Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جاري الوسيم الفصل التاسع عشر 19بقلم سارة محمد

  رواية جاري الوسيم بقلم سارة محمد 


 رواية جاري الوسيم الفصل التاسع عشر 19


في منزل حور 

بعد الاتفاق علي معاد الفرح 

ياسين :كده تمام ياعمي كتب الكتاب بعد اسبوعين والفرح كمان شهر 

عاصم :علي بركه الله مبروك يا ولاد 

في صباح اليوم التالي 

في مكتب ياسين 

ياسين :ههههه فكرت هتنشغلي في حوارات الفرح وتنسي الشغل 

حور: دا كلام بردو الشغل شغل اه 

ياسين: برااافو تربيتي 

يدخل يحي فجاه قائلا: بقولك ايه يا ياسين شوفلي حل 

ياسين :مالك يا بني 

يحي ابااااا انا عايز اتجوز 

حور: هههههههه حالتك صعبه خالص 

يحي: صعبت عليكي صح 

حور: جدا يا بني الدمعه هتفر من عيني 

يحي :إن شاء الله يخليكي كلميه خليه يجي معايا الليله نقنع ابو عشق نعمل خطوبه وكتب كتاب معاكوا 

حور :الله هتبقي فكره حلوه اوي وافق يا ياسين 

يحي :اه وافق يا ياسين 

ياسين :ماشي موافق 

يحي: حبيبي 

مساء في منزل عشق 

عماد :اهلا وسهلا 

يحي وياسين: اهلا بيك يا عمي 

عماد :ها يا بني حددتوا معاد الفرح 

ياسين: ايوا يا عمي بعد شهر باذن الله 

عماد: علي بركه الله 

يحي همس لياسين قائلا: ادخل في الموضوع 

ياسين: اهدي يا بني 

يحي :اخلص 

ياسين :ماشي ماشي 

ياسين :عمي كنا عايزين نعمل خطوبه يحي وعشق اللي اتاجلت بسببي ونخلي الفرحه فرحتين قولت ايه 

عماد: انا معنديش مانع 

يحي: خلاص نعمل الخطوبه وكتب الكتاب مع ياسين بعد اسبوعين 

عماد :وانا موافق 

ياسين :مبروووك يا يحي 

يحي: بفرحه الله يبارك فيك 

في يوم كتب الكتاب 

في منزل ياسين 

يحي يغني: النهارده فرحي يا جدعان النهارده فرحي يا جدعان 

جاسر: ههههههههه مش هتعقل ابدااااا 

ياسين :مين دا اللي يعقل يحي تبقي بتحلم 

يحي :فرحان يا جدعااان الله وهتجوز هتجوز 

ياسين: طب يلا بينا عشان منتاخرش 

يحي: ايوا يلا يلا واخذ يغني النهارده فرحي يا جدعان طول الطريق تحت ضحكات ياسين وجاسر

تم كتب كتاب ياسين وحور 

ويحي وعشق 

تحت مباركات الجميع لهم 

جاسر: ندي ممكن دقيقه كنت عايزه اكلمك في موضوع 

ندي: تمام اتفضل 

جاسر احم احم ندي كنت عايز اقولك  

ندي :في ايه يا جاسر عايز تقول ايه 

جاسر: ندي بصراحه انا معجب بيكي من زمان 

ندي: لا رد 

جاسر: تتجوزيني 

ندي نظرت له بصدمه ولم ترد 

جاسر :مش عايز رد منك دلوقتي خدي وقتك 

وتركها وذهب للداخل حيث الجميع 

فاقت ندي اخيرا 

واخذث تحدث نفسها: جاسر معجب بيا ثم اكلمت وهي تقفز بفرحه كالاطفال جاسر معجب بيا 

اتت حور وراتها علي الحاله 

حور :مالك يا ندي انتي اتهبلتي 

ندي: بفرحه قالي إنه معجب بيا قالي تتجوزيني انا فرحاااانه اوي يا حور 

حور: مين دا 

ندي: جاسر 

حور: بتحبيه يا ندي 

ندي: اوي اوي ياحور بحبه من زمان كنت خايفه انه يكون بيحب واحده تانيه ثم اكملت بفرحه بس طلع بيحبني انا انا فرحاااااانه اوي 

حور: بفرحه ربنا يفرح قلبك دايما يا قلبي 

حور وياسين يتحدثون سويا 

ياسين :مبروك 

حور :الله يبارك فيك عقبالك 

ياسين :بعدم فهم نعم حضرتك 

حور: اسفه اسفه متوتره بس 

ياسين :هههههههههه شكلك حلو اوي النهاردة والفستان حلو اوي عليكي 

حور :دا ٢٠٪ليكره 

ياسين: ههههههههههههه 

ياسين؛ بحبك 

حور: بحبك 

عند يحي وعشق 

يحي بفرحه: مبروك يا عشقي 

عشق :الله يبارك فيك 

يحي: شكلها حلو 

عشق :نعم 

يحي :السجاده اصلك باصلها اوي 

عشق :اومال ابص فين 

يحي بابتسامه: بصيلي انا ولا مكثوووفه عادي يا بنتي خدي راحتك انا زي جوزك يعني 

عشق: ههههههههههه

يحي :هههه ايوا كده 

يحي:  بابتسامه بحبك يا عشقي 

عشق :بصدمه ايه 

يحي :بحبك يا عشقي 

عشق: وانا كمان 

في اليوم التالي 

هدي: هتروحي الشغل 

حور: ايوا يا ماما 

هدي: طب خدي علي الاقل الاسبوعين دول اجازه احنا مشغولين الاسبوعين دول 

حور: هحاول مع ياسين يا ماما 

هدي :ماشي يابنتي 

حور: يلا همشي انا

في مكتب ياسين 

حور: ياسين ممكن اطلب منك طلب 

ياسين :اكيد يا حبيبتي اتفضلي 

حور: ممكن اخد الاسبوعين دول اجازه 

ياسين: ياسلام اومال مين اللي كانت بتقول مفيش اجازات والشغل شغل 

حور: انا يا بني 

ياسين :ايوا انتي 

حور :هتعطيني الاجازه ولا لا 

ياسين: ماشي بس بشرط 

حور: ايه هو 

ياسين: نتغدي مع بعض النهارده قولتي ايه 

حور: علم يا فندم 

ياسين: ههههههههه

في اليوم التالي 

في المول 

حور: اه يا رجلي منك لله يا عشق ايه اللف دا كله 

ندي :انا ايه اللي جابني معاكوا بس اه يا اني يا صغيره علي الهم يا لوزه 

عشق :ايه يا بت انت وهي احنا لسه جبنا حاجه لسه اليوم طويل 

حور: نعم يا اختي يوم ايه اللي طويل وربنا ما هتحرك من هنا بقي 

ندي :خديني جمنبك البت دي ظالمه يا شيخه 

عشق: طب تعالوا ناكل حاجه ونستريح شويه وبعدين نقوم نكمل اشطا 

حور وندي: اشطااااا 

في المطعم 

ندي :هتطلبوا ايه 

عشق وحور في واحد: بيتزااا 

ندي: اشطا وانا كمان 

حور: هااااا هنفرح بيك امته يا اخ

عشق :انا مش فاهمه حاجه 

ندي بابتسامه: قريب 

عشق: فهموني ايه اللي بيحصل 

حور: جاسر باشا اتقدم لندي 

عشق: بتهزري الف مبروك 

ندي :الله يبارك فيكي 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا  

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية جاري الوسيم " اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات