القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية معاناة انثي الفصل الحادي عشر 11بقلم املي كاتبة

  رواية معاناة انثي بقلم املي كاتبة 


 رواية معاناة انثي الفصل الحادي عشر 11


خالد قام من النوم على صوت حركة ف الفيلا 
قام براحة يتسحب يشوف مين ... زفر براحة لما شاف جيجى 
خالد بتفاجئ :ايه ده انتى مش المفروض دلوقتى متجوزة ومسمعتيش كلامى انك تهربى وتجيلى غيرتى رأيك ليه !
جيجى بغضب : اهدى يخويا وهفهمك كل حاجة 
خالد : اتفضلى فهمينى سامعك
جيجى باشمئزاز : انت مشفتش اللى اسمه جوزى ده عامل ازاى بشنبه ده وهدومه يايى ولا مامته وباباه ناس ب'يئة اووى ي خالد دا غير طابعهم ناس مفتر"ية 
خالد بارتباك : بس اكيد مش هيسكتو واتلقيهم دلوقتى قالبين عليكى الدنيا 
جيجى براحة : عادى يبنى يدورو كدا كدا اصلا محدش هيخطر على باله انى هنا لان الفيلا دى مقفولة بقالها ٥ سنين وعمر م حد قرب نحيتها ولا حتى عمى فاكرها اصلا 
خالد ببعض القلق : ماشى ربنا يستر .. الا صحيح انتى ازاى اتجوزتيه وانتى حامل وعمك وافق ازاى بكده
جيجى : يبنى مش انا سمعت كلامك وروحت أجه'ضت الجنين بس من غير م حد يعرف 
خالد باستغراب : ازاى ده ؟
جيجى : فاكر اليوم اللى قولتلك فيه انى حامل وعمى قالى متخرجيش من البيت ساعتها انا خرجت زى م خرجت قبل كده كتير ومحدش شافنى .
☆فلاش بااااك 
عندما نام الجميع 
اتسحبت جيجى كالعادة وراحت على المستشفى 
جيجى : انا عاوزة اعمل عملية اجها'ض
الطبيب : ايوا بس دى عمليه خطيرة ومش مسموح بيها 
جيجى : ملكش دعوة خد فلوس العملية وزيادة اهى واعملها يلا 
الطبيب بقلة حيلة : امرى لله بس اعملى حسابك انك مش هتخرجى من المستشفى قبل يومين 
جيجى بصدمة : ايه لا طبعا مستحيل انا عاوزة بكرة الصبح بدرى اكون ف البيت اتصرف اعمل اى حاجة تعمل مفعول اسرع 
الطبيب : ماشى بس دا هيتعبك انتى شوية عاوزة اول م تروحى ترتاحى 
جيجى : طب يلا بس وانا مش مشكلة اهم حاجة اتخلص منه 
وبالفعل تمت عملية الاجها'ض 
ورجعت جيجى بتاكسى على البيت الصبح بدرى بدون م حد يشعر بس كانت بتشعر بألم فظيع 
جيجى بتكملة الخطة :
اه اه الحقونى 
جرى سالم وصفاء على اوضتها عشان يشوفوها مالها 
سالم بخضة : ف ايه ي بنتى مالك 
جيجى تمثيل ودموع مزيفة : انا قومت من النوم كنت باخد شاور وبعد كده لقيت د'م كتير ف الارض معرفش ايه سببه 
سالم : طب اهدى اهدى استريحى انتى وانا هتصل بالدكتور اللى متابعك 
وبعد ساعة وصل الطبيب 
واخبره بما اتفق عليه هو وجيجى 
الطبيب : للأسف المدام فقدت الجنين بسبب ضعف بطانة الر'حم عندها 
سالم بحزن : لا حول ولا قوة إلا بالله 
الطبيب : البقاء لله ي فندم 
☆بااااك 
جيجى : بس ي سيدى وعمى م صدق انى خفيت وحدد معاد فرحى مع عمار 
خالد : ي بت ال ايه بس جدعة انك عملتى كده عشان نبدأ بقى ف تنفيذ الخطة على رواقة 
جيجى بشر : وحياتك عندى ي بيبى لهندمهم كلهم 
خالد بشر : استعنا ع الشقا بالله 
فى فيلا سالم 
هريدى : انا مش هخلى حته ف مصر غير لما ادور عليها فيها وساعتها تقرى على نفسها الفاتحة... يلا يا بوى ندور عليها 
عويس : قدامى يا ولدى اما نشوف اخرتها ايه وبص لسالم بحزن وقال: الله يسمحك ي ولد عمى
وسالم مش عارف يرد يقول ايه 
عمار بابتسامة لنفسه : كنت فين ي هريدى من زمان والله وجه اللى هيعلمك الادب ي ست جيجى 
عمار : طيب عن اذنك ي بابا عشان سايب نور لوحدها فوق 
سالم : ماشى يا حبيبي اطلع 
صعد عمار الى جناحه الخاص وجد نور ترتدى بيجامة بينك وفردة شعرها الطويل خلفها 
عمار بانبهار وتلاعب : احنا كنا بنقول ايه ي عروسة 
نور بخجل : لو سمحت ي عمار انا عاوزة انام 
عمار بحب وهو يقترب : ازاى ودى تيجى وبدأ يقرب منها ونور ترجع لورا بس وهو بيقرب حس بصداع شديد 
عمار وقد بدأ يتصبب عرقا ويهلو'س ف الكلام : لا كفاية كفاية تفكير ليه بي بيحصلى كده اااه وبدأ يمسك دماغه جامد 
شعرت نور بالخوف الشديد عليه فهى اول مرة تراه هكذا 
نور بقلق : عمار رد عليا فيك ايه عمار وبدأ دموعها تنساب بغزارة 
عمار وهو يغمض عينه ويمسك يدها : ن نور متسبنييش وبعدها اغمى عليه 
نزلت نور جرى بدموع واحت اوضة صفاء وسالم 
نور بدموع وتوتر : ي ط طنط الحقى ع عمار اغمى عليه 
قامت صفاء وسالم بخضة 
صفاء بدموع : يا ربى هى المصا'يب كلها بتيجى ف يوم واحد 
سالم لا دا كدا كتير الواد بقى بيغمى عليه كتير يلا ي صفاء البسى انا هنقله المستشفى 
نور بمقاطعة : وانا كمان ي عمو هلبس وهاجى معاكو 
وبالفعل تم نقل عمار الى المستشفى 
خرج الطبيب من الغرفة وقال : عمار بيه عمال بيهلو'س بالكلام وعاوز مدام نور 
سالم بقلق : هو حالته ايه ي دكتور 
ابتلع الطبيب ريقه وقال: كويس ك كويس اطمن ي سالم بيه 
☆ ملحوظة : الطبيب ده هو نفسه اللى اتفق مع جيجى 
ابتلع الطبيب الذى اتفق مع جيجى ريقه وقال وهو يتصبب عرقا وقال :اتفضلى معايا ي مدام نور 
دخلت نور معه وقلبها يدق بعنف 
الطبيب بتوسل : ارجوكى ي مدام انا عارف اللى عملته غلطته متتغفرش بس والله غصب عنى 
نور بعدم : فهم : حضرتك بتقول ايه وبعدين عمار لسه مفقش ليه قولت انه عاوزنى 
الطبيب بخوف : عمار فهلا لسه تحت تأثير حبوب الهلو'سة اللى أخدها 
نور بصدمة : انت بتقول ايه ي دكتور هلو'سة ايه 
الطبيب بتوسل وندم : انا هحكيلك كل حاجة بس ارجوكى متقوليش لعمار بيه......

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية معاناة انثي" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات