القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سهر الاسر الفصل الاول 1 بقلم دنيا

 رواية سهر الاسر الفصل الاول

رواية سهر الاسر الفصل الاول 

اوعي تفتكري نفسك انك بقيتي مراتي لأ ياماما فوقي انا أتجوزتك بس عشان خاطر امي وعشان اكسب فيكي ثواب من عمك وانه عاوزك تتجوزي ابنه الشمام عشان ياخد ورثك بس وعشان كدا اضطريت اتجوزك السنه دي لغاية ماتتمي السن القانوني وتقدري تاخدي ورثك من عمك كلها سنه والموضوع دا يخلص وكل واحد فينا يشوف حاله فانقضي السنه دي علي خير وعشان نقدر نعيش مع بعض السنه دي لازم تعرفي حبة حاجات عني 
واولها اني بحب واحده وهتجوزها بعد ما طلقك علي طول 
التانيه ان وجودك هنا زي عدمه يعني ولا تفرقي معايا اصلا ولازم تعرفي ان وجودك هنا شفقه مني وبس انتي فاهمه 
خلصت كلامك 
اه 
طب قولي فين مكان الاوضه عشان تعبانه وعاوزه انام 
شورلي علي مكان اوضتي وهو مصدوم من ردت فعلي 
دخلت الاوضه براحه وتعمدت اني امشي بثبات عشان مش يحس ان كلامه أثر فيا 
دخلت الاوضه وانا بقفلها ندهت عليه بابتسامه بلهاء
 أسر تصبح على خير وقفلت الباب واول لما قفلت الباب دموعي كلها نزلت نزلت من قهرتي وخيبة املي هو دا أسر هو دا حب حياتي هو دا اللي أتمنته يكون سندي يكسرني في اجمل يوم في حياة اي بنت انا كنت خلاص ماصدقت الدنيا ضحكتلي وخلاص هتجوز حب حياتي يطلع مش بيحبني وانه متجوزني بس شفقه اااااه
 ‏ماشي يا أسر ماشي اينما وريتك مين هي سهر المحمدي مبقاش انا انا هعرفك ازي تكسر قلبي كده والله لخليك تيجي تترجاني بس عشان اقبل حبك ماشي 
 ‏اعرفكم بيه 
 ‏انا سهر عندي 20 سنه بابا وماما متوفين من زمان ومعنديش اخوات معنديش غير عمي احمد وابنه مروان ودول بقا ماشاء الله عليهم معندهمش صنف الرحمه 
 ‏عمي احمد كل همه الفلوس الفلوس وبس كان عاوز يجوزني مروان ابنه الفاشل بس عشان الفلوس تخيلوا كان عاوزني اتجوز واحد زي مروان مدمن وبتاع بنات وحاجه كده قرف انا كنت بخاف منه اوي كنت بتعمد مقعدش في البيت طول ما هو موجود كنت بخاف يعملي حاجه 
 ‏كنت ديما بروح اقعد عند ماما قوت هي ومنه صحبتي زميلتي وحبيتي وكل حاجه ليه في الدنيا لي هي اخت اسر كنت بحب اقعد معاها اوي هي ومامتها وكنت بستريح بالقعده معاهم وكمان كنت بحب اروح عشان اشوف أسر كنت بفرح اوي لما الاقيه هناك كنت بحس بالامان اللي اتحرمت منه بعد موت اهلي 
 ‏اه بحب أسر بحبه اوي وكان نفسي هو كمان يحبني ان شالله ربع الحب اللي بحبهوله بس ازاي وهو مش شايفني اصلا لغاية لما ماما قوت قالتلي انها لقت حل اخلص بيه من الجواز من مروان واللي هو جوازي من اسر فرحت اوي
 ‏اه انا كنت عارفه انه مش بيحبني بس كنت هخليه يحبني بس هو كسرني لما قالي انه بيحب واحده تانيه وانه متجوزني بس شفقه بس والله لا اربيه 
 ‏
 ‏انا أسر عندي 27سنه ظابط 
 بحب شغلي جدا ومعنديش غير اختي وامي ربنا يخلهملي اتجوزت سهر بس بناء علي رغبة امي 
 ‏وعشان اقدر اخد حقها من عمها وانقذها من ابن عمها الشمام بحب واحده اسمها شهد وهتجوزها بعد مطلق سهر.. 
 ‏اسر اي البت دي 
 ‏طلعت سهر من الاوضه 
 ‏اسر خير مش كانتي عاوزه تنامي  
 ‏مجليش نوم عاوزه اكل جعانه 
 ‏اسر المطبخ عندك جوه شوفيلك حاجه تكليها وحلي عني بقا 
 ‏دا علي اساس اني قعده فوق راسك 
 ‏أسر بت بتقولي اي 
 ‏بكح بكح اي حرام اكح 
 ‏أسر لأ 
 ‏ابو شكلك 
 ‏انتي كنتي بتقولي ايه
 ‏بقول ربنا يحللك كل مشاكلك
 ‏ماله بيبصلي كدا ليه هو هيتحول ولا اي ياماما
 ‏ وطلعت تجري عا المطبخ 
 ‏ضحك اسر عليها مجنونه والله مجنونه 
 ‏كان قاعد أسر بيتفرج علي التلفزيون بس سمع صوت صويت سهر جاي من المطبخ 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية سهر الاسر" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات