القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرتي المجنونة الفصل العاشر 10بقلم منة ممدوح

 رواية صغيرتي المجنونة بقلم منة ممدوح


 رواية صغيرتي المجنونة الفصل العاشر 10


رعد: يا جابر جيب الحبال... 
رودي و رامي بيبصوا لبعض بخوف... 
رامي: بخوف هو انت ناوي تعمل ايه؟ 
رعد: بصوت مخيف.. هعمل كل خير أن شاءلله يا خوي... 
رودي: بدراميه.. بس متجبش سيرة ربنا اللي انت متعرفهوش انت شيطان انتو.. أهل أزاي أنا عايز اعرف و اهل دول واخوات ولمه ولا دول تعابين و سامه...
رامي:بتصفير و تصفيق 👏برافو عليكي يا فنانه برافو يا بت ولا محمد رمضان في مسلسل البرنس.... 
رودي: بغرور مصتنع شكرا شكرا ياه حب الناس نعمه.. 😂😂
في وقت لما بيتكلموا بيجب جابر الحبال و رعد بيربط رودي و جابر بيربط رامي... 
رامي: حرام عليك اكده يا خوي مكنوش طبقين أندومي اللي يعملوا فينا أكده... 
رعد:بيجب كرسي وبيقد قدامهم ببرود اني مزاجي اكده...
رودي: ده ظلم و انتهاك لحقوق الانسان... 
رامي: بتاييد ايوه أحنا لينا حقوق كا بشر... 
رودي: انت ظالم ظالم ظالم... 
رامي:بضحك 😂 لا أفورتي المره دي يا رودي..  
رودي: تب استني أقولها بطريقه تانيه..وبتتكلم أسباني.. eres injusto injusto injusto...... 
رامي: بذهول.. ايه دا انتي بتتكلمي أسباني....
رودي: بضحك علي ملامحه بتكلم أسباني و انجليزي و تركي و صيني و ياباني و هندي ولغات تانيه كتير... 
رعد: باعجاب بسم الله ماشاء الله كل دول...
 رودي: بفخر انا و الحمدلله بتكلم 45 لغة... 
رامي: وهو فاتح بقه بطريقه مضحكه انتي بتقولي كام.... 
رودي: بضحكه عاليه 😂😂😂 مالك يا ابني انا بقول 45 عادي يعني 
رامي: عادي ايه يا بت دا انا بتكلم انجليزي با العافيه... 
رعد: وهي زيك يا فاشل... 
رامي: شكرا لمدحك يا غالي... الا قوليلي يا رودي اتعلمتي كل اللغات دي ازاي و انتي عالمة ذره ازاي في السن الصغير ده من شكلك معدتيش 20 سنه... 
رودي: لا انا عندي 25 سنه.. 
رامي: مش باين عليكي خالص... 
رودي: انا أصلا خلصت جامعه علي 20 سنه.... 
رامي: بذهول ازاي يعني.... 
رودي: بضحكه خفيفه انا ذكيه جداً من وانا صغيره و والدي و والدتي
 كانوا باحثين في علوم الذره و انا كنت بحب المجال دا من صغري لحد ما في يوم عملوا حادثه و انا عندي 10 سنين و اتوفوا و خالد هو اللي رباني و لاني كنت ذكيه كنت بخلص سنتين المدرسه في سنه و دخلت كلية العلوم و انا عندي 16 سنه 
رامي: باستغراب.. ازاي.. 
رودي: عادي اتخطيت امتحانات القبول و جبت امتياز فا مخدوش بالسن وقبلوني و بعد أربع سنين دراسه كنت بطلع دائما اول جمهوريه وايجتلي منحه ماجستير في كاليفورنيا و سافرت عملت الماجستير في سنه و اخدت منحة دكتورا من جامعة كاليفورنيا في انجلترا و سافرت انجلترا و اخدت الدكتورا بامتياز في علوم الذره وكل دا وانا عندي 22 سنه ف ايجالي دعم من الدوله علي الابحاث اللي عملتها و الدرسات عن علوم الذره واستخدامها في الطرق السلمية زي علاج الامراض و سافرت الصين و الهند و اليابان و أمريكا و تركيا اقابل علماء و اعرض عليهم افكاري و ساعدوني و قدرت بفضل ربنا أعمل الأبحاث كلها و كل الدول اللي سافرتها أستفادوا بالطرق السلميه و العلاجيه و العلمية اللي عملتها لإستخدام الذره و عرضواعلي الشغل هناك لكني رفضت فا كنت بأخد الجنسية في اغلب الدول اللي سافرتها كا تقديرا ليا و لمسعدتي علي العمل بحريه.... 
رامي: يعني انتي معاكي جنسيات غير الجنسية المصريه؟ 
رودي: اومال يا ابني انت فاكرني اي حد انا معايا 6 جنسيات غير الجنسية المصريه... 
رعد: وليه ما اشتغلتيش في الدول التانيه؟ 
رودي: أنا عملت الابحاث علشان أساعد بيها الناس عامه بس أنتساب الابحاث خليته ل بلدي فا  سلمتها للدوله و رجعت أستقريت في مصر مع خالد و ايجاتلي فكرة اني أعمل بحث اجمع فيه بين علم الذره و صناعة المخدرات و فكرته نجحت  بس بقا في ناس متقبلتش الفكره و حاولت تقتلني علشان بسبب حظر عليهم فا الانتربول المصري قرر يحميني.... فاكملت بمزاح.. ويشاء القدر خالد ميلقيش غير رعد يتولي حمايتي تب يراعوا اني حد مهم و مترشحه لمنصب مهم في البلد لا ازاي  اخرتي مربوطه علي نخلة.... 
رعد: تصدقي ربنا له حكمت في حكمه... 
رودي: ونعم بالله يا اخ رعد فكني بقا علشان رجليا و جعتني من الوقفه... 
رامي: عندي استفسار بسيط كدهون يا حضرت الدكتوره... 
رودي: بضحك 😂 ايه الاحترام دا يا واد يا رامي....
رامي: طبعاً يا بنتي لازم احترمك دا انتي عبقريه .. 
رودي: بمرح لا يا اخويا انا بحب التهزياا.... 
رامي: بضحك 😂😂😂 ماشي رودي: المهم ايه هو الاستفسار بتاعك؟ 
رامي: انتي بتقولي انك مترشحه لمنصب مهم في البلد تقصدي ايه.. 
رودي: اي دا هو انا مقولتلكشي.... 
رامي: لا مقولتليشي.... 
رعد: هو انا حاسس ليه ان في مصيبه هتحصل... 
رودي: مصيبة ايه بس يا برنس دا أنا و بلا فخر مترشحه لمنصب وزيرة البيئة ... 
رامي: بصدمه.. ايه وزيرة البيئة... 
رودي: بضحك مالك يا ابني هو انت كل شويه هتتصدم...
رعد: بحزن لانه تذكر كلام زين... لكن خالد مقليش قبل كده؟ 
رودي: ما خالد لسه معرفش الموضوع.. ياه متشوقه اقوله جدا... 
رامي: علشان تشوفيه فخور بيكي طبعاً.. 
رودي: بضحكة شر لا طبعاً علشان هبقا أعلي منه في المنصب وهستبده لما ابقي وزيره و هو لواء ياه علي اليوم ده.... 
رامي: بضحك 😂 يا بنت الايه دا انتي اللي شيطانة مش رعد... 
رودي: اه والله فكرتني و انت يا رعد هتشوف مني ايام طين... 
رعد: بضحك 😂 يعني اعمل فيكي خير و نويالي الشر.... 
رودي: خير مين يا ابو خير اومال الربطه اللي انت ربطهالي دي أي دا انا ظهري اتقطم.... 
 ليأتي صوت من خلفهم... هل تريدين مساعده يا جميلتي؟ 
لينظروا للصوت و يتفاجاوا... 
رودي: أيه دا انت هنا من امتا و ايه اللي جابك هنا يا كركر... 
أكرم: انا هنا منذ كلامك عن الانجازات التي قمتي بها جميلتي...ولكن من هو هذا الكركر الذي تتحدثين عنه؟ 
رودي: بضحك 😂 انت هو كركر.... 
رامي: بضحك 😂 مين الاخ اللي طالع من مسلسل تاريخي دا... 
رودي: دا أكرم دا اللي كان خاطفني.. 
رامي: بمرح بس تصدقي الواد موز اوي.... 
رودي: بزمتك معنديش حق.. 
رعد: بغيره.. رودي رامي اسكتوا... 
وانت ايه اللي جابك اهنيه و دخلت هنا ازاي... 
أكرم: بخبث انا هنا لكي أري تلك الجميله و بيشاور علي رودي... 
رودي: بمرح.. شكرا يا برنس شوفتني روح بقا.... 
أكرم: بضحك 😂 أوه جميلتي لم ااتي لهنا لكي اذهب بدونك... 
رعد: بغضب.. بيروح يمسكه من ياقة قميصه وبيضربه بوكس 👊 في وشه بيوقعوا الارض... بيقوم أكرم وبيردله الضربه... 
رودي: الله عليكم تيران بتتعارك تب فكوني اشجع علي الاقل.... 
رامي:بضحك 😂 يا عبصمد اتنين فشار و واحد بيبس لو سمحت... 
رودي: بضحك مماثل فشار بالجبنه لو سمحت يا عبصمد 😂😂😂
رعد: بغيظ.. منهما اقفل خشمك انت وهي.... 
أكرم: بحب لا تقلقي يا عزيزتي سانقذكي من هذا المكان... 
رودي: ايه القرف دا أحنا عندنا جفاف عاطفي يا اخ مش ناقصين محن وحيات والدك... وبعدين انت واحد مجرم و كنت خاطفني ايه اللي جابك هنا... 
أكرم: بحب لقد تغيرت منذ رأيتك يا حبييتي و لا تقلقي ساعلمكي انا معني الحب علي يدي و يغمز لها.. 
رامي: بخوف انت اللي جبته لنفسك و بيبص ناحية رعد اللي انقض علي أكرم مثل الوحش و فصل يضرب فيه بكل قوته....... 
ليأتي صوت من خلفهم وهو يقول رعد كفايه كده... 
رعد:............... 
رودي: بصدمه.......؟؟؟؟؟ 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية صغيرتي المجنونة " اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات