقى طلعت من المطبخ

فريدة :الله الله مين القمر دي يا آسر 

آسر مسك ايد تقى :دي مراتي

فريدة:حلوة بس بتعرفني ما بيعجبني اي شي

تقى :مش لازم أعجب كل الناس وبالذات انتي لأنك مابتعجبيني ابدا

فريدة بغضب :احترميني لأنه انا هي حبيبة آسر وهو مابيعرف يعيش بدوني 

تقى :ما هو اهو عايش وواقف قدامك.. وبعدين انا مابهمني إذا كنتي حبيبته ولا لسة حبيبته لأنه انا مراته وحاضره ومستقبله

فريدة:آسر البنت دي شكلها اتجننت

آسر :لأ يافريدة كلامها صح.. وباين انك انتي اللي هتتجنني بعد اللي تقى قالته

فريدة بغضب :فين اوضتي

تقى :اوضة ايه ياختي هو دة بيتك وانا معرفش ولا ايه 

فريدة بغضب :آسر خلي مراتك تخرس

آسر :دة بيتها وهي ليها حق انها تقرر مين هيقعد ومين هيطلع

حسن وسُرية دخلو

فريدة :بابا شوف آسر اتجوز

حسن باستغراب :يعني هيفضل منتظرك ولا ايه 

آسر راح حضن حسن :وحشتني اوي ياعمي 

حسن :وانت وحشتني 

سُرية :وانا ما وحشتك 

آسر :طبعاً وحشتيني يامرات عمي

سُرية :القمر دي هي مراتك

آسر :اه تقى تعالي 

تقى سلمت عليهم

فريدة بغضب :ماماااااااا تعالي 

سُرية راحت مع فريدة ع الاوضة

وحسن فضل يتكلم مع آسر وتقى

==================

في الاوضة

فريدة بغضب :ماما انتي ازاي تقولي عليها قمر 

سُرية:مالك يابنتي

فريدة :البنت دي لسانها طويل وقليلة أدب والأستاذ آسر شكله بحبها 

سُرية :ومالو مايحبها هيحصل ايه يعني 

فريدة:آسر مش لازم يحب بنت غيري انا 

سُرية :وهنعمل ايه ياهانم

فريدة :معرفش بس اكيد البنت تقى دي في حد بيحبها لأنه مستحيل حد يشوفها ومايحبها.. وانا لازم الاقيه


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية

reaction:

تعليقات