القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عاشقي الفصل الواحد و العشرون 21بقلم زولة وحيد

 رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد 


 رواية جحيم عاشقي الفصل الواحد و العشرون 21


المحقق :السبب في كل دة هي فريدة حسن المنشاوي

آسر بصدمة:اييييه

زياد :كنت عارف اصلا دة هو اللي هيحصل لما تجيب حبيبتك السابقة ع بيت مراتك بسبب غباءك ام تقى ماتت ربي يرحمها

آسر :خلاص اخرس

وجري ع العربية بسرعة واتصل ع مجهول

آسر :عايزك تجيبلي فريدة بأسرع وقت

المجهول :أمرك ياباشا

================

في القصر تحديدا في اوضة تقى واسر

تقى:حبيبي انا جهزت قائمة للأسماء إذا كان النونو ولد او بنت

آسر :تقى انا عايز اقولك شي مهم 

تقى:خير حبيبي

آسر :ف ف فريدة هي السبب في موت مامتك

تقى بدموع :اه انا كنت عارفة هي بنفسها اعترفتلي 

آسر :طب ليه مقولتليش 

تقى :قولت اسيبك تعرف لوحدك وانا مش عايزة منها حاجة انا سبتها لربنا وانا مش مسامحاها

آسر حضنها :انا اسف ياتقى من ما دخلتي ع البيت دة وانتي بتعاني بسببي وبسبب عيلتي

تقى :الحمد لله دة كان اختبار من ربنا اختبار للصبر وانا صبرت قولت هغيرك وانا اهو غيرتك 

آسر :وانا اوعدك اني هعوضك عن كل اللي عملتو معك واول حاجة اني انتقملك من فريدة

تقى :لأ انا سبتها لربنا 

آسر :بس... 

تقى :مين عارف يمكن تتغير وتتوب لربنا سيبها ف حالها وخلينا احنا هنا مع ابني 

آسر :ابنك منين يابنتي دة ابني انا كمان

تقى :هو انت حامل فيه روح احمل في واحد وقول ابنك 

آسر :بس انا ساعدتك في انك تحملي فيه يعني لو مش انا اللي...... 

تقى :خلاص ياقليل الادب

آسر شدها من خصرها :اه قليل ادب 

تقى :عايزة منجااااا

آسر :ليه

تقى :هو ايه اللي ليه ابنك قال عايز منجا

آسر :حاضر ياحبيبي هجيبها بعد شوية وقرب من تقى

تقى زقته:لأ انا عايزة دلوقت 

آسر ضحك وخرج من الاوضة

بعد مدة 

تقى وأسر كانو قاعدين في الجنينة

أيهم وهند دخلو

أيهم راح عند تقى:توتة ازيك

تقى: الحمد لله 

هند :وحشتيني حبيبتي وحضنتها

تقى :وانتي كمان وحشتيني 

آسر :وانا مليش ولا حضن ولا دلع ولا ازيك 

زينب :ازيك يا اسورة

الكل ضحك الا آسر اللي شايف تقى بتضحك وايهم بيبصلها

آسر :لم عينك دي مراتي انا

وحصن تقى

أيهم حضن هند :ودي كمان مراتي وع فكرة انا عملت كدا عشان اثبت ل توتة انك غيووور

تقى بعدت عن آسر 

تقى:اه غيوووور😜😜😜

آسر :ماشي ياتقى وهمس ليها هتشوفي هعمل ايه بعدين 

تقى بنفس الهمس :هنام عند جدو 😜😜😜

آسر :ع جثتي 

زينب قربت منهم عشان تسمعهم

آسر لزينب:انتي امتى هتتجوزي عشان تبعدي عننا

تقى:هتتجوز زياد

هند :يالهوي هتتجوزي زبادي يازينب؟

أيهم بغيرة:امتى عرفتيه وامتى سميتيه زبادي

هند :اه بعرفو من قبل ما اعرفك وكان بيوصلني ع البيت وطول الطريق بنتشاكل

أيهم بغيرة :تاني إذا اتكلمتيه معاه مش هيحصل خير ياهند 

زينب :الله ع الغيرة 

هند :يعني هو غيران من زبادي؟ 

زياد دخل 

زياد :مين زبادي دة 

تقى بضحك :انت 

زياد :يا هند قولتلك مليون مرة بلاش الاسم دة

أيهم :دي مراتي متقولش اسمها 

آسر :خلاص ياشباب اهدو

أيهم :توتة حبيبتي

آسر بغضب :حبيبتك ايه ياعم 

زياد :كلكوا غيورين

زينب بصوت عالي :جدوووووووووو

آسر وايهم وزياد :خلاص يازينب 

زينب :مش هكلمو انكو كنتو هتتخانقو بس بشرط

آسر وزياد وايهم :ايه هو

زينب :اسورة انت تجيبلي عربية هدية وانت يا أيهم تعمل اللي انا عايزاه لمدة شهر وانت يا زبادي :مش هتتجوزني 

أيهم :مش موافق 

زياد :وانا كمان مش موافق

آسر :انا هجبلك العربية بس بلاش اسورة

زينب :حاضر يا آسر وانتو انا هنادي جدو

وجريت ع القصر

تقى وهند ضحكوا 

آسر :تعالي ياحبيبتي نروح السوق 

تقى :طب يلا 

أيهم :رايحين السوق ليه

آسر :مش هقولك

هند :تقى حامل وأكملت بغمز وعايزين يطلعو ع عشا رومانسي بعد ما يشترو حاجات البيبي

أيهم وزياد في نفس الوقت :اهااااا

تقى خدودها احمرو وخبت وشها في صدر آسر 

آسر :مبسوطين كدا البنت اتكسفت 

تقى بصوت منخفض :آسر يلا نروح

أيهم :روحي ياحبيبتي 

آسر :انت بلاش كلمة حبيبتي دي

تقى وهي مخبية وشها :آسر 

آسر :انت حسابك معايا بعدين 

واخد تقى وراح

هند :شايف الرومانسية لازم تاخدني ع عشا رومانسي أو تعمللي مفاجأة... مفيش فايدة منك

زياد :وانتي اللي منك فايدة يامو وشين

هند :انت اسكت يا زبادي انا بكلم جوزي 

أيهم :حبيبتي انا كنت مجهزلك مفاجأة لعيد ميلادك بس خلاص انسي معدتش مفاجأة

المنشاوي لهند:في ايه ياحبيبتي في حد زعجك؟

هند :لأ مفيش ياجدو بس حفيدك زعجني

زينب :ياجدو إضرابهم زبادي وايهم

زياد :لالا انا قبلت زبادي دي من المدام دي بس منك ياروحي لأ ميصحش تدلعيني كدا ممكن تناديلي حبيبي عادي

زينب:قال حبيبي قال

أيهم :هو دة قصتو ايه هو بيحبك يازينب

زينب :دة مجنون الصباح دخل ع البيت وقعد ع السفرة بدون ما حد يعزمو واكل وبيتكلم والاكل في بوقه وقال ايه قال عايز يتجوزني وإذا انا متجوزة يطلقوني عشان خاطره

هند :يالهوي يازبادي ازاي انت تتجوز القمر دي

أيهم :شوف يازبادي قصدي زياد لو عايز تتجوزها اتجوزها ولو عايز تهرب معاها اهرب معاها ولو عايز تخطفها اخطفها ع الاقل هتريحني من رغيها 

المنشاوي:دي حفيدتي وانا ليا الحق اقول يعمل ايه 

زينب :جدو احسن منك

المنشاوي :عايز تتجوزها يابني

زياد :اه

المنشاوي :اتجوزها

زينب :اييييه انتو اتجننتو عايزين تجوزوني لمجنون

زياد :انا مش مجنون

هند :زبادي مش مجنون بس شكلو بيتجنن لما يشوفك

زينب :مش هتجوزك يا عم

زياد بغمز :هنشوف ياقمر

وخرج من القصر 

=================

عند تقى واسر كانو اشتروا كل حاجة للبيبي وراحوا على مطعم 

آسر :دة اكتر انتي بتحبه حبيت احجزو بس المدير قال مش عايز 

تقى :مش مشكلة بس انت ازاي عرفت

آسر :سألت هند وقالتلي عن كل حاجة بتحبيها 

تقى :شكراً يا احلى آسر في العالم 

آسر كان هيتكلم بس قاطعه والد تقى

أحمد :تقى

تقى بصت عليه 

تقى بدموع :عايز ايه 


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية
reaction:

تعليقات