رواية ملاك القاسي بقلم مي عبد الله
رواية ملاك القاسي الفصل الخامس عشر 15
قاسي سمع صوت في الحديقه الخلفيه مشي شويه لكن اتصدم لما شاف ملاك حاضنه واحد وهي بتقول انا هطلق من قاسي وهسافر معاك..!
قاسي بصدمه م ملاااااااك......!
ملاك بصدمه وخضه قا قاسي انا قبل ماتكلم كلامها قاسي ضربها بالقلم وهو بيقول اخرررسي يازبا"له ياو** وياااترييي بقيي عملتي كده مع كاااااام وااحد يااامحترررمههه ردددددي...!
ملاك بعياط حراام متظلمنيش قاسي بصلها بالستحقا"ر
وهو بيقول بغضـ ـب ومن امتي بقي بتجيبي رجا"له في البيت شكلك محبتيش التليفونات قولتي تطوري من نفسك..!
ملاك ضربته بالقلم وهي بتقول اخررررس أنا اشر"ف مننك علي الاقل مروحتش اتجوزت واحده **...!
قاسي بغضـ ـب وعيون حمره مسكها من شعرها وكان لسه هيضربها بالقلم لكن الشخص الي كان مع ملاك مسك ايده وهو بيقول بغضب اخرررررس يا** أنا عاارف اخلاقها كويسس ومش هسمحلك تمددد ايدك عليهااا أنا سااكتلك من الصبح..!
قاسي بغضب جحيمي وشـ. ـر مسكه من هدومه وهو بيضربه بالبوكس في وشه وبيقول بغضب ويااتري بقي انت الشخص الكام الي تعمل معاه كده ال** دي...!
فريد بغضب وشرر ضربه بالبوكس في وشه بغضب لغايه مانزف من فمه...! قاسي كان لسه هيردله الضربه لكن قاطعهم صرا"خ ملاك وهي بتعيط عياط هستيري وبتقول خلااااص بقيي كفااااايه ملاك قعدت علي الارض وهي بترتعش جامد وبتعيط عياط هستيري...!
العيله اتجمعت علي صوتهم وجمال قال بصدمه فريييد..!
فريد بصله بدموع وحزن وجمال قال بغضـ ـب ايييي الييي جاابك مش قولتلكك مش عاوز اشوف وشك تاني ياوش الخرا"ب والفقـ"ـر عليا امشييي اطلع برررره..!
فريد اتنهدت بحزن وهو بيقول ذنبي اييي ذنبي ايي اني لمااا اتولد اميي تمووت رغم اني كنت في اشد الحاجه ليها..!
ذنبي اي اني لما اتولد تخسر شغلك ذنبيي اييي اناا فيي كلللل دةةةةة تخلييني بعيييد عنكم كلل السنين دييي كلها ودلوقتي مستخسر فياا اني اشوووف اختيي الي اتحرمت منها كلللل السنين دييي..!
اختي الي كاانت محتاجه اخ وصاحب وسندد يكون جمبها تتحامي فييي بدل المرررمطه الي شافتها في حيااتها...!
احنا كنا بنكلم بعض اكننا** خوفااا منكك انكك تعرررف وتبعدنا عنن بعضض..! فريد دموعه نزلت بحزن وهو بيقول قولي انت ذنبي ايي أنا واحد عاش حياته كلها ذ"ل واهانه ومرمطه لغايه مابقي رجل أعمال مشهور قد الدنيا كل الناس تحكي وتتحاكي عنه...!
جمال بصله بحزن وهو بيقول ذنبك انك ابنيي انا عمري ماكرهتك يافريد لانك ابنيي لكن الي حصل كان صعب عليا بعدتك عني علشان متتاذيش مني وانا كنت ساعتها مش شايف حاجه قدامي..!
جمال فتح دراعاته وفريد حضنه جامد وهو بيعيط وبيقول وأنا عمري ماكرهتك يبابا..!
ملاك بدموع وفرح الله طب انا فين..!
جمال بصلها بضحك واخدها في حضنه بحب وهو بيقول باسف سامحوني انا عارف اني ظلمتكم كتير..!
قاسي كان واقف متاثر بالي بيحصل وفي نفس الوقت مصدوم كان بيشتم نفسه علي تسرعه وغبائه..!
عاطف قال بضحك لا انا كده هعيط يجماعه مش كده..!
كلهم بصوله وضحكو الا قاسي الي واقف بحزن وتعـ. ـب..!
فريد بصله بهدوء وهو بيقول طلق اختي يقاسي هي تستاهل واحد يحبها ويخاف عليها ويثق فيها وفي اخلاقها..! مش واحد يشكك في اخلاقها..! ويقول عليها الكلام الي قلته...!
سوزان ردت بشماته وهي بتقول طلقها يابيبي وبعدين انت مش بتحبها وبعدين دي عيله ومش فاهمه حاجه وانت مش فاضي لوجع الدماغ ده خاليك معايا وانا هدلعك وضحكت بمياعه..!(نفسييي اموتتت البت دي)
ملاك بصتلهم بضيق وهي بتقول بحزن ودموع وانا راي من راي فريد وسابتهم وطلعت وهي بتعيط بحزن وقهـ.
ـر
قاسي طلع وراها لكن كانت بتلم هدومها..
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملاك القاسي ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق