القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة البلال الفصل الثالث 3بقلم وحيدة كالقمر

  رواية طفلة البلال بقلم وحيدة كالقمر 


 رواية طفلة البلال الفصل الثالث 3


كرم:لان

سمرا:لان ايه لانك واحد كذ"اب انت محبتش فتون فعلا 

كرم بزعيق:اخر"سي بقي 

وسابها وخرج وهي بقت تعيط

عند البحر

فتون بصت لبلال وقالت:ممكن تروحني

بلال هز راسه وقال:يلا

في بيت فتون

فتون دخلت البيت بفستانها وامها فاطمة جريت عليها بخوف وحضنتها وفتون  

ابتسمت غص"ب عنها وقالت:انا بخير 

فاطمو:عارفة انك موجو"عة يا حبيبتي

فتون :انا هدخل اغير وانام

امها هزت راسها وفتون دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها وغيرت فستانها

وهي بتعيط وبعدين اترمت علي السرير

في بيت كرم

كرم:انا تعبت انا مش مصدق كل ده

عزيز ابوه:سامحني يا ابني

كرم لسه هيتكلم لقي اللي بيشده وبيضر"به بالبو"كس

بلال بزعيق:انت ازاي وس"خ كده ازاي قدرت تعمل كده في بنت عمك

كرم:انا مش هقدر ابرر اي حاجة 

بلال:انا مش مستني تبرير من واحد زيك 

بلال سابه ومشي وكرم اتنهد وقال:الموضوع صعب

في صباح يوم جديد في بيت فتون

فتون بصت للبوكس الكبير اللي قدمها ولفستان فرحها و

مسكت تليفونها ورنت على حد

في بيت بلال

بلال كان نايم وصحي علي صوت تليفونه 

مسك تليفونه ورد بنوم

بلال:الو

فتون:بلال ممكن تجيلي

بلال فتح عيونه وبص للساعة وقال:انتي بخير

فتون:اه بخير بس فيه حاجة لازم انهيها عشان الجر"ح اللي جوايا

بلال وهو بيتعدل علي سريره:تمام مسافة السكه وجايلك

في بيت كرم

كرم دخل الاوضه وسمرا كانت نايمة علي الكرسي

كرم قرب منها وقال وهو بيملس علي شعرها:حتي انتي ظل"متك

انا اسف

سمرا بقت تتحرك وهو بعد عنها ودخل الحمام وهي صحيت 

وقالت:طب هو عمل كده ليه انا حاسه انه كان مضطر انا مش فاهمه حاجه

قدام بيت فتون

بلال كان واقف وساند علي عربيته وهو لابس نظارته واول ما شاف 

فتون خارجه قلع نظارته وبصلها باستغراب وقال

بلال:لا انا محتاج افهم بتعملي ايه

فتون وهي شايله البوكس وفستانها:هتوصلني ولا اطلب اوبر

بلال لبس نظارته وقال:لا هوصلك يا فتون هاتي واخد منها البوكس والفستان

وحطهم في العربيه وهي ركبت جنب بلال

بلال وهو بيدور عربيته:هتروحي فين

فتون:اطلع علي بيت كرم

بلال بصلها وهي قالت:وبلاش اي تعليقات منك

بلال طلع سيجا"رة وول"عها وبقي يسوق

في بيت كرم

كرم خرج من الحمام وسمرا وقفت في وشه وقالت:انا عايزة افهم

ليه عملت كده 

كرم نزل وسابها وهي لحقته وقالت:هتقولي

كرم:الموضوع كبير ومش هقدر اوضحلك

سمرا قربت منه واتكعبلت وهو مسكها وفتون دخلت مع بلال

فتون رمت البوكس والفستان علي الارض وكرم بص لمصدر الصوت وبعد

عن سمرا وفتون قالت بابتسامة مز"يفة

فتون:الف مبروك ليكم 

سمرا جت تقرب فتون رفعت صوباعها وقالت:لا يا عروسة متتعبيش نفسك

انا جيت بس اخلص من ذكريات قديمه

فتون لبلال:هات ولاعه

بلال بصلها باستغراب وعطلها ولاعه وهي مسكت فستان الفرح بتاعها

وول"عت فيه ورمته علي البوكس اللي و"لع وقالت:تتهانوا بنا"ري

فتون خرجت وبلال لحقها وسمرا قعدت علي الارض ودموعها نزلت وقالت 

سمرا:النا"ر ديه مش بتحر"ق حد قدي

بره البيت 

فتون كانت ماشيه بسرعة ودموعها نازله وبلال وراها وشدها من دراعها 

ولقيها بتعيط راح حضنها وهي فضلت تعيط

وفجاه حد شد بلال وضر"بوا كف

فتون بصدمه ودموع:انت

تفتكروا فتون شافت مين وايه السبب اللي يخلي كرم يسيب فتون يوم

فرحهم

انا بجد اسفة عشان منزلتش اليومين اللي فاتوا بس واللهي

خدت اب"ره الفير"وس وتعبت باذن الله هنزلكم  واحد كمان مع تغير قلبي بها بعد شويه 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية طفلة البلال) اسم الرواية

reaction:

تعليقات