القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج زوجي الفصل الرابع 4 بقلم دينا عبد الحميد

  رواية زواج زوجي بقلم دينا عبد الحميد 


 رواية زواج زوجي الفصل الرابع 4


داليا حست بحد جنبها في ثانيه كانت ساحبه المسد*س من تحت المخده وحطاها علي راس الشخص بس اتفجأت بايد بتتحط علي بوقها بيقول انا احمد جوزك انا احمد 
داليا بغضب زقت ايده وفتحت النور وقالت انت بتعمل ايه هنا يا ابن العبيـ*طه؟ 
احمد انا الي ابن عبيطه ولا انتي الي بنت هبلـ*ـه
داليا ببرود مسكو امك طبله  
احمد بتريقه  فال وهو بيقلد صوتها مسكوا امك. طبله 
داليا نينينينينيني  وطلعت لسنها بتريقه 
احمد صبرني يا رب مجوزني بنت اختي  متعقلي يا داليا 
داليا لاء بقا وقامت وقفت وهي بتشور بصباعها في وشه مسمحلكش  مسحلكش خالص  ده من ناحية العقل مفيش اعقل مني  ده انا حتي كاتبه معروفه 
احمد كاتبه معروفه اه مبلاش انتي يا حاجه بلاش اتكلم 
داليا لاء لتكلم انا هخاف
احمد بصلها بجنب عينه اتكلم؟ 
داليا ايوه قولتلك مبخفش.... وكملت بتردد بس متتكلمش قوي يعني وتفتح صدرك 
احمد والله 
داليا  ماعلينا متتوهش انت ايه الي جابك 
احمد صبرني يا رب يا بت  بيقولوا انا جوزك 
داليا اه وبيقولوا بابا ضربك وطردك الصبح وانا طالبه الطلاق باين 
احمد مانا جاي اصالحك 
داليا بتريقه لاء بطلنا ناكل منه الكلام ده بابا 
احمد بهزار يرضيكي حمودك ينضرب تاني 
داليا بصتلها بعطف وقامت وقفت وقالت اه يرضيني وقعدت تصرخ باباااااا يا بابا الحق احمد هنا
ابوها دخل بيفرك عينه عشان يفوق وقال مالك يا زفته انتي 
داليا احمد هنا 
الاب ومالها مهو جوزك الاه اتخمدي والصبح ابقوا اتخنقوا كتك نيله وانتوا صنف نكدي عايز الحر*ق 
احمد بضحك قولها يا عمي 
داليا بمكر معاك حق احنا فعلا صنف نكدي انا غلطانه اني كنت هقولك اني كنت قافله الشباك وهو كسره عشان يدخل يلا ننام يا احمد ونتخانق الصبح
الاب بتركيز نعم قولتي ايه يا داليا؟ 
احمد  بخوف مقلتش  
الاب اخرص انت وانتي كررى كلامك 
داليا لاء قولت اننا ننام ونتخانق الصبح 
الاب قولتي الشباك مالها؟ 
احمد مفهوش 
الاب هو انا مش قولت اخرص يا حيو*ان  متنطقي يا زفته قولتي ايه  الشباك مالها
داليا ببرود لاء ده احمد كسره متخدش في بالك روح نام انت  
الاب بغضب نعمممممممم كسروا كسروا ازاى مش كفابه الباب يلا هيبقي الباب والشباك اجيب فلوس انا منيييييين 
وهوب طار جاب ايد المقشه وجه 
احمد بصلها وبص ل داليا وقال ابوكي ماله اليومين دول عامل زي جون سينا 
داليا اصلنا في اخر الشهر والافلاس سايد المكان 
الاب بغضب انتي لسه هتتسايري معاه تعلالي يلا 
احمد تاني مبرتحش ل تعال دي 
الاب هلاص اجيلك مانت قليل الربايه  وفجاه جه وره واحمد بقي يلف في الشقه  وهو وراه وداليا بتبصله وتداري الضحك 
لحد ماحمد تعب وقعد علي كرسي السفره وهو بيقول استوب يا عمي استني معلش عايز اقول حاجه ضرورى 
الاب قول 
احمد بص ل داليا والنبي يا دولي هتيلي كوباية مايه عشان عطشان 
الاب ولا انت فكرني بهزر هضر*بك 
احمد اشرب بس يرضيك امو*ت عطشان ويبقي ذنبي قي رقبتك؟ 
الاب معلش يا داليا هتيله يشرب احمد جه يشرب مسك ايد داليا وقعد يبصلها 
الاب اخلص انت لسه هتسبل لها 
احمد اتخض وقع الشفشق والكوبايه كسرهم الاب تنح 
يلهوي انت كسرت حاجة النيش عمتك هتقتـ*لنا  وجري وراه تاني وهو بيزعق انت في يوم واحد كسرت نص البيت طلقها ياض وخلصنا ناقصين مصايب احنا 
احمد وقف جنب الشباك وقال قبل مينط ده بعينك يا عمي داليا حببتي ومراتي 
خدي بالي يا داليا انا جاي الصبح بعد محمايا يروح الشغل اشوفك  
الاب بغضب شوف الواد الي مش متربي سبوني عليه  
داليا نا مش مسمكاك علفكره 
الاب جرى بسرعه واحمد نط ومشي وفجاه سمعوه اه يا رجلي 
الاب تستاهل عقبل ايدك الي عمال تكسر بيها الحاجه 
احمد باستفزاز المره الجايه هخطـ*فها علفكره 
ومشي يعرج 
الاب بص ل داليا وقال عايزه ايه مش كفايه كده؟ 
داليا لاء مش كفايه يا بابا لسه شويه لما يتربي 
الاب يا بنتي ده.... 
داليا نتناقش بكره بعد منتفق انا وانت وخالي علي مامورية شنغاهاي  
الاب تمام الي يرضيكي 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زواج زوجي ) اسم الرواية

reaction:

تعليقات