القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدية امتلكت قلب الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا احمد

   رواية صعيدية امتلكت قلب الأسد بقلم رنا احمد


 رواية صعيدية امتلكت قلب الأسد الفصل السادس عشر 16


(وجع. الم . انكسار .صدمه .وخوف ورعب أيضا )كانت تلك هي احساسيها التي تشعر بها بين ساعديه وهي ترا ينظر إليها بكل تلك الكره الذي يلمع في عيناه الذي تراه ولا اول مره ماذا فعلت لتلك الإهانات الشنيعه لتتحدث بالم ووجع يكفي العالم.
/ايه الي بتقوله ده ي اسد .
اسد بغضب جحيمي/لا ي شيخه مثلي مثلي مانت بصراحه طلعتي ملكه في الكدب واللف والدوران ي زباله .
حسان بغضب شديد/اسد باشا كفايه جوي لحد كده فهمني انت ليه بتعمل كده .
اسد بسخرية مملؤه بالغضب /لا ي شيخ ده بجد انت هتعملي فيها دكر انت كمان دي بتتديك علي قفاك مانت لو كنت ربتها مكنتش عمله كده .
حور بغضب ليس له مثيل/اخرس قطع لسانك لحد خالي وانا مش هيكون فاهم ولا لا .
نيرمين بغضب /اسد انهي المهزله الي بتحصل دي وفهمنا فيه ايه.
اسد بسخرية وغيظ وغضبا يخفي الما وحزنا يكفي العالم وهو ينظر إليها/ابدا مراتي الي ائتمنتها علي حياتي كلها خاينه الي فكرت فيه قبل كده وبغبائي شيلته من دماغي وصدقتك بس للاسف كل شكوكي طلعت صح وربنا فضحك من غير مجهود مني .
حور بقلق وترقب /قصدك ايه.
اسد بسخرية وغيظ وهو يشغل ذلك الفيديو الذي تظهر بيه حور لينظر حسان الي زين بصدمه ليتحدث اسد بغضب جحيمي.
/مش سعادتك دي برضه ي مدام حور انتي مش فعلا كنتي خارجه من فيلا شكري السيد تاجر المخدرات بس ي ترا ايه طبيعه العلاقه بينكم بتخدي توزعيله مثلا وطبعا جريتي عليه علشان تحزريه من اننا هنقتحم الفيلا بس للاسف كنت اسرع منك ووقعوا في ايديا ولا يترا كنتي داخله علشان تخدلك شمه انتي كمان ماهو ده اخرك واحده فلاحه جاهله عملتيلها قيمه بس للاسف طلعتي اوسخ واحده في الدنيا كلها .
زين بحده وغيظ/اسد انت .
حور بنبره حاده لا تحمل النقاش /زززززين مش عايزه اسمع صوتك واصل فاهم الموضوع ده ميخصكش .
حسان بغضب جحيمي/كيف الي بتقوله ده عاد ي حور انتي اتجنيتي .
حور بوجع وكسره ومراره /اللي سمعتوه ويلا بينا ي خالي علي بلدنا هي اولا بينا احنا غلطنا لما جينا هنه .
زين وهو يتوسل إليها بالم /حور متمشيش علشان خاطري كل حاجه هتتحل سبيني اتكلم ابوس ايدك .
حور بصراخ والم شديد/قولت لا مش عايزه حد يدخل في الموضوع ده واصل .
اسد بسخرية وغيظ/هو فيه إن شاء الله كلكم كنتوا مع بعض في المهمه دي ولا ايه .
نيرمين باستغراب وفزع /ايه الي في الفيديو ده ي حور ي بنتي اتكلمي .
اسد بغضب جحيمي/الفيديو ده ي امي كشف الحقيقه الي مخبياها الواطيه دي كشفت أننا كننا مربينا وسطنا حيه مستنيه الوقت المناسب علشان تاذينا فيه بس طبعا انا بذكاي كنت بببوظلك كل خطك الوسخه ي رخيصه .
زين بدموع وانهيار /اسكت ي اسد اسكت .
حور بدموع وكسره /انا عمري مندمت في حياتي علي حاجه قد أن اتجوزت وحبيت واحد زيك يلا ي خالي .
اسد وهو يمسكها بحده وينظر إليها بغضب/ايه هتمشي بالبساطه دي .
حور بدموع وقهره /ايه لسه في حاجه تانيه مقولتهاش .
اسد وهو يقترب منها بغيظ وغل /فيه اهم حاجه انتي اشطب اسمك من حياتي انتي طالق ي حور...
زين بوجع وصراخ /اه ليه عملت كده ي اسد ليه .
حور وهي تقترب منه ولا اول مره تشعر بالكره اتجاهه /هندمك ي اسد قسما بالله لخليك تنتدم علي كل الي عملته فيا مبقاش انا حور ....
لتسير هي وخالها الي الخارج تحت نظراته الغاضبه التي تخفي الما وحزنا يكفي العالم هل بالفعل قد انتهت تلك قصه الحب الذي شاهدها العالم ليسرع الي غرفته حتي لا يرا أحد انهياره لفراقها ...
في الشارع ....
كانت تسير حسان وهو يمسك ب حور ليوقفها ليتحدث بغضب وحده ...
/ممكن اعرف ايه عاد الهبل الي عملتيه جوه ده ازي تسكتي علي الي حصل ده كله ازي .
حور بدموع والم وانهيار/كان لازما اسكت ي خالي لو حكيت مش هيغير حاجه من الي حوصل اسد خلاص حكم عليا بنفسه مفكرش مره واحده يسالني ايه الي حصل زي مايكون ماصدق أنه شاف الفيديو وشك فيا علشان يرميني من حياته طلقني بمنتهي السهولة ثانيا زين كل ال كان مخوفه أن اسد يعرف الي حصل ل سليم هما الاتنين اخواتي وانا كنت مستحيل اقول سرهم بالعكس الي عملوه ده خدمني أنه عرفني حقيقه اسد وان كل الحب ده كان مجرد وهم ي خالي انا اسفه علي كل الي حصلك بسببي اسفه .
حسان وهو  يحتضنها بحنان ودموع /انا الي اسف ي ضنايا انا السبب في ده كله وفي الي حصلك اني دخلتك عالم مش بتاعك انتي نضيفه وبرئيه ي حور عايزه حد شبهك ي حبيبتي.
زين بصراخ ودموع /حور حور ليه عملتي كده ي حور ليه .
حور وهي تحتضن وجهه بحنان /زين انت دلوقتي عليك حمل كبير جوي سليم اخوك خود بالك منه ومن نفسك وان شاء الله الي انت عايزه يحصل و اسد مش هيعرف حاجه واصل .
زين بدموع وكسره /الي حصل ده بسببنا احنا ي حور ارجوك تعالي نرجع ونحكي كل حاجه ل اسد .
حور بوجع ومراره/انت فكرك أن لو حكيت كل حاجه ل اسد كل حاجه هترجع زي الاول لا ي زين حياتي انا واسد خلاص انتهت وصدقني ي زين الي حصلي انا واسد مش بسببكم ده بسبب أن الي بينا هش مش حقيقي علشان كده وقع من شويه هواء نفخوا فيه خالي بالك من نفسك ومن سليم لو احتاجتني انت عارف بلدنا فين سلام ي حبيبى.
زين بدموع وقهره/ساعدني يارب ساعدني ..
في غرفه اسد .
كان الانهيار هو سيد الموقف كان يجلس اسد أرضا بإهمال بدموع لاتتوقف لاول مره يعرف اسد الجوهري طريق الدموع حقا يبكي عليها بشده فهو قد تخطي معاها مرحله العشق بكثير لكن لماذا فعلت به هذا ليتحدث بالم ومسره ممزوجه بالدموع والصراخ.
(اه ي حور اه ليه عملتي فيا كده ليه ده انا محبتش غيرك ليه مصممه توجعيني عملتلك ايه علشان تكرهيني بالشكل ده انتي اذتيني اوي ي حور وللاسف مفيش حاجه ممكن توجعني قد بعدك عني وفراقك الي عامل زي الموت البطيء هعيش ازي من غير حضنك من غير ضحكتك من غير صوتك اه ساعدني ياررررب ساعدني ...
في الصعيد ..
من امام منزل حور كان يجلس احمد وساره ليصعقوا من مظهرها ليسرعوا إليها بقلق ورعب .
احمد وهو يحتضنها برعب علي أخته وابنه خالته /فيه ايه ي حور مالك اتكلمي .
حور بدموع وانهيار /حور خلاص ي احمد ماتت اتحرمت من اغلا مافي حياتها خلاص حور نفسها بيقف ي احمد .
ساره بدموع وقهره/ايه الي بتقوله ده ي حور مالك ي خيتي .
احمد بحده ورعب /مين الي وصلك للي انت فيه ده قوليلي مين وانا انهيالك حياته حالا .
حور بدموع والم /مفيش حاجه ي احمد مشكله صغيره كده .
حسان بغضب شديد/انتي السبب كان مكمن تتطلعي قدام الناس صغير جوي كان ممكن تعرفيه حقيقه اخوه وتخليه حاطط وشه في الأرض كان ممكن تذليه بس انا عارفك طول عمرك بتيجي علي نفسك علشان الناس الي بتحبيهم مبالك بالي روحك فيه .
حور بدموع والم /واحنا من امتا بنشمت في وجع الناس واللمهم ي خالي وبعدين خلاص انا واسد أطلقنا وكل واحد فينا هيكمل حياته .
حسان بوجع وكسره عليها /وانتي هتكملي حياتك من غير اسد ي حور .
حور بدموع وقهره وتصميم علي تكمله حياتها بدونه /هكملها ي خالي هكملها وهتشوف .
في عياده دكتور امراض القلب..
كان يقف مراد بصدمه وهو يستمع إلي كلام الطبيب بصدمه هل تعاني معشوقته من كل ذلك الالم وهو لا يعلم عنها شي عزرا ي صغيرتي فمهما ستكون تلك الاالم سنتقاسمها سويا ..
سما بسعاده لا توصف/بجد ي دكتور ي عني فعلا لقيته القلب المناسب ل حالتي.
الدكتور بابتسامه/ايوه ي سما فيه مركز طبي كبير في امريكا بعتلنا أنه جالهم قلب مطابق لحالتك وانا بعت موافقه وان احنا نجيبه علطول .
سما بدموع ودعاء شكر الي الله /الحمدلله يارب الحمد لله طيب ي دكتور أن شاء الله لما كل حاجه تخلص تبلغني علطول عن اذن حضرتك.
لتسير الي الخارج لتنصدم ممن يقف ينظر إليها بابتسامه حانيه لتتحدث بارتباك وقلق ودموع أيضا  .
/مراد انا اسفه صدقني مقصدتش اخبي عليك كنت هقولك علي كل حاجه.
مراد وهو يقبل يدها بحنان وعشق /حبيبه قلبي انا مش زعلان انا جنبك وهفصل جنبك طول العمر وكل ده هنعديه سواء .
سما بابتسامه مملوه بالدموع /البت حور دي اكتر واحده بتفهم فينا هي الوحيده الي عارفه بالموضوع من اول ماتعرفت عليك قالتلي انك راجل وانك عمرك مهتتخلي عني ابدا ..
مراد وهو يقترب منها بهمس وغمزه/ي عني ده كلام حور تعرفني اكتر منك برضه .
سما بخجل شديد/ايه ي مراد احنا في العياده استنا لما اشوف زين ماله.
لترد علي زين لتصعق مما سمعت ليسرعون سويا الي الفيلا ..
في الجامعه ...
كان يجلس يوسف علي الطاوله لتجلس بمقابله رحمه وهي تتضع أمامه كوب من القهوه .
/انا عزمت نفسي اشرب مع حضرتك فنجان قهوه لو مش هيضايق ي عني .
يوسف بابتسامه هادئه/لا ابدا مش هضايق قوليلي الدكتور علي لسه بيضايقك .
رحمه بابتسامه واعجاب/لا ابدا واضح أن حضرتك ظبطه بس يستاهل لانه رخم اوي بجد .
يوسف وهو يشعر بالارتياح لها ويرد أن يعلم عنها المزيد /قوليلي ي رحمه انتي ساكنه فين .
كانت تتحدث تتحدث وهو يستمع إليها بانصات شديد وشعورا أيضا مختلف لم يعلم بأن هذه الفتاه الذي تقابل معها صدفه هي من سيصبح اسيرها اللي الابد لتمحي بشاعه الماضي ...
في فيلا اسد....
في غرفته ....
كان يجلس وهو يضع رأسه بين يديه بالم شديد .
سما بغضب شديد/انت هتفضل ساكت كده ماترد ايه الي انت عملته ده ازي تتطلق حور وترميها بره البيت .
اسد بغضب جحيمي/عيزاني اعمل ايه أن شاء الله واحده خاينه عيزاني اطبطب عليها ولا اخدها في حضني .
مراد بحده /ده مستحيل ي اسد حور مستحيل تكون كده .
اسد بعصبية وانفعال /استغفر الله العظيم يارب مانت شوفت بنفسك الفيديو خارجه بتجري زي الحراميه في وقت الهجوم هيكون ليه ماتتكلموا .
سما بعدم إقتناع/اي حاجه تانيه الا ال في دماغك .
اسد بزهق وتعب /بقولكم ايه سبوني انا عايز أنام .
مراد بهمس وحده /معتقدش انك هيجليك نوم من غيرها ي اسد .
ليسيروا الي الخارج بضيق ليسقط هو باهمال علي السرير حقا هو لن يستطيع فعل اي شي بدونها فقد سلبت روحه ورحلت ....
في المصحه ...
كان يجلس زين بجانب سليم الغافي اثر الادويه ليتحدث بدموع والم ..
/اه ي سليم للاسف مدمرناش نفسنا وبس دمرنا حور كمان دفعت هي تمن انقذنا من الفضيحه اه ي سليم نفسي تفوق بقا وتكون معايا انا مش قادر استحمل كل ده لوحدي ي اخويا .
رنا بفزع وقلق /مالك ي زين سليم كويس.
زين وهو يمسح دموعه سريعا/سليم كويس ي رنا خليكي انتي بقا جنبه لحد ماروح الشغل عن اذنك .
رنا بابتسامه عشق /حتي وانت نايم ي حبيبي زي القمر ربنا يشفيك ي سليم وتقوم بالسلامه .
في الصعيد ....
في منزل حور ...

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية صعيدية امتلكت قلب الأسد" اضغط على أسم الرواية


reaction:

تعليقات