القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج زوجي الفصل الخامس 5بقلم دينا عبد الحميد

  رواية زواج زوجي بقلم دينا عبد الحميد 


 رواية زواج زوجي الفصل الخامس 5


في صباح يوم جديد 

 داليا لبست وباست دماغ مامتها واتجهت  للقسم   واتجهت لمكتب اللوء جلال

اول مدخلت لقته قاعد مع ابوها بيشتكيله من حالة ابنه 

داليا بتريقه والله ليه هي خطبته مبتاخدش بالها منه يا باشا ولا ايه 

ابوها بضحك وخطبته تاخد بالها ليه ومراته موجوده 

داليا بتريقه مبلاش انت يا سيد عشان ماقفش منك  قفلت باب المكتب   وبصتله بتركيز فجاه جلال بصلها وبص لسيد وقال سيد انت قولتلها ايه 

سيد وربنا مقولت كنت لسه هسالك انت قولتلها ايه

داليا دخلت قعدت قدمهم علي المكتب ببرود وقالت بص بقي انت وهو منغير خناق ونكد وزعيق انتوا مخبين عليا؟  ايه كانوا لسه هينطقوا بس قالت بهدوء منغير كدب ولا تحوير انت وهو اقسم بالله اكون سبب طلاقك انت وهو  واروح اقول لمراتك التانيه يا خالي انك كنت متجوز عليها ها وانت مطلقتهاش لحد مما*تت وانت يا بابا حسك عينك تكذب او عقلك يهفك تنطق لاحسن اروح اوري مراتك المزت الي انت متصور معاها ماشي يا سيد 

سيد بصدمه هتخربي بيت ابوكي 

جلال وخالك يهون عليكي يا دولي 

داليا ببرود هو انا مقولتلكوش؟....  اخص عليا الف خصايه مش انا سايبه بيتي ومتخانقه مع جوزي وواقفه علي الطلاق وبيتي هيتخرب بسببكم  هان عليكم ولادكم ومش عايزين تهونوا عليا؟ 

السيد واحنا ملنا هو احنا..... 

داليا  ايوه انتوا انتوا الي قولتولو اخطب وخبي انا مش بسال عشان اعرف اصل الموضوع  تؤتؤتؤ انا بسال عشان اعرف مين الي اقترح الجواز ومين الي اقترح انه يخبي عليا 

الاتنين شوروا عليا بعض 

داليا ضحكت بتهديد وقالت تؤتؤتؤ دلوقت بترموا  علي بعض؟   ماشي طب بصوا بقا لو عايزين الاسرار بتاعتكم تفضل في بير عنيا

الاتنين ده العشم برضوا...... داليا بتهديد تتفذوا الى اقوله 

جلال تحسي انك انتى الى حماتي مش انا الى حماكى 

داليا والله يا خالى انت حر المهم احمد معرفش انى اعرف ولا هيعرف  دلوقتي  ماشي 

بصولها الاتنين وقبل ميردوا صوت خبط الباب قاطعهم  سبتهم داليا وفتحت  لقت الفريق الي بيشتغل معاها 

اهلا داليا باشا 

اهلا يا حازم  من زمان  ماتقبلناش 

حازم ايوه طبعا استغربت اما لقيتك بعتالي رساله انا والتيم  هو ايه الحكايه؟ 

داليا هاحكيلك كل حاجه لما البنات يجو. خش اقعد دخل حازم وباقي الفريق بداو يدخلو واحد ورا التاني  والي يجي داليا تديه نسخه من ورق القضيه يقراه لحد ملقت احمد 

داليا بصتله بعيون هاديه وبلعت ريقها بصعوبه وادته الورق بس احمد كان مركز معاها هى.... 

اتجمعوا كلهم وكانت داليا بتشرحلهم الشغل فلاحظ احمد انها بتحاول متحتكش ده غير توترها وعدم تركيزها في الشغل بيه وده ضايقه  

احمد قام بغضب انا ماشي 

اللوء جلال رايح فين؟ 

احمد معلش بقالي مده بشتغل لوحدي  فمش عارف اركز هقرا الملف لوحدي  

سيد اقرو سوا واتناقشو 

احمد معلش يا سيد باشا مش هقدر 

داليا اتنفست بهدوء وجلال لاحظ فقال لو خرجت من هنا تعتبر بره القضيه 

احمد اتنفس وكان ابوه شال منه الحرج ونطق داليا وباقي الفريق  مش قليلين وليهم عمليات كتير عملوها منغيري فمش محتاجين ليا وانت واثق فيهم عن اذنك  

داليا بصت عليه ومنطقتش وبعد مده سبتهم يفكروا وخرجت قالت للشويش ينادي احمد باسم جلال بيه

احمد دخل بهدوء امرك يا باشا جلال كان لسه هير بس داليا نطقت  وهي باصه في الورق وكانها متعرفش بوجوده

تعرفوا طول عمرى  بشوف الي ينسحب من قضيه جبان وخواف ومش راجل معرفش ازاى بس كده 

احمد بصراخ انا مش راجل يا داليا؟ 

داليا ان ان.... انت.... 

احمد بانفعال انطقي انا مش راجل؟ 


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زواج زوجي ) اسم الرواية

reaction:

تعليقات