رواية جوازه بالإكراه بقلم دوداا حوده
رواية جوازه بالإكراه الفصل الثاني 2
ابراهيم:انت تؤمر يا كبير بس بعقل عالشان منتصرفش
زي المره اللي فاتت فاكر مريم ويحيي بيفتكر أن كان شغال عنده بنت اسمها مريم كانت شغاله في قسم التعبئه ودخل يحيي بيشوف الشغل وبيكلم المشرف سامي
يحيي انا عايز افهم شئ ازاي موديل يكون مقاسه L يتحط تيكت مقاسm
سامي :انا اسف يا فندم علي الغلطه دي واوعد حضرتك اني اللي عمل الغلطه هعمله جزاء
يحيي جزاء والكلام اللي انا سمعته هيكفني أن يتعمل جزاء اللي عمل الغلطه دي يجيلي علي مكتبي حلا
سامي:حاضر يافندم ودخل المكتب شويه والباب خبط سامي وبنت جميله جدا شعر اصفر وعين زرقه وعلي مستوي عالي من الجمال
سامي :مريم اللي غلطت الغلطه دي يا فندم
يحيي :بيلف الكرسي وانتي ازاي يا هاااااا مين اسمك اي
مريم :اسمي مريم يا فندم وانا اسفه جدا علي الغلطه دي بس والله غصب عني كان عندي مشاكل كبيره جدا الفتره اللي فاتت
يحيي :سامي انت سايب البنات وواقف هنا ظاهرلي في الكاميرات أنهم مش شغالين
سامي بعد اذن حضرتك يافندم
وبص يحيي لمريم مكسوفه جدا وماسكه أيدها
يحيي :اقعدي يا مريم
مريم :مينفعش يافندم اقعد ازاي
يحيي:بقولك اقعدي انا عايز اتكلم معاكي شويه
مريم قعدت شكرا لحضرتك يا فندم
يحيي: ممكن اعرف المشكله اللي عندك مع جوزك
مريم :لا يافندم أنا اصلا مش متجوزه بابا تعبان شويه وفي المستشفي وبجد انا كنت قلقانه عليه وكان عقلي مش فيا
يحيي :الف سلامه عليه في مستشفى اي
مريم :في مستشفي الدمرداش
يحيي :مستشفي حكومه بكره يتنقل مستشفي تانيه واتصل بابراهيم
يحيي:ايوه يا ابراهيم تعالي المكتب عايزك ودخل ابراهيم
شوف انسه مريم باباها في مستشفي الدمرداش يتنقل بكره احسن مستشفي والمصاريف كلها عالشركه
ابراهيم :حاضر يايحيي
مريم :شكرا لحضرتك يافندم هو بكره يتحسن باذن الله
يحيي :انتي عايزه تزعلني ولا اي اسمع الكلام يا ابراهيم
مريم :بجد مش عارف اشكر حضرتك ازاي
يحيي :عيب تقولي كده انتي شغاله معانا يعني وحده مننا
مريم :بعد اذنك يا فندم اروح اشوف شغلي
يحيي :طبعا اتفضلي روحي
ابراهيم :اي بقي اللي بتعملوا ده
يحيي:مش شايف البت عامله ازاي
ابراهيم :شايف بس البت دي ناشفه اوي ومش ساهله في تعملتها
يحيي الفلوس تعمل كل حاجه وعيب عليك هو انا سهل
وعدا شهر وكل يوم يراقب مريم في الكاميرات لحد ماجلها التلفون واغم ليها بعدها
يحيي جري عالصاله واول ما فاقت بابا مات 😭😭😭
يحيي طيب تعالي بس اهدي وخدتها في عربيته للمستشفي وخلص اوراق الدفن وكل حاجه
ويوم العزا بعد ما الناس مشيت طلع الشقه
يحيي :عايزه حاجه انا ماشي يا مريم
مريم : احب اشكر حضرتك علي اللي عملته معايا
يحيي :عيب الكلام ده لو عوزتي اي حاجه كلمني
مريم :بجد شكرا ليك وعدا٣شهور علي موت باباها
ويحيي بعد لمريم في مكتبه
مريم :حضرتك طلبتني يافندم
يحيي :ايوه يا مريم بصراحه ومن غير لف ولا دوران انا بحبك وعايز اتجوزك
مريم :فرحت جدا اي حضرتك بتقول اي
يحيي بس انتي عارفه انا راجل متجوز ومش هينفع اتجوز رسمي احنا هنتجوز عرفي
مريم :عرفي ازاي يعني لا طبعا مش موافقه
يحيي:
عالاقل الفتره دي اظبت اومري
وبعدها نتجوز رسمي ووافقت مريم وفعلا اتجوزو عرفي لحد ما يوم دخلت مريم المكتب
مريم :يحيي انا حامل
يحيي :بتقولي اي هو انا مش قولت أن ميحصلش حمل دلوقتي
مريم :والله غصب عني مش بمزاجي
يحيي :والله هو انا مش عارف شغل التعابين ده
مريم :تعابين انت بتكلمني كده ليه
يحيي اطلعي برا يابت انتي جايه ترمي بلاكي عليا روحي شوفي اللي في بطنك ده ابن مين
مريم :والله والورقه اللي بينا
يحيي:لو لقيتها اصلا هههههههههههه
مريم :والله لفضحك وهروح لمراتك واقولها وهعمل تحليل وهعرفك ازاي تعمل كده
يحيي :مريم متخلنيش اعمل حاجه انا مش عايز اعملها
مريم :هوريك هعمل اي وخرجت مريم
يحيي اتصل بنا ابراهيم تعالي مكتبي حلا
وجه ابراهيم مريم لسه نازله اجري وراها بالعربيه وعايزك تخبطها خبطه تسقط فيها مش تموت فاهم
ابراهيم :اي ده هي حامل
يحيي :هنفضل نتكلم كتير ارجي وراها واوعي حد يشوفك وجري بالعربيه عالطول
ومشي فعلا وفضل في العربيه واول ما شاف مريم نازله من البيت مشي ورها وفي مكان هادئ راح خبطها بالعربيه وجري
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جوازه بالإكراه ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق