القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل السادس 6بقلم اسراء التربي

  رواية البريئة و القاسي الممتلك بقلم اسراء التربي


 رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل السادس 6


سليم جذايها من خصرها تاني وقرب منها جامد. شالها وطلع علي الاوضه. 

سليم بغضب: اي رايك بقا يحصل دلوقتي وغصب عنك كمان واهو اخلص منك و ارميكي.

سليم رماها علي السرير وفك زراير قميصه. رقيه فضلت تصرخ وتعيط وقامت من علي السرير. سليم زقها تاني واعتلاها. 

سليم بغضب: مش انتي عايزة تمشي يلاا الفرصه قدامك. قرب شفايفه منها وباسها بعنف. رقيه فضلت تزق في بس مقدرتش. 

سليم بحقاره: وقفتي زق ليه. عايزه تكملي. رقيه بصتله. وهو اول مره يسرح في عنيها. 

رقيه ببكاء: مش انت عايز تكمل كمل علشان اخلص منك. انت فعلا واحد مريض. 

سليم فاق من سراحانه بغضب. قطع هدومها بوحشيه و رقيه فضلت تصرخ. فجاءه سليم بعد عنها. 

سليم بجمود: انا مش هعملك حاجه المره دي علشان انا قولتلك مبجبرش واحده عليا بس لسانك يطول تاني وهتشوفي انا هعمل اي. 

يزن وتسنيم وصله قصاد الفيلا تسنيم نزلت و. رزعقت الباب بعصبيه يزن نزل وراها. ماسكها من ايدها قبل ما تدخل الفيلا. 

يزن: اللي حصل النهارده لو اتكرر تاني متلوميش الا نفسك ي تسنيم. 

تسنيم شدت ايدها من ايده وبصتله بغضب. 

تسنيم: مش من حقك تدخل في حياتي. 

يزن: لا من حقي ي تسنيم. 

تسنيم: و ده ليه بقا ان شاء الله اي اللي يخليك تدخل في حياتي.

يزن: علشان هتبقي مراتي مثلا. 

تسنيم: نجوم السما اقربلك ي يزن. اتجوزك علشان تتحكم في حياتي. مستحيل. 

يزن بغضب: تسنيم متخلنيش افقد اعصابي عليكي. انا ماشي وبكرا هكلم سليم. 

تسنيم.بصتله بغيظ وغضب. و دخلت هي صحيح بتحبه بس مش عايزاه يتحكم في حياتها بالطريقه دي. 

تسنيم: مستحيل ي يزن اوفق عايز تتجوزني علشان تعرف تتحكم في حياتي. 

عند سليم و رقيه قامت وهي ماسكه الباقي من هدومها بايديها و راحت عند الباب فتحته وكانت هتخرج لاقيت ايد بتمنعها. 

سليم بغضب: اسمعي ي بت انتي متختبريش صبري اكتر من كده انتي فاهمه. 

رقيه و قعت علي الارض وكانت بتبكي : ارجوك سبني، امشي، من هنا والله هرجعلك فلوسك باي طريقه بس خليني امشي. 

سليم نزل قصادها علي ركبه قرب ايده . بحنيه مسح دموعها. وضمها لحضنه. 

سليم: هشش ممكن تهدي انا مستحيل اقربلك من غير موافقتك اسمعي الكلام وبطلي تعصبيني وانا مش هخوفك.  ولو عايزه تنزلي تحت معنديش مانع. 

رقيه بصتله. وتاهت في عيوانه دايما ليه نظرات غريبه مش قادره تترجمها بس هي بتحب تشوف النظرات دي. 

سليم لاحظ نظراتها: لو قولتلك اني عجبك هتقوليلي لا و شكلك يسد النفس صح. 

رقيه فاقت من حالة التوهان. 

بخجل: لا اصل.. سليم قاطعها. 

سليم: قومي غيري هدومك علشان هتبردي 

رقيه قامت دخلت الحمام و اخدت شور وغيرت هدومها. و نامت علي طرف السرير . و ادته ضهرهها. سليم قرب منها وضمها من وسطها و دفن راسه. في رقبتها. 

رقيه بخوف: ممكن تبعد. 

سليم: تؤ تؤ و نامي. 

تاني يوم الصبح . سليم قام غير ونزل علي الشركه. رقيه قامت بعد ما حست انه نزل غسلت وشها وطلعت من الاوضه نزلت تحت لاقيت تسنيم كانت بتفطر. 

بقلمي Esraa G Eletrby

رقيه بابتسامه:صباح الخير ي تسنيم. 

تسنيم: صباح النور ي حبيبتي اقعدي افطري، يلاا. 

رقيه قعدت جنبها. 

رقيه: تسنيم انا كنت اسالك يوم ما اتكلمتي معايا قولتيلي سليم عنده سبب لقسوته دي ينفع تحكيلي. 

تسنيم: انا عارفه انه من حقك تعرفي بس انا مقدرش اقولك ي رقيه. بس اللي اعرفه ان ابيه سليم محتاجك متسبهوش انتي اللي هتقدري ترجعيه زي ما كان. 

رقيه بصتلها بحيرة وسكتت. 

تسنيم بخبث: بس انا شايفاكي مهتمه بابيه سليم وبتسالي. 

رقيه بارتباك: لا لا عادي انا بس حبيت اعرف فضول مش اكتر. 

تسنيم: اممم ماهو باين انه فضول. 

في الشركه سليم كان في مكتبه والباب خبط. ويزن دخل. 

يزن: سليم عايزك في موضوع. 

سليم: موضوع اي يزن انا سمعك. 

يزن: انا عايز اتجوز تسنيم. 

سليم بصدمه: تسنيم مين اختي. 

يزن: ايوه ي سليم اي رايك. 

سليم: انا كنت فاكر انك بتعتبرها اختك ي يزن. 

يزن: سليم متصعبش الموضوع عليا انا عمري ما اعتبرت تسنيم احنا كنا متربين مع بعض وهي دايما بتقولي ابيه بس انا معتبرتهاش اختي. 

سليم: انا لازم اخد رايها الاول ي يزن بصراحه الموضوع فجائني. 

بقلمي Esraa G Eletrby

يزن: تمام ي سليم بس علفكره هتجوزها برضاها او غصب عنها لانها مستحيل تبقا لغيري. 

سليم بغضب: يزن لاحظ انك بتتكلم عن اختي انا اصلا مش مستوعب انك عايز تتجوزها. 

يزن بغضب: ليه ي سليم علشان دايما بتقولي ابيه زيك. انت متعرفيش انا كنت بموت لما تقولي ابيه وانا عارف حقيقة مشاعري ليها. 

سليم: يزن انا مقصدش وعارف انك هتحافظ عليها بس انا برضو مش هجبرها. 

يزن: ماشي ي سليم. عملت اي مع رقيه هتسيبها تمشي. 

سليم: لا مش هسمح لها تمشي. 

يزن بخبث: ليه بتحبها مثلا. انت متمسك بيها اوي ي سليم وبعدين انا واثق انه مش حوار فلوس. 

سليم بغضب: يزن اي اللي انته بتقوله ده. اكيد يعني مبحبهاش انا اصلا بضحك عليها وهاخدها بالحنيه و هرميها بعد كده. 

في مكان تاني مجهول. كانه شخصين بيتكلمه مع بعض. 

مجهول 1:ايوه انا عرفت ان سليم الجارحي اتجوز كده هنقدر نكسره بمراته طالما اتجوزها يبقي بيحبها.  

مجهول 2:بس دي هنخطفها ازاي. 

مجهول 1:ملكش دعوه سيبها عليا.التنفيذ، خلال الاسبوع ده. 

عند سليم بعد ما يزن طلع كان حاطط راسه بين ايديه هو فعلاً متجوزهاش علشان الفلوس بس مش عارف برضو اتجوزها ليه. 

عند رقيه قامت اخدت دوش وغيرت هدومها لهوت شورت و تيشيرت حملات. وسرحت شعرها. 

رقيه : طالما مش هيعملي حاجه مضطره البس من الهدوم  قليلة الادب اللي هو جايبها. علي مجيب هدومي. 

سليم خلص شغل في الشركه وطول الوقت مكنش مبطل تفكير في رقيه ومش عارف ليه. راح البار اللي دايما بيسهر فيه. وفجاءه. 


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية البريئة و القاسي الممتلك) اسم الرواية

reaction:

تعليقات