القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عاشقي الفصل العشرون 20 بقلم زولة وحيد

   رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد 


 رواية جحيم عاشقي الفصل العشرون 20


اسر :هينزل الولد دة هينزل ياتقى

تقى بدموع :ايه عايزني اقتل روح بريئة

آسر مسكها من كتفها :مش مشكلة هتحملي فيه ولما يولد هنوديه لدار الايتام

تقى بصدمة:آسر انت بتقول ايه

وزقته بعيد

تقى :انا مش هنزله ولا هودي ابني لدار الأيتام انت اتجننت

آسر :تقى اختاري خيار واحد من الاتنين

تقى: مش هختار انا عايزة اطلق

آسر بدموع:تقى اطلبي اي شي بس أطلقك لأ

تقى :مش عايزة حاجة منك انا عايزة اعيش مع ابني

آسر طلع من الاوضة

تقى بدموع :اسفة يا آسر بس انا مجبورة بعرف انك هتختار تبقى معايا ومع ولدنا

عند آسر

كان قاعد في اوضة التمرين بيبكي وهو بيتذكر لما ابوه كان يضربه

آسر :معرفش هعمل ايه كله بسببك يابابا ربنا يسامحك

وقام يضرب كيس الملاكمة

بعد مدة

عند تقى

بقلمي زولة وحيدة

آسر دخل لقاها نايمة زي الملاك

راح حضنها وقال :مستحيل أطلقك 

في صباح يوم جديد

عند هند وايهم

أيهم :أنا هروح الشغل

هند :اوكي وانا هروح عند ماما وبابا

أيهم :اه لازم نشوف حل لمشكلة باباكي

هند :الصراحة انك تتجوزني بالغصب وبابا مش راضي دي مشكلة كبيرة

أيهم :اعمل ايه يعني عايزاني اشوفك بتتجوزي واحد غيري؟

هند :الحق عليك كان المفروض تطلب ايدي من بابا من ما عرفتني

أيهم :غلطة وصلحتها طب يلا نروح عند باباكي

هند :هتعتذر ليه

أيهم :حاضر

هند :طب يلا

عند تقى واسر

تقى وهي بتزق آسر :ابعد

آسر :مفيش صباح الخير؟

تقى :لأ مفيش

آسر باسها بحنية

آسر :مش هتنزلي الولد

تقى بفرحة: ايه

آسر :اه انا مستحيل أطلقك وانا موافق يكون عندنا نونو

تقى وقفت فوق السرير وبقت تنطط فوقو

آسر بضحك :خلاص يامجنونة انتي حامل

تقى نزلت :اه مع الفرحة نسيت

آسر حضنها :بحبك ومستحيل ابعدك عني

تقى :وانا مستحيل اسيبك يلا ننزل نفطر

آسر :مش عايز.. عايز ابقى معك

تقى زقته :لأ انا جعانة

وراحت ع السفرة واسر لحقها

تقى وأسر :السلام عليكم

الكل :وعليكم السلام

تقى راحت قعدت جمب المنشاوي

تقى :انا واسر عايزين نقول ليكو خبر حلو

المنشاوي :ايه هو ياحبيبتي

آسر :تقى حامل

زينب جريت عليها حضنتها

زينب :مبروك ياحبيبتي

تقى :الله يبارك فيك

كلهم باركو ليهم

تقى :امال فين هند وايهم

ام أيهم :راحو ع بيت هند

آسر :عن اذنكو بقى انا هروح

تقى :بس الليلة اجازة 

آسر :عندي شوية شغل مش هتأخر

فجأة دخل زياد 

آسر :عايز ايه

زياد راح قعد ع السفرة 

زياد :انا هنا في موضوع مهم

آسر :ايه هو

زياد :عايز اتجوز اصل ماما قالتلي إذا ما اتجوزت مترجعش البيت.. لو سمحتو شوفولي بنت اتجوزها

آسر بضحك :هو انت اتجننت

زياد وهو بياكل :لأ بس شكلها ماما هي اللي هتتجنن

المنشاوي بضحك :بنات الشركة ولا واحدة فيهم عجبتك

زياد :لأ 

المنشاوي :مش مشكلة نجوزك فريدة

زياد قام :لالا ياجدو مش عايز البنت دي انا بكرهها

زياد بص لزينب اللي بتضحك عليه

زياد :انا عايز دي ولو متجوزة تطلقوها انا مليش دخل بس تجوزوني البنت دي

زينب :وانا مش هتجوزك امتى الجواز بقى غصب 

زياد :انا هتجوزك غصب عنك

زينب جريت ع المنشاوي

زينب :جدو قول للحيوان دة يطلع من هنا 

زياد بغضب :انا مش حيوان

زينب :حيوان انت ازاي تدخل كدا وكمان تاكل كأنو البيت بيتك

زياد :دة قصر رفيقي 

المنشاوي :خلاص ياجماعة اهدو 

زياد :ها هتجوزني البنت دي 

زينب :جدو الإنسان دة مجنون انا لايمكن اتجوزه

آسر مسك زياد وهمسلو في ودنو

زياد :بجد؟ 

آسر بضحك :اه 

زياد :لأ برضو هتجوزها

آسر :براحتك.. يلا نروح احنا اتأخرنا

زياد :اوك يلا

زياد واسر طلعوا 

الكل كانو بيضحكو ع زياد

عند آسر وزياد في مركز الشرطة

المحقق :ياسر اعترف مين اللي طلب منو يقتل ام تقى

آسر  :مين

المحقق :........... 

آسر بصدمة اييييييه


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية
reaction:

تعليقات