القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرتي المجنونة الفصل الخامس 5بقلم منة ممدوح

  رواية صغيرتي المجنونة بقلم منة ممدوح


 رواية صغيرتي المجنونة الفصل الخامس 5


رودي بترقص جوه ومش واخده بالها.... 
فجاه نظرها وقع علي رعد اللي واقف علي باب البلكونة و بيبصلها بإبتسامة خبيثه.... 
رودي: بخضه رعد أنت دخلت هنا أزاي؟ 
رعد: و هو بقرب منها.. عادي دخلت من البلكونه.. هو أنا مقولتلكيش... 
رودي: بأستغراب قولتلي أيه.. 
رعد: أصل أوضتي جارك طوالي و بلكونة أوضتي هي هي بلكونة أوضتك... 
رودي: بجد.. تصدق مكنتش اعرف.. 
رعد: بهدوء ما قبل العاصفه... قوليلي بقا كنتي بتقوليلهم أيه عني تحت..؟ 
رودي: بتمثيل أنا.. أنا أقول عنك كلام أنت ظالمني علي فكره ودي مش أخلاق صعايده لا... دا انا حتي أحترامي ليك زاد لما عرفت انك العمده يا حضرت العمده.... 
رعد: وهو بيقرب منها وهو بيقول... اممم.. حرامي شباشب....
رودي: طب أبعد أنت بتقرب كده ليه؟ 
رعد: وهو يقترب أكثر ولم يعد هناك مسافه تفصله عنها.... أخري كلام.. 
رودي: بتوتر من قربه... وبتتهته في الكلام... انا انا انا...كنت بهزر.. 
رعد: وهو ينظر الي عينيها التي تشبه القمر ليلة أكتماله.... ايوه أنتي أيه.. 
رودي: وهي مركزه في عيونه اللي شبه السماء الزرقاء الصافيه..... أنا كنت بقول ايه؟ 
رودي: بعفويه.. يخرب بيت جمال عيون أمك دي عيونك طلعت أحلي من عيون حسونه...
رعد: بضحكه رجوليه جذابه أظهرة غمازته اليسري... 😂😂😂. 
يا فصيله.. 
رودي: بتوهان في ضحكته.... ضحك يبقي قلبه مال و هيسامحني علي الكلام اللي أتقال... 
رعد: بتمثيل الزعل... لا انا مش هسامحك علي الكلام اللي قولتيه.. وفتح باب الاوضه ونزل علي السلم.. 
رودي: وهي بتجري وراه.. يا جناب العمده... 
رعد: لا رد...... 
رودي: أنت ياض خود ياض.. مش عشان إنت لابس صعيدي و شكلك موززز يبقي تتقمص لا بقولك ايه... 
رعد: وهو بيبصلها... امممم
رودي: بخوف.. انا ممكن أعيط حالا اه والنعمه زي ما بقولك كده... 
الحسن: بضحك 😂😂...تعالوا يا ولاد الوكل جهز..... 
وقعدوا علي السفره و كلوا واليوم انتهي علي مناقرة رودي ل رعد وضحك العيله وفرحتها..... 
Menna Mamdouh
...... في المساء........ 
رودي في أوضتها بتتكلم في الفون.... 
رودي: بصراخ... انتي بتتكلمي بجد يا بت.. 
لين: اه والله زي ما بقولك كده الحفله بعد ساعتين و أنا و وليد جايين في الطريق.. 
 رودي: بفرحه.. تب اقفلي يا جزمه علشان أشوف هخرج من هنا ازاي... 
لين: يا كلب البحر بتبيعيني علشان حتت حفله ل هشام الجخ... 
رودي: بدراميه... أبيع نفسي.. المهم دلوقتي هخرج أزاي من هولاكوا ده... 
لين: بتفكير... امم هو البيت مفيهوش باب خلفي... 
رودي: اه.. فيه.. 
لين: أشطا يا زميل أطلعي منو من غير ما حد يشوفك... 
رودي: ياه يا عبصمد أخيرا شوفتك بتستخدم عقلك قبل ما أموت.... 
لين: 😂😂😂... انا مستغربه نفسي والله... 
رودي: تب سلام.... وقفلت مع لين ولبست دريس أسود جميل و هيلز أحمر و فردت شعرها البني الطويل و حطت ميكب بسيط و كانت جميله بمعني الكلمه..... 
....: ايوه أنا طلعت اهو وبيمشي ببط شديد.... في نفس الوقت اللي طلعت فيه رودي... وفجاه خبطوا في بعض 
رودي: بصوت خفيف مش تفتح يا حمار أنت... 
رامي: رودي أنتي بتعملي أيه هنا ولابسه كده ليه انتي خارجه ولا ايه.؟ 
رودي: هسسس لحد يسمعك... 
وبعدين أنت رايح فين؟ 
رامي: بتوتر أنا خارج مع صحابي... 
رودي: وانا كمان خارجه مع صحابي.. 
رامي: صحابك مين؟ هو انتي تعرفي حد في الصعيد؟ 
رودي: لا.. دول جيين يحضروا حفلة هشام هنا وانا ريحالهم.. 
رامي: وانا كمان رايح الحفله.. 
رودي: اشطا نروح سوا........ وبعد ساعه وصلوا الحفله و لين كانت حاجزه ل رودي معاها و قعدوا مع بعض و اتعرفوا علي رامي... و رامي فجاه قلب علي رامي جمال و قاعد يسبل ل لين.. 
رودي: بخفوت ل رامي.. خف يا حنين البت لسه صغيره.. 
رامي: بنفس الخفوت.. هو مين اللي معاها ده؟ 
رودي: ده وليد أخوها 
رامي: كده أرتحت..... والحفله ابتدت و هشام كان بيقول قصائده الجميله.. والكل مركز معاه و فجاه قال قصيده رودي بتحبها و رودي فضلت تقول معاه.. وهو لاحظ الجميله اللي واقفه وبتقول القصيده معاه و قرب منها واداها الميك و هي فرحانه أوي و كملت القصيده و شدها معاه علي المسرح و فضلت تقول قصائده كلها اللي هي حفظاها و بعد أما خلصت أخد الميك وقال أنا شكلي لقيت أكبر و أجمل معجبه ليا و اتصور مع رودي و الناس كلها صورتهم... 
وخلصت الحفله بعد أربع ساعات... 
وكإن الوقت متأخر... 
رودي: وليد انتو هتروحوا أزاي في الليل ده؟ 
وليد: هنشوف فندق ونروح الصبح بقا. 
رامي: بسرعه فندق ليه و بيتنا موجود. ولا ايه يا رودي وبيغمز لها 
رودي: بضحك 😂 أيوه أيوه تعالوا معانا .... 
لين: بس يا رودي.. 
رامي: ولا بس ولا حاجه يا جماعه دا احنا صحاب واجب برضوا.. وراحوا معاهم القصر و دخلوا في هدوء تام و لين راحت نامت مع رودي و رامي ودي وليد أوضه تانيه 
....... تانى يوم الصبح صحيوا كلهم وكان الفطار جاهز...
رودي:صباح الخير..
لين:صباح اللي بتغني..😂
علي طاولة الافطار..... 
الحسن: بإبتسامة مش تعرفنيا يا بنيتي....
رامي: بمقاطعه... دول صحاب رودي يا بوي وجم أمبارح في وقت متاخر قولت بلاش أقلق حد فيكم  فا استقبلتهم أنا و رودي... ولا ايه يا رودي... 
رودي: بتأكيد أيوه فعلا ده اللي حصل.. 
رعد: بشك اممم انتي ورامي بس اللي كنتوا فايقين وقتها؟ 
لين: بعد ما فهمت الوضع ايوه فعلاً.. احنا اللي أتاخرنا في الطريق...
وليد: عارف ان هما بيكدبوا بس مرضيش يتكلم... 
ريحانه: وهي نازله علي السلم وماسكه الفون.... اععععاااا خيانه... 
الكل: بأستغراب مالك يا ريحانه؟
ريحانه: بغباء.. بقا يا رامي يا واطي انت ورودي الواطيه تروحوا حفلة هشام الجخ في الليل ومتاخدونيش معاكم... 
وليد: بضحكه جذابه 😂 ظهر الحق 
ريحانه: بغباء مالكم يا جماعه متنحين ليه؟ 
رودي و رامي و لين حبطوا ايدهم علي وشهم من غباء ريحانه.. 
رعد:.............. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــ
يا تري رعد هيعمل فيهم ايه؟؟؟؟؟
 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية صغيرتي المجنونة " اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات