Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الخامس و العشرون 25 بقلم اميرة رمضان

  رواية حنين الليل بقلم اميرة رمضان 


 رواية حنين الليل الفصل الخامس و العشرون 25


نوح بعصبيه: لييييييل 
ايان ببراءه : نوح تعالي العب معايا
نوح : مش فاضي انا للعب العيال ده وبعدين انت مرحتش الحضانه ليييييييه 
_ في اي ي نوح متعصب علي والواد كده ليه 
نوح : بقولك اي جوزك مطلع عيني في الشغل مش ناقصه 
_ ومالو يعيش ويطلع عينك 
نوح بعصبيه : هوووو فيييين 
ليل : في اي ياض 
نوح : هات ي عم الورق اللي هوديه الشهر العقاري خليني اخللللص
ليل : طب تعالي واعدل وشك ده 
 شهد  بتشيل الفطار : حد يشرب شاي 
سندس : اعملي كابتشينو 
شهد : انا قولت شاي عايزه تطفحي هعمل حسابك مش عايزه مسمعش صوتك 
سندس : مش عايزه جتك نيله 
(شهد دخلت المطبخ )
رحيم : ندي متكلمتش معاكي في حاجه 
سندس: حاجه زي اي يعني 
رحيم : مجابتش سيرت زياد 
سندس : متكلمتش كتير عن اللي حصل لانها انهارده مكانتش مركزه مع حد يعيني 
رحيم : ليه 
سندس : انا نفسي افهم امها دي فين قلبها حقيقي والله فيها كمية شر رهيبه مسبتش حد الا لما اذته بشرها اذا كانت حنين ولا ندي 
رحيم : عملت اي لندي طب حنين ومتضايقه منها لكن بنتها تاذيها ليه
(سندس حكت لرحيم اللي حصل )
رحيم : انتي بتهزري اكيد 
سندس : والله مش بهزر دي ندي كانت بتبكي وتقولها نفسي احس انك بتخافي عليا وامها بتكلمها ببرود فظيع انا كنت عايزه ادخل اضربها والله وطول منا قاعده مع ندي كانت بتبكي وتشتكيلي منها 
رحيم : ربنا يصبرها 
سندس ؛ رحيم بقولك اي متتجوز ندي وارحمها من اللي هي فيه والله مهتلاقي في طيبة قلبها 
رحيم : سندس انتي هبله  حقيقي انا زعلان عليها اوي لكن انا بعتبرها زي اختي مفيش اي حاجه بينا وبعدين انا عمري مهتجوز حد بطريقه دي 
سندس : طريقه اي بقا 
رحيم : طريقه الشفقه مش عشان صعبانه عليا اتجوزها كده مش هنعرف نعيش مع بعض
 #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
سندس : خلاص ي رحيم فهمتك بقولك زياد كان بيعمل اي معاكم تحت لما العربيه كانت هتخبط مالك
رحيم : ماهو الاستاذ هو اللي كان هيخبطو وقال كلمه كده ملهاش لازمه بس والله ماهرحمه انا دورت عليه من بعدها بس لسه ملقتهوش 
سندس :  عشان كده ندي قالتلي اقولك انك متعملش اي حاجه لزياد 
رحيم بعصبيه وغيره : ااااي هي لسه بتحبه 
(شهد طلعت من المطبخ ) : مين اللي بيحب مين 
رحيم بضيق: انا طااالع 
(مشي وهو متعصب ومتضايق وكل اللي بيفكر فيه هي لسه بتحبه يعني حتي بعد كل اللي حصل ده طب ومش حاسه بيا خالص نست كل الكلام اللي قولتهولها زمان دي سندس لسه فاكراه لكن هي نسته وحبت زياد وبعد كل اللي عملته عشانها زعلانه لاعمل حاااجه في زيااااااد الله يخربيت الحب اللي يوجع القلب بشكل ده )
 سيد : ندي انتي ي بت ي زفته 
دخل الاوضه وشافها بتصلي 
سوسن : مش بترد عليك ليه 
سيد بسخريه : ست الشيخه بتصلي 
سوسن : انا مش عارفه اي الصلاه اللي كل شويه دي اللي نعرفه ان الصلاه خمس مرات وخلاص علي كده لكن دي مش بتبطل 
بسمه؛ ي مرات عمي ربنا يهديا ويهدينا سبيها تصلي هي مزعلاكي في اي 
سوسن : هو حد كان وكلك ليها محاميه كل منتكلم تدافعي عنها وبعدين انتي اصلا اللي مقوياها علينا انتي واختك 
بسمه : وهي اختي كانت عملتلك اي دلوقتي 
سمر : مالك اتضايقتي كده ليه لما جبنا سيرتها 
بسمه : عشان هي معملتش حاجه ليكم وعايزين تجيبو سيرتها تبقا بالخير وغير كده انا هرد علي اي حد ومش هسكت 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
سيد : بس ي بت يلا اطلعي شقتك مش عايزين صداع 
(بسمه خدت مالك وسليم وطلعت )
ندي خلصت صلاه وكانت سامعاهم : ياربي نجيني منهم انا تعبت ومبقتش قادره استحمل  بس انا واثقه في قدرتك يارب 
اللهم اخرجني من حولي الي حولك ومن قوتي الي قوتك لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 
 جاسمن : عملت زي مقولتلي ومفيش اي حاجه حصلت 
عزت : مين قالك كده استني بس وشوفي المهم انك تكلمي مراته دي تاني وتتحايلي عليها شويه 
جاسمن : اتحايل اي انا عايزه امسكها اموتها في ايدي انا متضايقه وغيرانه منها اوووي 
عزت : معلش هي اللي هتساعدك لما تتمسكني شويه كمان قدامها وهي اللي هتدخلك البيت وساعتها يبقا ارميها انتي برا 
جاسمن : ياااه مش مصدقه ايمتي ارجع تاني لليل 
عزت : بس المرادي انا مش عايز غلط فاهمه 
جاسمن : اكيد
 نوح طلع من عند ليل وشاف خديجه قاعده تبكي 
نوح بقلق : مالها بتبكي  ليه ،انا مالي امشي وملكش دعوه ،لاء مش هقدر اسيبها كده 
نوح راح عندها : بتبكي ليه 
خديجه مسحت دموعها : مفيش 
نوح: لاء فيه مالك في حد زعلك 
خديجه : انا قولتلك مفيش حاجه 
نوح : خدييييجه قولي مالك في حاجه وجعاك 
خديجه بحزن: لاء انا كويسه عن اذنك (وسابته ودخلت وهو وقف محتار)
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
خديجه دخلت اوضتها وقفلت الباب واتنطتت من الفرحه 
= ايواااا بقااا اخيرا ابتدا يكلمني يخربيت افكاااارك ي حنين 
*فلاااااش باااااااك
خديجه : عملت زي مقولتي اهو وفعلا كان باين عليه انه مستغرب اني متجاهلاه بس مكلمنيش 
_ معلش وحده وحده هو جاي هياخد ورق من ليل وهيمشي علطول لازم بقا المرادي نزود شويه شطه 
خديجه : يعني اعمل اي 
_ تعالي (جبت قطره تعقيم للعين)
خديجه : هعمل بيها اي 
_ اول متحسي ان نوح طالع من البيت حطي منها بسرعه ومثلي انك بتبكي وهو اكيد هيحاول يسالك مالك قوليلو مفيش و سبيه وادخلي اوضتك علطول وهو اكييييد هيحتار 
خديجه : يخربيت افكراك 
_ اي خدعه بس اهم حاجه اوعي يشوف القطره 
خديجه : اكيييييد 
**بااااااااااك 
خديجه بفرحه : الحمد لله يارب عدت علي خير يارب الموضوع ده بقا يتحل ونتجوز 
 _ ايوا اقف بقا علي جنب 
ليل : هو ده بيتها 
_ ايوا هقعد معاها شويه وبعدين هروح اشوف ماما وانت راجع هات ايان وتالين وعدو عليا 
ليل : مش عايز تاخير هنا قوليلها الكلمتين وروحي علطول ورني عليا لما تروحي عند والدتك 
_ ماشي عايز حاجه 
ليل : هتوحشيني 
(فرحت اوي لما قال كده نزلت بسرعه وطلعت عند سندس وهو مشي )
سندس : العروسه جااااااات دانا مصدقتش لما بعتيلي الرساله وقولتي انك هتاجيلي 
_ منا عارفه ان انهارده عندك اجازه عشان كده جيتلك 
(دخلت وسلمت علي الموجودين ودخلنا اوضه سندس)
سندس : بس وحشتيني ي بت اوووووي 
قولت بغمزه : بكرا هيبقا وشي في وشك لحد منزهق من بعض 
سندس : ازاي 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ ازاي اي ي بت علي اساس انك مش فاهمه شوفتي الواد مرتين وقعتيه علي وشه 
سندس: واد مين انا مش فاهمه 
قولت بفرحه : فارس معجب بيكي وعايز يتجوزك 
(سندس تنحت ومتكلمتش )
_ في اي ي بت افهم انا كده اااي 
سندس بتوهان : فارس مين 
قولت بسخريه : فارس العزايزي اخو رفيع بيه
سندس : بطلي هزار 
_ هو فيه غيرو يعني فارس ابن عم ليل اللي جه الخطوبه متكسر عشان يشوف خلقتك 
سندس : اي ده هو فيه اي انا مش عارفه مالي 
_ ضحكت يبقا قلبها مال 
سندس بفرحه :هو اللي قالك عليا 
_ لاء ابوه 
سندس : اتكلمي عدل بقا 
_ ايوا ي ستي هو بقالو يومين عمال يقولي عايز اتجوز سندس وكل شويه يقولي قولتيلها علفكره هو كان عايز ياجي تقدم علطول بس قالي اشوف رايك اي الاول 
سندس حطت ايدها علي وشها بكسوف : يالهووووووي 
_ بس كده انا عرفت الرد هقوله مش موافقه
سندس بشهقه: وحيااااااات امككككك
  ندي تلفونها رن قامت تشوف مين كان رقم 
ندي : ياترا مين ده حاسه اني شوفت الرقم ده قبل كده  اوعي يكون الزفت زياد 
(الرقم رن كذا مره واضطرت انها تفتح )
الو 
ندي : ايوا مين 
= انا رحيم 
ندي بتوتر : ررحيم  خير في اي 
رحيم : هسألك سؤال وتجاوبي عليه اه او لاء 
ندي بقلق : سؤال اي 
رحيم : تتجوزيني ؟!
ندي : 😳

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حنين الليل) اسم الرواية
reaction:

تعليقات