رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد
رواية جحيم عاشقي الفصل الثالث 3
آسر بغضب :قومي ياتقى
تقى فتحت عينها بتعب وحاولت تقوم
آسر :قومي نضفي القصر
تقى قامت بتعب وبدأت تنضف وهي بتنضف وقعت
آسر ضميرو انبو
آسر راح شالها واخدها ع السرير
تقى برجاء:ارجوك يا آسر بيه بس اديني اليوم دة اجازة وصدقني بكرة هنضف القصر كله واعمل شغل الخدم كله
آسر بضيق :متقوليش آسر بيه انا جوزك ويلا لازم ترتاحي
آسر راح جهز الاكل
آسر بابتسامة :يلا انا هأكلك
تقى :بس...
آسر بمقاطعة :ماعايز كلام انتي لازم ترتاحي
وفضل يأكلها
تقى :انت اكلت
آسر :لا بس هاكل مع دادة نرجس
تقى :طيب
آسر :يلا انتي لازم تنامي
تقى :آسر انت بتعمل معايا كدا ليه ع فكرة انت مش مجبور تعمل معايا كل دة
آسر بضيق :تقى انت مراتي لازم اهتم فيكي
تقى :بس انا هنا خدامة
آسر بغضب :تقى اسكتي خالص وانتي مش خدامة ومش هتشتغلي هنا
تقى :بس ازاي هدفعلك فلوس العملية
آسر :هتشتغلي معايا
تقى :طب ممكن اشوف ماما انا مابعرف إذا هموت ولا لأ خليني اشوفها لآخر مرة
آسر حضنها :متجيبيش سيرة الموت تاني
تقى :حاضر
آسر :هنروح نشوف مامتك وبالمناسبة عمليتها نجحت وانا روحت ليها والدكتور قاللي حالتها عمال تتحسن
تقى بدموع:خدني ليها ارجوك
آسر :حاضر بس انتي ارتاحي
ومسح ليها دموعها ونيمها
==================
عند آسر في اوضة التمرينات
آسر وهو بيضرب كيس الملاكمة
آسر بغضب :ماتصدقها دة كله كدب وفي النهاية هتخليك زي فريدة
آسر : كلهم زي بعض ماتصدقها ياغبي
ومسك راسو وفضل يصرخ
================
عند هند
هند دخلت المستشفى عند ورد
هند :خالتي انتي كويسة؟
ورد :اه يابنتي الحمدلله فين تقى
هند بكدب:هي هي معايا وتعبانة شوية عشان كدا ماقدرت تجي
ورد :اها
هند :انتي ارتاحي وانا هجيك بكرة
ورد :طيب يابنتي
================
عند تقى
تقى فاقت بس حرارتها كانت لسة مرتفعة
آسر دخل الاوضة لقا نرجس بتعمل ليها الكمادات
آسر :حرارتها نزلت
نرجس :اه نزلت الحمد لله
تقى وهي نايمة:ماما ليه بابا مفيش.. بابا ارجوك ارجع انا محتاجالك معايا
آسر كان سامعها وحزين ع حالتها
نرجس :هي بتقول كدا من ما نامت
آسر :دادة نرجس ممكن ترتاحي انت هعمل ليها الكمادات
نرجس :حاضر
وطلعت
آسر فضل يعمل ليها الكمادات لحد المغرب وهي لسة كانت بتهلوس
آسر قرب منها وبا"سها بحنان
تقى فاقت
تقى بخوف :ف في ايه
آسر :مفيش... انتي مراتي ولا انا غلطان
تقى بغضب :ع فكرة دي قلة أدب
آسر:أنا قليل ادب
تقى :اه عارفة
آسر شداها عليه بقوة
آسر :أنا جوزك وهعمل اللي انا عايزه والاحسن تسكتي عشان هتهور واعمل شي مايعجبك
تقى :اسفة
آسر وهو بيقرب :حتى كلمة اسفة حلوة منك
تقى بخوف :آ آسر
آسر بتوهان :عيون آسر
فجأة تلفونو رن
آسر بغضب :مالك يا زياد
زياد :في بنت اسمها هند زارت ام تقى
آسر قفل بغضب
آسر بغضب :مين هند دي
تقى بخوف :دي دي
آسر :انطقي
تقى :دي صاحبتي
آسر :ازاي عرفت انه مامتك في المستشفى
تقى :هي كانت عارفة
آسر بغضب:كدابة انا كنت مراقب كل خطوة انتي بتعمليها ف عشان كدا الأحسن تنطقي هي ازاي عرفت انه مامتك في المستشفى
تقى :أنا اتصلت عليها
آسر :بتلفون مين
تقى :مش هقولك
آسر :مش هتقولي.. كويس جدا
وراح شال الكرباج وفضل يضربها
آسر :هتقولي ولا اضربك اكتر
تقى :مش هقول
آسر اخدها على اوضة مظلمة وربطها في كرسي
آسر: مش هتطلعي من هنا غير لما تقولي
وفضل يضربها لحد ما اغمى عليها
آسر بص عليها بقرف وطلع وقفل الباب بالمفتاح
آسر للخدم :ممنوع حد يطلعها من هنا
الخدم :حاضر
آسر دخل اخد شاور وحاول نام بس مقدرش ينام لأنه كان بيتذكر لما ابوه كان بيضربه في نفس الاوضة اللي فيها تقى
بقلمي زولة وحيدة
=================
في بيت ياسر
ام ياسر :ياخسارة أمها في المستشفى وهي راحت تتجوز
ياسر :ايه... تقى اتجوزت
ام ياسر :اه يابني جارتنا بنتها شغالة في شركة آسر وسمعت من الموظفين انه تقى اتجوزته
ياسر بغضب :انتي ليا انا وبس ياتقى مش هسمح لحد ياخدك مني
وخرج وهو في كامل غضبه
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق