القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عاشقي الفصل الثالث 3بقلم زولة وحيد

  رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد 


 رواية جحيم عاشقي الفصل الثالث 3


آسر بغضب :قومي ياتقى

تقى فتحت عينها بتعب وحاولت تقوم

آسر :قومي نضفي القصر

تقى قامت بتعب وبدأت تنضف وهي بتنضف وقعت

آسر ضميرو انبو

آسر راح شالها واخدها ع السرير

تقى برجاء:ارجوك يا آسر بيه بس اديني اليوم دة اجازة وصدقني بكرة هنضف القصر كله واعمل شغل الخدم كله

آسر بضيق :متقوليش آسر بيه انا جوزك ويلا لازم ترتاحي

آسر راح جهز الاكل

آسر بابتسامة :يلا انا هأكلك

تقى :بس...

آسر بمقاطعة :ماعايز كلام انتي لازم ترتاحي

وفضل يأكلها

تقى :انت اكلت

آسر :لا بس هاكل مع دادة نرجس

تقى :طيب

آسر :يلا انتي لازم تنامي

تقى :آسر انت بتعمل معايا كدا ليه ع فكرة انت مش مجبور تعمل معايا كل دة

آسر بضيق :تقى انت مراتي لازم اهتم فيكي

تقى :بس انا هنا خدامة

آسر بغضب :تقى اسكتي خالص وانتي مش خدامة ومش هتشتغلي هنا

تقى :بس ازاي هدفعلك فلوس العملية

آسر :هتشتغلي معايا

تقى :طب ممكن اشوف ماما انا مابعرف إذا هموت ولا لأ خليني اشوفها لآخر مرة

آسر حضنها :متجيبيش سيرة الموت تاني

تقى :حاضر

آسر :هنروح نشوف مامتك وبالمناسبة عمليتها نجحت وانا روحت ليها والدكتور قاللي حالتها عمال تتحسن

تقى بدموع:خدني ليها ارجوك

آسر :حاضر بس انتي ارتاحي

ومسح ليها دموعها ونيمها

==================

عند آسر في اوضة التمرينات

 آسر وهو بيضرب كيس الملاكمة

آسر بغضب :ماتصدقها دة كله كدب وفي النهاية هتخليك زي فريدة

آسر : كلهم زي بعض ماتصدقها ياغبي

ومسك راسو وفضل يصرخ

================

عند هند

هند دخلت المستشفى عند ورد

هند :خالتي انتي كويسة؟

ورد :اه يابنتي الحمدلله فين تقى

هند بكدب:هي هي معايا وتعبانة شوية عشان كدا ماقدرت تجي

ورد :اها

هند :انتي ارتاحي وانا هجيك بكرة

ورد :طيب يابنتي

================

عند تقى

تقى فاقت بس حرارتها كانت لسة مرتفعة

آسر دخل الاوضة لقا نرجس بتعمل ليها الكمادات

آسر :حرارتها نزلت 

نرجس :اه نزلت الحمد لله 

تقى وهي نايمة:ماما ليه بابا مفيش.. بابا ارجوك ارجع انا محتاجالك معايا

آسر كان سامعها وحزين ع حالتها 

نرجس :هي بتقول كدا من ما نامت

آسر :دادة نرجس ممكن ترتاحي انت هعمل ليها الكمادات 

نرجس :حاضر 

وطلعت

آسر فضل يعمل ليها الكمادات لحد المغرب وهي لسة كانت بتهلوس

آسر قرب منها وبا"سها بحنان 

تقى فاقت

تقى بخوف :ف في ايه

آسر :مفيش... انتي مراتي ولا انا غلطان

تقى بغضب :ع فكرة دي قلة أدب 

آسر:أنا قليل ادب

تقى :اه عارفة

آسر شداها عليه بقوة

آسر :أنا جوزك وهعمل اللي انا عايزه والاحسن تسكتي عشان هتهور واعمل شي مايعجبك

تقى :اسفة

آسر وهو بيقرب :حتى كلمة اسفة حلوة منك

تقى بخوف :آ آسر

آسر بتوهان :عيون آسر 

فجأة تلفونو رن

آسر بغضب :مالك يا زياد

زياد :في بنت اسمها هند زارت ام تقى 

آسر قفل بغضب 

آسر بغضب :مين هند دي

تقى بخوف :دي دي 

آسر :انطقي

تقى :دي صاحبتي

آسر :ازاي عرفت انه مامتك في المستشفى 

تقى :هي كانت عارفة

آسر بغضب:كدابة انا كنت مراقب كل خطوة انتي بتعمليها ف عشان كدا الأحسن تنطقي هي ازاي عرفت انه مامتك في المستشفى 

تقى :أنا اتصلت عليها 

آسر :بتلفون مين 

تقى :مش هقولك

آسر :مش هتقولي.. كويس جدا 

وراح شال الكرباج وفضل يضربها 

آسر :هتقولي ولا اضربك اكتر

تقى :مش هقول 

آسر اخدها على اوضة مظلمة وربطها في كرسي 

آسر: مش هتطلعي من هنا غير لما تقولي 

وفضل يضربها لحد ما اغمى عليها

آسر بص عليها بقرف وطلع وقفل الباب بالمفتاح

آسر للخدم :ممنوع حد يطلعها من هنا

الخدم :حاضر 

آسر دخل اخد شاور وحاول نام بس مقدرش ينام لأنه كان بيتذكر لما ابوه كان بيضربه في نفس الاوضة اللي فيها تقى 

بقلمي زولة وحيدة 

=================

في بيت ياسر

ام ياسر :ياخسارة أمها في المستشفى وهي راحت تتجوز

ياسر :ايه... تقى اتجوزت

ام ياسر :اه يابني جارتنا بنتها شغالة في شركة آسر وسمعت من الموظفين انه تقى اتجوزته

ياسر بغضب :انتي ليا انا وبس ياتقى مش هسمح لحد ياخدك مني 

وخرج وهو في كامل غضبه


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية

reaction:

تعليقات