القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عوضي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية محمد

  رواية عوضي بقلم رقية محمد 


 رواية عوضي الفصل الثالث عشر 13


فطيمه خرجت من المستشفي ومش بتتكلم وفهد حالته مدمره 

فطيمه بصوت خافض : ف فهد

فهد بفرحه: انتي اكلمتي ...عيوني عايزه اي 

فطيمه بدموع: عايزه مريم هي فين 

فهد بحزن ووجع:مشيت يوم ما دخلتي المستشفي وهربت ومراد بيدور عليها 

فطيمه بخوف: نا عارفه مكانها

فهد بصدمه: نعاااام انطقي فين مكانها

فطيمه :لا انا هاجي معاكوا 

فهد : انتي لسه تعبانه

فطيمه بعياط: انا خايفه اوي خايفه عماد يبعتلي حد وخايفه كمان انك تمشي وتبعتلي حد يموتني انا هروح معاك ومع مراد 

فهد : بصدمه ان انااا انا عمري ما هعمل كده وأكمل بوجع للدرجادتي مبقتيش تحبيني ! انا بجد حبيتك انا ..مراد مكنش يعرف الحكايه كلها...بس جه الوقت اني اقولك الحقيقه وكفايه كره بقااا... انا اما شفتك اول يوم في الجامعه اعجبت بيكي وبشكلك جداً و..وعرفت انك تقربي لعماد محبتش ان هو يجوزك لانه كان وس* وكان بتاع بنات وبيش*رب كتير كان مد*من 

ونا بجد حبيتك اويي ف اصطنعت اني بتحدي عماد عشان يسيبك عشان لو قلتله اني بحبك مكنش هيسيبك وكان لعب بيكي💔

فطيمه بصدمه: ا انت بتتكلم بجد

فهد بدموع : البسي يلا عشان مبعتلكيش حد واكمل بعتاب عشان انتي خايفه

فطيمه بدموع بتقوم عشان تحضنه بس اتوجعت اثر الرصاصه

فطيمه:ااااه 

فهد بخضه: ان انتي كويسه نروح المستشفي 

فطيمه حضنته بحب : صدقني انا بحبك اوي 

فهد بحب: مش وقته لازم نلاقي مريم 

فطيمه:هي قاعده في الشليه بتاع جدها ف اسكندريه 

فهد بصدمه: ازاي مجتش في بالي 

الو يا مراد تعلالي بسرعه 

مراد بتعب: لقيتوها

فهد : لا بس عرفنا مكانها 

بعد عشر دقايق وصل مراد واتحركوا ناحيه الاسكندريه

فطيمه : الو يا مريومه 

مراد وفهد بصدمه ولكن فطيمه أشارت لهم بالسكوت 

مريم بفرحه : انتي كويسه

فطيمه: اه كويسه يا نن عيني انتي فين 

مريم :اوعي يكون حد جمبك 

فطيمه :انا مش بكلمهم اصلا 

مريم : صح دول عرر ما عادا مراد  

مراد ابتسم وفهد بص بغضب

فطيمه اندمجت : واشمعنا فهد حبيبي 

وضحكوا هما الاتنين 

فهد بغيره اشار لها تسكت 

فطيمه:احم احم انتي فين يبطه 

مريم بحزن : مش عايزاكي تجيلي انا ف شاليه الاسكندريه... وفهد عامل اي

فطيمه: مدمر من غيرك مريم بدموع:انا بقيت اخاف منو يعني هيبقي مبسوط اما اجوز مراد في السر 

فهد بغضب وبصوت منخفض: اما اجيلك 

بعد عشر دقايق وصلوا للشاليه 

ورنوا الجرس  

مريم: اي ده هو مراد وفهد فين يا فطيمه!

فهد بغضب وبصوت منخفض: اما اجيلك 
بعد عشر دقايق وصلوا للشاليه 
ورنوا الجرس
مريم: اي ده هو مراد وفهد فين يا فطيمه
فطيمه : في البيت عندي
مريم بخوف: في حد بيرن الجرس 
فطيمه: طيب افتحي كده نا معاكي علي الفون 
مريم فتحت واستقبلت قلم من فهد اسقطها ارضا
فهد :بقي انتي يا و** تهربي ده نا هطلع عينك واكمل بدموع انا كنت هموت من غيرك 
قرب منها ولكنها تراجعت بخوف وعياط 
حضنها فهد :انا اخوكي يا هبله 
فطيمه راحت بدموع: يا قليله الادب بتحضني جوزي 
فهد بصرامه وهو يشير لمراد: انت يلاا اتصل بالماذون خليه يجي يكتب كتابكوا
مراد ببرود: كتاب مين نا مش عايز اتجوزها 
مريم : نعااام ثم وقعت مغشي عليها 
فطيمه بخضه : مريييم 
فهد بخضه :اطلبي الدكتور ووجه كلامه لمراد امشي براا براااا
مراد مشي ببرود وجواخ قلبه مكسور وخايف عليها بس قرر ان مش هيسيبها غير لما يطمن عليها رجع تاني كانت الدكتوره لسه داخله
الدكتورة:اي يا فطيمه نا مش قلت بلاش عصبيه وتوتر عشان قلبها
فهد بترقب:هي مالها!
د: عندها القلب واما كانت مريم وفطيمه موجدين قلتلهم يبعدوا عنها العصبيه ..عالعموم الدوا ده ليها 
مراد في عالم تاني مش مصدق حبيبته عندها مرض القلب! 
فهد بعصبيه: فطيمه انتي لي معرفتنيش 
فطيمه بحزن: عشان مريم قالتل..
فهد :اخرسسيي انتي بقي قلتي اي نا اتحكم ف البيت انت بعد كده متتصرفيش من دماغك اطلعي براا
مراد بص بحزن عليهم وخرج 
فطيمه بعياط: انت احرجتني قدام مراد بجد انت كل ما تحاول تصلح حاجه بتبوظها اكتر ربنا يسامحك وتركته مغادره الغرفه
اما فهد يأس من كل شيئ فصغيرته وصديقه ايامه مريضه وحبيبته وزوجته تخبئ عنه يا الله لا احد يشعر بذالك الشب...

reaction:

تعليقات