القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتها صعيديه ( الجزء الثاني ) 2 الفصل الخامس5- بقلم رفيدة وائل

  رواية احببتها صعيديه بقلم رفيدة وائل


رواية احببتها صعيديه ( الجزء الثاني ) 2 الفصل الخامس5

 


الجد طلق رفيده

تميم بغضب نعمم

الجد ضرب بعصايته في الارض ارمي يمين الطلاق دلوقتي ي تميم

تميم طلاق اي طلاق لي الي انت عاوزني اطلقه اتجوز ي تميم يتجوز تميم طلق ي تميم اييي هو انا لعبه بتلعب بيها

الجد انا جبتها كامانه ليك وانت مقدرتش تحافظ عليها

تميم قولتلك بلاش وفضلت اقول حجج واعذار علشان متجوزش ودلوقتي جاي تعتب عليا وعاوزني اطلقها بعد م ملت حياتي مش هيحصل ي جدي

الجد براحتك بس انا هخدها معايا

تميم بغضب رفيده مش هتخرج من هنا

الجد هخدها ي تميم ووريني هتمنعني ازاي

تميم رفيده مرراتي ي جدي ومش هتطلع من هنا ولو طلعت انا هطلبها في بيت الطاعه

رفيده من ع السلم بصدمه بيت الطاعه

تميم: قرب رفيده حبيبتي انتي كويسه حاجه بتوجعك

رفيده ابعد ايدك عني متلمسنيش عاوز تطلبني في بيت الطاعه ي تميم

رنا: رفيده انتي مش فاهمه حاجه

رفيده وايه بقا الي انا مش فهماه ي ست رنا

تميم بزعيق ان جدك عاوزني اطلقك غصب عني ي ما هيخدك ويرفع عليا قضيه

رفيده: ايييه جدي

الجد الكلام منتهي في الموضوع ده انا مش هخاطر بحياتك تاني

رفيده: بس انا بحبه ي جدي

الجد: بس حياته خطر والناس دي مش هتسيبك تاني

رفيده انا في امان وانا معاه ي جدي تميم النهارده كان عنده استعداد يضحي بحياته علشان اطلع انا سليمه بلاش تظلمه ي جدي

الجد بص لتميم بتحبها ولا لسه مضايق من جوازك غصب

تميم: بحبها والله العظيم بحبها ومش هخلي شعره واحده منها بس تتاذي طول من ع وش الارض

الجد قعد طيب هسبلك فرصه كمان

تميم جري عليه حضنه ربنا يخليك لينا ي جدي

رفيده تميم انت ايدك بتنزف انت اتصبت

تميم بص ع ايده لا ده جرح سطحي عادي متخافيش

هدي خديه ي بنتي عقميله الجرح واربطيه

في الشقه

رفيده بقا كده ي تميم تضربني

تميم حقك ع عيوني بس كل لحظه كنا بنتاخرها كانت خطر عليكي

رفيده بعياط: تميم انت جسمك كله جروح ي تميم وتقولي جرح عادي

تميم ي بنتي انا كويس والله دي المتخلفه فجرت نفسها وانا كنت قريب منها فده ردود من اثر التفجير بس

رفيده قامت من جنبه بغضب تفجير مالك بتتكلم كان الموضوع بسيط كده تميم انا كان ممكن اخسرك

تميم وانا قدامك اهه زي الفل مكبره الموضوع ليه

رفيده......

تميم لسه زعلانه مني بقا

رفيده اسكت ي تميم متكلمنيش

تميم لا دا انا لازم اصالحك بقا

رفيده تميم انت بتقرب كدن ليه ابعد

تميم: موافقه تتممي جوازنا

رفيده بصت في الارض بخجل

وسكتت شهرازد عن الكلام غير المباح

في مكان اخر

هدي خد بالك منها ي انس

رنا: انا مش هخرج غير لما تميم ينزل وتستاذن منه

انس ي بنتي اخوكي جاي تعبان واكيد هينام مش هيحس بنفسه غير الصبح بلاش تنشفي دماغك ويلا

رنا بعناد لا

انس رنا متتعبنيش يلا منا استاذنت مامتك اهه

رنا قلت لا

انس يعني اخره الكلام عاوزه ايي

رنا تستاذن تميم الاول

انس بغضب مسك التليفون ورن عليه اما اشوف اخرتك ي رنا

تميم خير ي انس في حاجه حصلت تحت رنا كويسه

انس بغضب كويسه ي اخويا بس مصره استاذنك قبل م نخرج

تميم يعني متصل علشان كده

انس ايوه

تميم يكش تولعوا انتوا الاتنين روح منك لله

انس حبيبي تسلم يلا سلام

تميم خد بالك منها ي انس عينك متغبش عنها

انس في عنيا ي حبيبي متخفش يلا سلام

تميم سلام

انس: استريحتي ممكن نتنيل نمشي بقا

رنا رنا لبست شنطتها ومشيت بغرور ايوه يلا

انس ي مصبر الوحش ع الجحش ياارب

عن تميم

رفيده خير ي تميم انس عاوز اي

تميم بمرح ممزوج بغيره: كبرتي ي فوفا وبقيتي بتقولي اسمه علطول كده اسمه الدكتور وبس ي حبيبي

رفيده حاضر

تميم شاطره ي فراشتي علشان لو سمعت شفايفك الحلوه دي بتقول اسم غير اسمي مش هيحصل كويس

رفيده حاضر حاضر بس بتلبس كده رايح فين

تميم مسافر انا ومازن رايحين لوالده عمر

رفيده بجد عاوزه اجي معاك

تميم هو انا رايح اتفسح تيجي معايا فين

رفيده علشان خاطري ي تميم خدني معاك انت ومازن

تميم بغضب قولتي اييه

رفيده ضحكت بخوف حضره الظابط اقصد حضره الظابط

تميم.........

 

reaction:

تعليقات