القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دمرني عشقه الفصل الرابع 4بقلم آيات عبد الرحمن

  رواية دمرني عشقه بقلم آيات عبد الرحمن 


 رواية دمرني عشقه الفصل الرابع 4


لقيت باب العربيه اتفتح ونزل منها 3 ولاد والتفوا حواليا وواحد فيهم شالني ودخلنى العربيه وانا بستنجد بأي حد ماشي لكن مفيش فايده

واحد فيهم قال دى شكلها هتبقي ليله ولا الف ليله وليله هههههه

حاولت انزل لكن هما كانوا اقوى منى وواحد فيهم حط حاجه علي وشي الدنيا اسودت في عيونى مش عارفه صحيت امتى ولا ايه اللي حصل 

فتحت عيونى بثقل لقيتنى في مكان شكله غريب اوى بيت قديم جدا وقاعد جنبي ست كبيره في السن بتقرء في المصحف 

انا فين 

صدق الله العظيم صباح الخير يابنتى

صباح النور ياخاله انا فين

انتى في امان ياحبيبتى

ايه اللي حصل ليا

ارتاحى بس دلوقتي وبعدين نتكلم 

لا انا عايزه اعرف انا جيت هنا ازاى

ابنى كان راجع من شغله بالليل شاف 3 ولاد بيعذ"بوا في بنت وهى بتصرخ طلع يجرى لقاكى مغمى عليكى ضر"بهم واخدك منهم هما كانوا سكر"انين 

بس دا اللي حصل 

حاولت انزل من علي السرير بس ماقدرتش لان رجلي كانت متو"رمه من ضر"ب بابا عليها دموعى نزل وصوت بكائي طلع حسيت انى محتاجه اتكلم مع حد لقيت الست الكبيره جت وقعدت قدامى 

وقالت طلعي اللي جواكي يابنتى في لحظه كنت حضنا"ها وببكى بصوت عالي اوى الباب اتفتح ودخل منه الشخص اللي اتخبطت فيه وانا ماشيه 

بدءت اهدى خالص 

هديتى ياحبيبتي 

بإبتسامه كلها وجع الحمد لله 

خلاص انا هروح اجيب ليكى حاجه تكليها وهسيبك معاكي دكتور حسام 

هزيت رأسي بحاضر و خرجت وسابتنا 

لقيته جه وقعد قدامى وقال

حمداً لله علي سلامتك الاول 

الله يسلمك 

بص ليا وهو مغمض عيونه نسبياً كده مش انتى العروسه اللي مفيش حاجه شاغله السوشيال ميديا غيرها 

انت هتزلنا

ههههههه لا مش قصدى بس انا كل ماافتح الفون الاقي الموضوع ده 

ايوه انا انا هى العروسه دى انا العروسه اللي حبيبها سابها يوم فرحهم وكملت بسرحان انا العروسه المنتظره وحبيبي احلي عريس انا العروسه

وفجأه انهاااارت صوت بكائها كان عالي بدءت اهديها لكن ماكانتش بتهدى ماكانش بتقول حاجه غير انا العروسه المنتظره وحبيبي احلي عريس وفضلت تصررررخ مفيش حاجه بتهديها خالص غصب عني رفعت ايدى وضر"بتها بالقلم في لحظه لقيتها اغمى عليها 

في بيت مراد

ام مراد:مالك يامراد 

:مش عارف ياماما نادين 

مالها نادين انت مش سيبتها عايز ايه بقي منها 

مفيش بس انا سمعت ان هى هر"بت من البيت 

اللي اعرفه ان انت غدرت بيها وسيبتها في اجمل يوم في حياتها سيبتها في اليوم اللي كل بنت بتحلم بيه دع الملك للمالك وانساها واعرف ان ربنا هيبعت ليها الاحسن منك عارف ليه اللي حصل ده كان فيه خير كبير اوى ليها لو كانت كملت معاك كانت هتعيش مز"لوله برغم ان هى ماعملتش حاجه غير ان هى حبيتك لسه فاكره لما انت تعبت واتحجزت في المستشفي كانت قاعده معاك ليل ونهار كانت بتنهااار لما تحس ان انت تعبان بس انت ناكر الجميل وسيبتها وكسرررت قلبها 

كان ساكت وبيسمع لكلام والدته عندها حق فعلا

انا لازم اشوفها فين وارجع ليها تانى انا لسه بحبها

كان زمان كان زمان يامراد دلوقتي لو هى رجعت وانت كلمتها انا هقنعها ماترجعش ليك عشان انت ماتستاهلش وجودها في حياتك وسابته وراحت تصلي العشاء

في بيت اهل نادين 

كإن الارض بلعتها والله بس لما اعرف مكانها لازم ادف"نها حيه اللي زى دى مالهاش الراحه ابدا الاقيها بس وانا مش هر"حمها ابدا بيمر اسبوعين وفون والدها بيتصل وبيرد

ايوه طب كويس هاتها علي البيت وجهز ادوات حفر عشان هنروح بالليل عند المقابر لازم اغسل عااااااري بإيدى


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية دمرني عشقه) اسم الرواية

reaction:

تعليقات