القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتها صعيديه ( الجزء الثاني ) 2 الفصل السابع7بقلم رفيدة وائل

  رواية احببتها صعيديه بقلم رفيدة وائل


رواية احببتها صعيديه ( الجزء الثاني ) 2 الفصل السابع7

 مازن: لا اقف على جنب خلينا نجيب جاتوه

تميم جاتوه!! وده لي

مازن: موضوع كده

تميم موضوع اي

مازن صراحه عاوز اخطب منه اخت عمر

تميم بفرحه اي دا بتتكلم جد

مازن: اها انا كنت مستني نجيب حق عمر بس علشان اقدر اتكلم معاها

تميم مبااارك ي صاحبي ربنا يتمم لك ع خير ي حبيبي

مازن: توافق بس الاول

رفيده لاا سيب موافقتها دي عليا اناا

تميم طيب يلا انزلوا وصلنا

في البيت

انتصار: شوفي ميين ع الباب ي منه

منه حاضر ي ماماا.

بفرحه اي ده ابيه تميم اتفضل اتفضل

مازن من ورا تميم بهزار في ناس تانيه مع ابيه تميم مش هنتفضل ولا اي

منه بخجل لا ازاي نورتونا اتفضل

تميم وشد رفيده جنبه وحط ايده ع كتفها احب اعرفك ي منوش رفيده مراتي

منه بترحيب اي دا بجد اتجوزت الف مبروك نورتينا اتفضلوا هنادي ماما

رفيده استني انا جايه معاكي

منه بابتسامه يلا

مازن ضربه في كتفه اي منوش دي ي بغل م تتلم

تميم ببرود مالك ي مازن انا قلت حاجه غلط ما انت عارفه ان منوشه قلبي زي اختي

مازن ببرود مماثل ماشي ي حبيبي ولا يهمك وانا بردوا بعتبر رفيده مراتك زي اختي

الا ي روفي م قولتليش كملتي تعليم ازاي في الصعيد

تميم ضربه بالبوكس روفي في عينك ي حمار انت م تتلم

مازن ومسكه من هدومه مش انت الي بدات

انتصار اي ده ي ولاد اهدوا انتوا هتضربوا بعض ولا اي

تميم وعدل هدومه لا نضرب بعض اي يماما احنا كنا بنهزر وباس ايديها ازيك ي ست الكل عامله اي

انتصار في نعمه وخير ي حبيبي

مازن وباس ايديها هو كمان وحشتينا والله

رفيده بهمس لتميم في اي ي تميم مالك انت ومازن

مازن ومسك وشها بالراحه حضره الظابط ي حبيبتي حضره الظابط متنسيش

انتصار مراتك زي العسل ي تميم ربنا يباركلك فيها

تميم تسلمي ي ماما

انتصار طب يلا تعالوا تعالوا نتغدي سوا

تميم حق عمر رجع ي امي

انتصار وقفت بصدمه وحزن

مازن رجع رجع ي امي وعمر ارتاح وكل الي اذاه خد جزاءه

انتصار قعدت ع الكرسي وعيطت بحرقه ربنا يبارك فيكوا ويحميكوا

تميم جري عليها حضنها خلاص خلاص علشان خاطري اهدي وكفايه دموع حق عمر رجع. واحنا اهو حواليكي كلنا ومش هنسيبك ابدا

انتصار ربنا يرحمه ي بني كان دايما يقولي انا مش خايف عليكوا ي اما انا سيبلك انتي ومنه اجدع صحاب لو طلبتي روحهم مش هيتاخروا مكدبش ي بني مكدبش ربنا يحميكوا

تميم بدموع عمر كان اكتر من اخ ليا ي امي وانا متاكد لو انا الي مكانه هو مكنش هيتاخر بردوا ربنا يرحمه

مازن بتغير الجو المهم ي امي احنا كنا جايين في فرح ليه الحزن ده بس

تميم ااه صحيح مش بيفكر يخطب

انتصار ايده بجد ودي مين الي قدرت توقعك ي حبيبي

منه بحزن ااه ي ابيه مين دي حد نعرفه

مازن بصلها بحب عز المعرفه كمان

منه مين دي

مازن وقعد ع ركبته قدمها: تقبلي تتجوزيني

منه: اييه

مازن تتجوزيني

منه هزت راسها بكسوف

انتصار زغرطت

مازن ضحك وقام حضن تميم وافقت ي تميم وافقت

تميم مبرووك ي حبيبي مبرووك

وقضوا اليوم في فرحه

بعد فتره

تميم يلا ي رفيده ي حبيبتي اصحي وصلنا

رفيده بنوم: صحيت اهه ي تيمو

تميم: تيموو لا قومي قومي بسرعه خلينا نطلع قبل م نتمسك اداب في العربيه

رفيده ضربته بغيظ هتبطل قله الادب دي امتي وسابته ونزلت

تميم خدي بس هقولك وبعدين وقف بصدمه

تميم في سره( استر يارب قاعدين كده لي): خير ي ماما متجمعين عند النبي قاعدين كده لي

انس: اصل ي دكتور

تتوقعوا انس عاوز اي واي الي حصل


 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية احببتها صعيديه" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات