القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاكي الحارس الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمر احمد

   رواية ملاكي الحارس بقلم سمر احمد 


 رواية ملاكي الحارس الفصل الثالث عشر 13


_حوربعياااط :- اللى قتل*ها هو بابا ايوووووووا بااااابا هو اللى قت*لها
_نزل الكلام على اكرم زى الصاعقة وبصددددمممممة:- ابووووكى طب لييييه وحصل ايه لدرجة توصل للق*تل 
_حور وهي بتعيط بشدة ومنهارة:- هحكيلك اللى حصل
#فلاش_باك#
_ بترجى :- سيبنى ابوووووس ايددددك جوووزى على وصول والنببببى سيبنى انت دخلت هنا ازاى وعايز منى ايييه ،خد فلوسى وكل حاجة بس سيبنى انا عااايزة اربى بنتى 
_ههههههه اسيبك ؟؟!،حااااضر هسيبك بس كدا، منا برضو ميرضنيش أن جوزك يشك فيكى
_وهنا دخلت سعاااد وبصت لزنات وهي بتحاول تهرب من الشخص اللى دخل عليها أوضة نومها وهي نايمة،زنات تحسبها جاية محتاجة حاجة أو حاجة حصلت ففرحت أن فيه حد هينقذها 
_زنات_ بخووووو*ف:- ابعددددديه عنى ياسعااااد  ابعديييييه ،الحمد لله انك جيتى ف الووووقت المناسب
_سعاد :- بس كدا حااااضر وجت مطلعة كوباية عصير كانت مخبياها ورا ضهرها وبدأت تقرب هي والشخص  من زناااات
_زنااات برعب:- اننننتتتتى مش هتعملللى فيا حاااااااااجة صححححح ،قربوا عليها اكتر 
_امسكيها كويس ياسعاااد وانا هشربها العصير وهمسكها برضو 
_زناات:- لاااااء العصير ده فيه ايييه ، وهتعملوووا فيا ايه؟! سيبووووونى اربى بنتى ،
_سعاااد بتريقة:- بنتك سوااااء بيكى أو من غيرك هتتربى 
_زنااات :- ابعدددددددددو عنى انا مأذتكيش ف حاجة ياسعااااد ليييه كدا لييييه 
_سعااااد:- بقولك ايه بسرعة عشان انا تعبت من زنهااااا 
_وبدأ يشربها العصير وزناااات مش عايزة تشرب بس برضو شربته ،داخت علطول بعدها وبدأت سعاااد تخلع*ها هدووومها  بعدها نااام الشخص جنبها ،مسكت سعااد تلفون زنات وبعتت منه رسالة لنفسها  وبعدها حطته مكانه وطلعت جرى ...بعدها بشويه بعتت من رقم غريب لحازم جوز زنات بتقوله الحق مراتك بتخونك هو انت مكنتش مالى عينها ولا ايييه ،رجع حازم البيت زى المجنون كانت زنات فاقت والشخص وصلته رسالة من سعاد أن جوزها وصل..
_حاااااازم بصدددددمة وعصبية :- بتعملللللى ايه يافاج** يازباااااااااا*لة ياخااااين*نة 
_حط الشخص قميصه على وشه بسرعة عشان حازم ميعرفهوش :- والله انا معررررفش انها متجوزة دى هي اللى قالتلى انها مطلقة ولو اعرف انها متجوزة مكنتش جييييت وبص لزناااات :-اتفووووووووووو*وووووو يازباااا*لة
_زناات:- والله كددب والله مظلوووومة انا معملللتش حاااحة ياحازم والله ماليا ذنب دى خط.....
_حاااااازم :-  اخررررررررسى وجرى ناحية المطبخ وجاب سكين*نة كان هرب الشخص وساب زنات :- انا هقتلللللل*ك واشرب من دمممممم*ك ،بس حتى دمممك ملووووث انا لااااازم اغسل عاااارى بايدى 
_زنااات بعياااااط:- والله بريئة والله ماخونتك دا...... وقبل ماتكمل كلامها جرى عليها وخبطها ف بطنها بالسكين*نة ،وقعت على الأرض نزل تانى عشان يكمل عليها 
_زنااااات بضعف :- سيبننننننن.......نى ....ار..........بى …بنتى ..انا بريئ.......بس نزل عليها حازم بكل وحشية لحد مامات*ت بعدها بشوية وصلت سعاد لعنده بصلها بعصبية 
_سعاد بعياط وانهيار متصنع :- اييييييه ده انت عملللت ايه ..
_حازم قرب ناحيتها :- ايه اللى جابك هنا 
_سعاااد بخووووف:- اصل.....اص.....ل
_حازم بصلها بعييين بطلع شرار:- انطققققى
_سعاد فتحت تلفونها وورت الرسالة لحازم( انا النهاردة خلااص قررت اسيب جوزى وبنتى واهرب مع الإنسان اللى عمل معايا اللى جوزى معملوووش  ،انا تعبت من العيشة معاااه ،العيشة معااااه بقت مقررررر*فة اووووووى وعمرى ماكنت مرتاحة معاه ولا طيقاه ،ولو على بنتى هتتربى خلى بالك منها ياسعاد تمام) شافها حازم واتجنن اكتر وبمكر :- والله ياابو حور انا جيت عشان الحقها بس معرفش أن ده هيحصل ،لييييه يازناااات عملتى كدا ليييه،وانت لييه ياحازم تضيع نفسك 
_حازم بعصبية :- يعنى اشوووووف مراتى بتخوووونى عيزاااانى اعمل ايه اقف اسقفلهااااااااا واقولها برااااافو كملى 
_سعااااد :- طب وبنتك دى ،انت قتل*ت عاااارف يعنى ايه بس انا عندى حل ومحدش هيعرف باللى حصل وهنقول منعرفش حاجة عنها وأنها هربت والرسالة بتعتى تثبت
_حازم:- اللى هو
_سعاد :- ندفنها هنا ف البيت ولا كأن حصل حاجة 
_سمع حازم كلام سعاد ودفنوها ف المطبخ وكانت حور الطفلة اللى عندها ست سنين فاتحة جزء صغير من الباب وشافت كل حاجة وفضلت تعيط ،جريت على سريرها وهي بترتعش وجسمها بيتنفض ،دخلت عليها سعاد فعملت نفسها نايمة شافتها وبعدها طلعت وقفلت الباب 
#باك#
_اكررررم مصدوووووم:- يالهووووى اييييه دااا دى شيطاااااانة مفيش مخلووووق يعمل كدا 
_حور:- بعدها فضلت تتمايص على بابا مرة على أساس أنها جاية تشوفنى وتهدده مرة لحد اما اتجوزها وبقت تسلط بابا عليا لحد.اما كرهنى ،بالرغم من أن سنى كان صغير بس كل ماكنت بكبر كان اللى حصل بيكبر معايا ولحد دلوقتى كنت مستنية الوقت اللى هكبر فيه واقدر أواجه سعاد واخد حق ماما وأظهر برائتها لأن الكل حاليا يعرف حاجة وحدة وهي انها هربت ، ووقت ماكنت بصرخ واقول مش هسيب اللى حصل ف الماضى يحصل دلوقت كان قصدى على اللى حصل لماما، تعرف يااكرم ؟!
_اكرم  وهو مش متخيل اللى بيسمعه :- أييه 
_حور :- انا وقت ماكانوا بيقولولى يابنت زنات على أساس أنها معايرة وذل كنت ببقى فخورة اوووى ،بس خلاااص انا كبرت وحق امى لاااازم اخده لااااازم ارجعه
_اكرم :- اسمها لاازم نرجعه وناخده
_حوووور :- تقصد ايه
_اكرم:- انا وانتى واحد وانا مش هرتاح غير لما انتى ترتاحى ونرجع حق امك وننتقم وتظهر برائتها 
_حوربحسرة:- بس اززززاااااااى
_اكرم:- ننتقم من سعاد بنفس الطريقة اللى استخدمتها مع امك  
_حور:- قتل لاااء 
_اكرم :- قتل ايه انتى التانية احنا مش هنسمح بقتل طبعا أنه يحصل بس الاول لازم نعرف مين هو الشخص ده
_حور:- وهنعرفه ازاى
_اكرم:- اكيييد سعاد مش عبيطة عشان تجيب واحد كدا وخلاص وتقوله نفذ, دا اكيد حد تعرفه كويس وفيه بينهم تواصل والحل أننا نراقبها الفترة دى عشان نعرفه
_حور:- تمام 
_وفعلا اكرم بعت ناس تراقبها ف كل مكان وف يوم اكرم قال لحور يطلعوا يشتروا شويه حاجات مع بعض ..
_اكرم :- استنى هنا ياحور هركن العربية وارجعلك 
_وقفت حور وهي مستنية اكرم وبتبص بعيد لقيت مرااات ابوووها واقفة مع واحد بس مش عارفة تشوفه لانه مديها ضهره وكان باين عليه أنه بيتخانق مع مرات ابوها ،مرات ابوها بعصبية حطت أيدها ف شنطتها مسكها الواحد ده وهنا اتصدمت حوووور
_حووور:- العلااا......امة ....هي العلاااا......امة
_جه اكرم من وراها:-  بخخخخخخ انا جييييت ،لقيها واقفة بترتعش هووو.....هووو...هوووو..ب..ص بص 
_بص اكرم ملقيش حد :- مالك ياحووور شوفتى ايييييه اتكلمى
_حور:- هووووو ..شوووف..
_اكرم:- اهدددى بس وقولى شوفتى مين ولا شوفتى ايه
_حوربعيااااط :- شووووفت...............

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملاكي الحارس) اسم الرواية


reaction:

تعليقات