القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عاشقي الفصل الرابع 4بقلم زولة وحيد

  رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد 


 رواية جحيم عاشقي الفصل الرابع 4


في صباح يوم جديد 

عند تقى كانت بتبكي ع حياتها اللي فجأة بقت جحيم 

آسر دخل 

آسر بابتسامة :لسة مُصرة ع قرارك

تقى :اه 

آسر فك الحبل 

آسر :هتروحي معايا الشغل وهتكوني السكرتيرة بتاعتي يلا جهزي نفسك

بعد مدة في الشركة

آسر لتقى :عندي صفقة مهمة اليوم ماعايز أخطاء 

تقى :حاضر 

زياد دخل بسرعة

زياد :العميل وصل 

آسر :خليه يتفضل هنا 

زياد :اوكي

دخل العميل

آسر :اهلا أحمد المنصوري

تقى بصدمة:ب بابا

=================

عند هند 

هند :صباح الخير يابابا ياحبيبي 

الأب :عايزة ايه ياهند 

هند :ايه بصبح عليك بس

الأب :ماهو حبيبي دي وراها حاجة

هند :اه انا عايزة اروح ل ام تقى 

عمر(اخ هند) :مش هتروحي تاني ع بيت تقى 

هند :ليه ان شاء الله 

عمر :البنت امها في المستشفى وهي راحت تتجوز

هند :كدب 

عمر :قوليلي الحقيقة انتي بقا

هند :هي انجبرت ع الجوازة دي

عمر :ياسلاااام وانتي عرفتي منين

هند :هي قالتلي 

عمر بغضب :وكمان بتكلميها

هند :اه هكلمها لأنها صاحبتي وانا بعرف انه تقى مستحيل تعمل شي غلط الا لسبب

عمر :صدقيني ياهند تاني إذا كلمتي البنت دي انا هدفنك حية

هند :بابا هتخليني اروح ولا لأ 

الأب :مش هتروحي بعد اللي سمعته دة

هند : بعدين كلكو هتعرفو انكم ظلمتوها

عمر:هنشوف

================

عند تقى 

تقى بصدمة:ب بابا 

أحمد بص عليها باستغراب 

آسر :تقى في ايه

تقى :دة بابا يا آسر 

وطلعت صورة لابوها وامها مع بعض 

تقى بفرح:شوف

أحمد :انتي اسمك تقى أحمد 

تقى :اه

وجريت حضنته وانفجرت بالبكاء 

تقى :بابا انت وحشتني اوي

آسر بغضب :تقى اطلعي برا

تقى مسحت دموعها:مش هطلع يابابا الإنسان دة اتجوزني بالغصب وبيعذبني 

أحمد كان مصدوم

آسر مسكها من ايدها وبعدها عن أحمد 

أحمد :صح انك بتعذب بنتي؟ 

آسر بجمود :اه 

أحمد :انا هاخدها معايا يلا فك ايدها والا هرفع عليك قضية

آسر :عايز كام

أحمد :انت مفكرني هبيع بنتي ل واحد زيك

آسر طلع صك من جيبه 

آسر :اكتب الرقم اللي انت عايزه 

أحمد اخد الصك وطلع بفرحة

تقى بدموع :بابا ساعدني ياباباااااااااااا

آسر بغضب :اخرسي خالص 

واخدها ع القصر ودخلها على نفس الاوضة وربطها في الكرسي وفتح التكييف في أعلى درجة

وخرج

آسر للدادة :مش عايز حد يديها اكل أو يدخل ليها 

نرجس :بس يابني كدا هي هتموت

آسر بغضب :ومالو تموت... اصلا اللي زيها لازم يموتو

بقلمي زولة وحيدة 

================

عند ورد كانت طلعت من المستشفى ورجعت البيت 

ياسر دخل ليها 

ياسر بغضب :فين بنتك 

ورد :عند صاحبتها يابني.. عايز شي؟ 

ياسر :كذابة بنتك اتجوزت رجل الأعمال الشهير آسر المنشاوي 

ورد:انت اتجننت ولا ايه دة المدير بتاعها وهي بتكرهو ازاي هتتجوزه يعني واصلا تقى ازاي تتجوز بدون ما تقولي 

ياسر :لأنه بنتك طماعة بتجري ورا الفلوس

وخرج من البيت

ورد بصدمة :ازاي دة

ورد اتصلت على هند 

ورد :هند فين تقى 

هند في نفسها :شكلها عرفت الحقيقة

هند :تقى اتجوزت ياخالتي 

ورد :ط طب ازاي وليه 

هند حكيت ليها كل شي 

ورد:بس تقى عمرها ماعملت شي إلا وخبرتني

هند :ياخالتي كل شي حصل بسرعة حتى أنها ماخبرتني 

ورد :طب بتعرفي بيت آسر دة

هند وصفت ليها القصر

=================

في القصر 

ورد :أنا لازم ادخل بنتي جوة

الحرص :مش ممكن تدخلي يلا ارجعي بيتك 

ورد :بس... 

آسر :في ايه

آسر بصدمة:خالتي؟ 

ورد بغضب :فين بنتي 

آسر للحرص :خلوها تدخل 

ورد :قولتلك فين بنتي 

آسر :اتفضلي 

آسر اخدها على اوضة 

ورد :بنتي مش هنا 

آسر :ارتاحي انتي وانا هجيبها 

آسر راح بسرعة لتقى وفك الحبل 

آسر :مامتك هنا

تقى بفرحة:بجد 

آسر :ع فكرة عقابك ماخلص ولما تقابلي مامتك اوعى تقوليلها ع شي وإلا هقتلك وهقتلها 

تقى :حاضر 

آسر :روحي خدي دوش وغيري ملابسك واعملي كريم ع الجروح دي

بعد مدة عند ورد 

ورد بفرحة:بنتي ازيك

تقى جريت عليها وبقت تبكي

ورد :بنتي في ايه 

تقى :مفيش

ورد :تقى ليه انتي سخنة

تقى :تعبت شوية 

آسر كان واقف وبيبتسم 

ورد :بنتي انتي مبسوطة في حياتك دي

تقى بصت على آسر 

تقى :اه ياماما آسر بيعاملني بحنان وبيهتم فيني 

ورد بابتسامة :الحمد لله 

آسر كان مصدوم من تقى

آسر :اتفضلي ياخالتي الاكل جهز

ورد :لا انا هرجع البيت 

تقى :ماما هتسيبيني تعبانة كدا؟ 

ورد :ياحبيبتي انتي مش لوحدك معاكي جوزك

تقى بدموع:ماما ارجوكي خليكي معايا

ورد :بس يابنتي مينفعش اخلي البيت فاضي 

آسر :مش مشكلة انا وتقى هنروح معاكي نقعد يومين تلاتة دة بعد اذنك طبعا 

ورد :البيت مفتوح ليكو دايماً ياحبايبي 

آسر :نروح؟ 

ورد بابتسامة :يلا 

آسر ركب العربية

تقى كانت عايزة تركب ورا

ورد :هتخلي جوزك يركب لوحده؟ يلا اركبي معاه قدام

تقى :بس... 

آسر بمقاطعة :تعالي ياتقى 

تقى ركبت قدام 

في البيت

 ورد دخلت البيت

آسر :أنا اللي يقرر هنقعد كام يوم ولما ازهق هنروح 

تقى :حاضر

ياسر : نورتينا ياحبيبتي

آسر بغضب :ناااااعم


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية

reaction:

تعليقات