القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انت النور في ظلمتي الفصل الثالث 3بقلم غنوة حبيب

   رواية انت النور في ظلمتي بقلم غنوة حبيب 


 رواية انت النور في ظلمتي الفصل الثالث 3


حبيبتي مامتك ربنا يرحمها 
نور بعياط: اييه ارجوكم لا ارجوكم 
خلاص يا حبيبتي دا اللي ربنا كاتبه ادعيلها بالرحمة 
______________
خبط عاصي الباب وفتحتله وحدة 
نعم يا ابني 
عاصي: فين نور؟؟ وزق الباب ودخل قبل ما يسمع ردها 
دخل واتقطع قلبه لما شافها منكمشة على نفسها زي الاطفال وبتعيط بصمت 
عاصي بلهفة: نوري 
نور ......
عاصي" نور ارجوكي ما تفضليش ساكتة 
نور ......
عاصي شدها لحضنه وكأنه هتهرب منه وهي حاولت تزقه بس مافيش فايدة 
نور : عاصي ابعد ما ينفعش كده 
عاصي استوعب وبعد عنها بأحراج 
عاصي: فوتي البسي هدومك  وحضري شنطة هدومك هتروحي معي 
نور: : فين؟؟؟ 
عاصي: عندنا البيت 
نور : لا مش عايزة 
عاصي: ايه يعني ازاي هتفضلي لوحدك هنا 
نور: اه هروح فين يعني 
عاصي بحدة : طيب يا نور ما تعنديش معايا احسن اقسم بالله اتعصب عليكي 
نور بخوف: انا مش عايزة
عاصي مسكها من ايدها وزقها للاوضة 
عاصي بحدة : خمس دقايق مستنيكي تحت
..................م
طلعت عشق ونزلت للعربية وشكلها تعبانة ومرهقة 
عاصي نزل ليها 
عاصي: ارجوكي ما تعيطيش كلنا هنموت  
نور بعياط : ماليش غيرها
عاصي": انا معاكي ومش هتخلى عنك 
..............م
وصل للبيت والكل كان حزين على حالة نور 
عاصي: المأذون جاية 
نور باستغراب: ايه 
عاصي: هنتجوز 
نور قامت: انت بتقول ايه 
عاصي : زي ما سمعتي 
نور راحت وجابت شنطة هدومها وكانت خارجة من البيت 
عاصي مسكها: رايحة فين؟؟؟ ن
نور: هرجع بيتنا 
عاصي بصراخ: هترجعي فين هتعيش بنت لوحدك ازاي هااا 
نور: ما خصكش 
هيام: حبيبتي ادخلي وتعالي لعندي 
اللي يقوله عاصي بيه وجهة نظر انتي وعاصي هتتجوزا من غير ما حدا يعرف عشان لو لقيتي شخص يحبك وتحبيه تطلقوا وتتجوزي اللي بتحبيه 
عشان ما يفضلش تعيشي معانا كده وانا عندي راجلين  في البيت 
نور بعياط: بس يا طنط انا مش عايزة افضل هنا انا هرجع لبيتنا 
عاصي مسكها من ايدها وزقها للاوضة : نور بصي هما كلمتين عارفة لو ما وافقتيش هيحصل ايه ؟؟ هخلي ابن خالد جوز امك يعرف انتي فين وهيجي وينتقم منك 
نور بخوف: انت بتقول ايه؟؟؟ 
عاصي بخبث: زي ما سمعتي انا عرفت ان هو شاب مش كويس وبيدور عليكي انتي ومامتك ما تخلينيش اقوله ان انا عارف بعدين انتي نسيتي ان امك سجلتلي البيت عشان احميكي يعني انتي مصيرك معي دايما انا وبس 
نور بخوف ودموع: ليه كده؟ 🥺
عاصي: عشان انتي ملكي ولا حابة اتكلم مع ابن خالد؟ 
نور ......
عاصي قلع التيشرت : طب خلاص اعمل حاجة احلى 
نور بخوف :  لا ارجوك خلاص هنتجوز 
عاصي : شطورة 
................م
جا المأذون وكتب الكتاب وشد عاصي نور للاوضة وحضنها بلهفة وقوة هتكسر عضامها 
نور بوجع: بتوجعني 
عاصي بعد عنها وباسها على شفايفها لأول مرة وبعد لما حس نفسها اتقطع 
عاصي: بحبك 
نور بصتله بصدمة : انت كنت احسن شخص ساعدني بحياتي ليه كده اتغيرت ما تخلينيش اكرهك يا عاصي ارجوك 
عاصي ما ركزش معاها وقرب وباسها مرة تانية وقلعها التيشرت  نور بخوف ودموع : عاصي ارجوك 
عاصي  بتوهان: مش قادر 
نور زقته ودخلت الاوضة 
لحقها عاصي 
عاصي بتوتر: انا اسف تقدري تنامي بالاوضة لوحدك اول كام يوم عشان ما تدايقيش من وجودي انا هنام مع حمزة 
خرج قبل ما يسمع ردها 
نور عيطت ودخلت بدلت هدومها ونامت بسرعة 
______________
تاني يوم 
عاصي: صباح الخير 
الجميع " صباح النور 
حمزة : انده لمراتك تفطر معانا 
عاصي خبط على باب الاوضة بس ما شافش رد 
فتح ودخل شافه نايمة زي الملاك 
قرب وشال شعرها عن وجهها وباسها على شفايفها 
صحت نور بفزع : انت بتعمل ايه 
عاصي: عادي ببوس مراتي فيها حاجة 
نور زقته ودخلت الحمام بدلت هدومها وطلت اكلوا مع بعض وعدا النهار على خير 
في المساء 
كانت نور على السرير عشان تنام فجأة فتح الباب 
نور بفزع : في ايه 
عاصي : ما فيش هنام هنا 
نور : ليه
عاصي: .......
نور: اييييه 

 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية انت النور في ظلمتي" اضغط على أسم الرواية


reaction:

تعليقات