القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم هاجر حسين

 رواية بنت الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم هاجر حسين

بنت الصـ♡ـعيد ‏​‏

البارت 9

خرجت داليا ورحت اوضتها تغير هدومها 
بس مالقيتش الهدوم نزالت لشغاله

داليا- دادا صفيه

صفيه- نعم يا داليا هانم

داليا- فين هدومي

صفيه- يونس بيه طلب مني انقلهم في الاوضه التانيه اللي جانب اوضتها

داليا بصدمه- ماشي ……ومشيت وهي مصدومه

كانت قاعده سهير ومبسطة لما سمعتها
••••••
يونس- انا بجد ندمان اني اتسرعت واتجوازت نفسي الايام ترجع والله ما هبصله ولبسه الخمار وعامله فيها شيخه 

زينب- طيب فيها ايه يا يونس لو كانت بتاخد حبوب هي خانتك يعني

يونس- لو مش بحبها مكنش هيفرق معايا لاكن انا بحبها ونفس تكون ام لـ عيالي بس هي ضايعة كل حاجه بتحرامني اكون اب

زينب- يعني انت مش بتحبها دلوقت

يونس-والله مش طايقه 

زينب- ليه بس موصلتش لكده، ممكن بتاخده علشان خايفه علي جسمها يبوظ ما انت عارف بنات اليومين دوله 

يونس- كانت قالتلي يا تيتا……الباب خبط وداخلت داليا

داليا- انا جهزت

زينب- يلا يا يونس

يونس - ماشي، يلا

داليا- عندي شرط

زينب- اشرطي

داليا- ان شاء الله الدكتوره هتقول مش باخد حبوب شرطي بقا ان يونس يطلقني

زينب- الموضوع مش مستهل طلاق يا داليا متكبريش الموضوع

داليا- هو الموضوع كبير بنفسها اناا مستحيل اكمال مع واحد اهني وضربي ولو عندكم انتو عادي انا بنسبالي حاجه كبيره

يونس- وانا موافق، بس لو بقا قالت بتاخد هخليكي تتماني الموت

داليا- تمام يلا ………وخرجوا وركب العربيه وداليا ركابة وراء من غير كلام بعد شويا وصلوا استنها دورهم وبعد شويا داخلت وكشفت عليها وعاملت تحاليل

الدكتوره- النزيف بسبب حبوب منع الحمل ،ياريت توقفيه لانه ليها اضرار كتير،انا كتبتلك علي شويات ادوية 

داليا- لا انتو مصرينا بقا

الدكتوره - احنا، هو في ايه

يونس - تمام يا دكتوره شكرا ليكي

الدكتوره- العفو دا شغالي ………يونس خرج وداليا خرجت وهي مصدومه وقفت ومش عايزه تركاب العربيه

يونس- اخلصي ……داليا ركابة
- اعتقد كدا انا عاملت اللي عليا

داليا بدموع- طلقني

يونس- هههههههه

داليا- بقولك طلقني ايه يضحك في كدا

يونس- انتي كنتي شرطه لو الدكتوره قالت انك مش بتاخدي حبوب، لكن للاسف بتاخدي وشرطي انا مش هطلاقك وهخليكي تتماني الموت يا داليا  

داليا- يونس صدقني مش باخد اي حبوب والله العظيم

يونس- متتكلاميش خالص يا داليا علشان كل كلمه بتقوليها بتنزالي من نظري

داليا- حاضر مش هتكلام بس هتندام علي كل حاجه بتعامله وكل كلمه بتقوله

وصله ونزالو وسهير وزينب وملاك كانه موجودين

زينب- هااا يا يونس

يونس- نفس اللي قالته الدكتوره

زينب بصت لي داليا - هو دا اللي مش بتكدابي يا داليا

داليا بدموع- والله يا تيتا مـ

يونس قطع كلامه- اخرسي واطلعي اوضتك

داليا- يونس انت ظلمني

سهير- ظلمك ازاي انتي معندكيش دم

يونس- اطلعي اوضتك يا داليا

ملاك اخدات داليا وطلعت
ملاك- ايه دا انتي نقلتي في الاوضة دي ليه

داليا- دا اخوكي مش عايز يشوفني في اوضته

ملاك- مش مهم، تعرفي يا داليا ان انا مصدقكي

داليا- اشمعنا انتي بقا

ملاك بتوتر- علشان شكلك مش بتكدابي

داليا- اومال هما مش شايفين كدا ليه، والدكاتر بتقول كدا ليه انا هتجانن

ملاك- سيبك، انت هتروحي الجامعه بكره

داليا- المفروض ،يونس نقلي هنا بس مش عارفه هيخليني اروح ولا لا

ملاك- طبعا هتروحي، واخيرا بقا لقيت حد يروح معيا وهيهي

داليا- هههه ،والله طلعتيني من اللي انا فيها

ملاك- خراشي يا ناس علي ضحتك العسل، يلا بقا باي اشوفك علي العشاء……وجريت 

داليا- اشمعنا ملاك اللي مصدقاني ………غيرات هدومها ونزالت والكل كان علي السفره

ملاك- اخيرا بقا هروح الجامعه بعد ما ضاعت مني سنه

زينب- احمدي ربنا ان العمليه نجحت

ملاك- الحمدلله، اااه صح هتروحي الجامعه بكره يا داليا

داليا بصت علي يونس- اااه 

يونس بصله-ومين قال انك هتروحي

داليا- دا كان شرطي قبل اجواز

يونس- اهو قولتي قبل

زينب- في ايه يا يونس هي لسه مخلاصتش جامعة ولازم تروح

يونس- وانا قولت لا

زينب- وانا بقول هتروح ونشوف مين هيمشي

داليا- خلاص يا تيتا 

يونس- كلامك طبعاً، تروح وهوصلكم انا كل يوم

ملاك- والسواق راح فين، فاكر لما كانت بتحيل عليك علشان توصلني

يونس- ما انا خايف عليكي وهوصلك 

ملاك- عليا برضو

يونس- اااه عليكي انا عندي كام ملاك ، تصبحو علي خير 

الكل -وانت من اهل الخير ………طلع يونس وبعدين الكل راح اوضته داليا كانت رايحه اوضتها يونس طلع مساك ايدها وداخل وقفل الباب

داليا بخضه- في ايه، مش المفروض انك نقلت هدومي يبقا مش عايزني هنا 

يونس- اااه

داليا- طيب سبني امشي
…كانت هتمشي يونس وقف في وشه

داليا- عايز ايه يا يونس 

يونس بخبث- يعني انا جوزك وليا حقوق

داليا- حقوقك اخدتها، ابعد عني بقا 
يونس قرب منها- وحشتيني 

داليا - انت عندك انفصام في الشخصيه 

يونس- اعامل ايه مزجي طيب

داليا- ابعد يا يونس 

يونس بعد عنها- ماهو لو مش بمزجك هيبقا غصب

داليا - طيب ممكن تسيبني هغير هدومي وهاجي

يونس- ماشي ……داليا خرجت

يونس لنفسه- هخليكي تندامي يا داليا مش انا اللي يضحك عليها وتعاملي دور البراءه عليه

الباب خبط فاتح وكانت يارا

يونس- اداخلي

يارا داخلت- انت دمرتني يا يونس

يونس- انت عارفه ان كانت شارب

يارا- انا لو بابا عرف هيقتلني

يونس- هيعرف منين هو بيسال فيكي اصلا ما مسافر وسايبك

يارا- يونس انا مش بهزار

يونس شاف الباب بيتفتح سحب يارا لحضانه داليا داخلت شفتهم اتصدمه

يونس- وحشتيني ………بص علي داليا

يونس- اعتقد ان فيه باب

داليا- هي دي اللي زي ملاك

يارا- احم عن ازنكم ……يونس مساك ايدها

يونس- استني عايزك

داليا- خيانه عيني عينك

يونس بغضب- وانتي مالك اطلعي برا

داليا- لا يا حبيبي انا لسه علي ذمتك ،طلقني و اعمل اللي انت عايزو

يونس- قولتلك اطلعي برا 

داليا- هو ايه اللي اطلعي برا انت اتجاننت

يونس بصوت عالي- اطلعي براااا يا داليا 
داليا خرجت وهتنفجر راحت لاوضته تيتا زينب

زينب بخوف- مالك يا داليا في ايه 

داليا بتعيط بنهيار
زينب- يا بنتي مالك، يونس ضربك تاني

داليا بدموع- لا يا تيتا، انا محتاجه لحضن يحس بيا، انا مش عارفه القيها منين ولا منين انا تعبت تعبت اوي يا تيتا 

زينب- اهدي يا داليا كل شئ هيتحل

داليا- يا رب علشان انا اتخانقت بجد

زينب- ويونس هيرجع زي لاول ان شاء الله

داليا- ممكن انام في حضنك النهارده 

زينب- بس كدا دا انا اتمنا يا حبيبتي

••••••

يارا- هنعامل ايه يا يونس

يونس- متقلقيش هحل كل حاجه

يارا- ازاي طيب

يونس- خلاص يا يارا روحي دلوقت

يارا- اوك مستنيها حلك ………وخرجت

يونس- انا مش عارف ايه اللي بيحصل معايا دا ياربي، كله بسببك يا داليا

••••
تاني يوم يونس ويارا وزينب وسهير علي السفره

يونس- تيتا

زينب- اممم قول

يونس- انا احم

زينب- مصيبه انا عارفه

يونس- فاهمني انتي

زينب- في ايه يا يونس قول علي طول

يونس- انا كانت شرب ومكانتش حاسس بنفسي وحصلت علاقه بينا انا ويارا

زينب- بطل هزار يا يونس، وعيب تهزار بهزار دااا

يونس- بس انا مش بهزار

سهير- نعم، انت ضيعت البنت وانتي كانتي فيكي ايه لما توصله لكده 

يارا بدموع- والله يا خالتي يونس شرب كتير و

زينب- واكيد انت كمان كانتي شربه يعني غلطتكم انتو الاتنين

سهير- طيب والحل
داليا نزالت 

زينب- يتجوازه

داليا- صباح الخير

زينب- صباح النور

سهير -يعني مفيش حل غير ان يونس يجواز يارا

زينب- اااه مفيش مش هما الاتنين غالطه يبقا يستحمله

داليا- يونس مين

سهير- احنا عندنا كام يونس

داليا- اعتقد انه متجوز

سهير- الشرع محلل اربعه

زينب- افطاري يا داليا 

داليا مش مستوعبه اللي بيحصل ،يارا و سهير بيبوصه لبعض بفرحه يونس قاعد مبتسم ان داليا مصدومه

ملاك نزالت - عوافي عليكم 

يونس-افطاري يلا علشان اوصالك انا ورايح الشركه

ملاك- لا ماليش نفس يلا بقا ، يلا يا داليا

داليا لسه مصدومه- لا انا مش هروح

ملاك- ليه ما انتي كانتي مبسوطه انك رايحه ،لازم تروحي وبعدين انتي جاهزه اهو

داليا - ماشي يلا

يارا- خدني معاك علشان عربيتي مش معايا وبعد الجامعه هاجي الشركه 

يونس - ماشي يلا

يونس فتح الباب اللي من قدم لـ يارا 
داليا زقتها- حبيبتي دا مكاني اناا

يارا ركبت وراء هي وملاك

ملاك - يونس ما تفسحنا احسن من الجامعه

يونس- من اول يوم يا فشله

ملاك -ما انت عارف مش بحب ام التعليم

يونس - عادي يا حبيبتي ليكي عندي عريس حلو 

ملاك - وانا موافقه

داليا- نصيحه مني كملي كليتك وشوفي مستقبلك احسن من ام الجواز  

يونس- ليه الجواز ماله

داليا- مش محتاجه كلام 

يونس- انا واثق في اختي مش هتخدع جوزها 

يارا- دي هتخاليه يتجانن 

ملاك- وانت هتخليه ينتحر

يارا- لا ياحبيبتي انا ست الستات

داليا-الستات انواع يعني مثلا انتي ست وانا ستكك

ملاك- الله عليكي يا دوللي ، يلا بقا انزاله

يونس-كح كح كح

داليا بخوف- انت كويس يا يونس

يارا- هاتي مياه يا ملاك
ملاك ادتها ازازه المياه
داليا اخداتها وادتها لـ يونس شرب

يونس- اهدو انا كويس ……بيدي الازازه لـ داليا بس دالقها عليها 

داليا-ايه اللي عاملته داااا 

يارا- برحه يا داليا هوو مش قصدا

ملاك - هتداخلي الجامعه ازاي

يونس- مش لازم تداخل

داليا- ملاك انا مش عارفه حاجه هنا استنيني

ملاك - حاضر
ملاك ويارا نزاله

داليا بتفتح الباب- مش بيفتح ليه دا

يونس شغال العربيه - نمشي انا وانتي بقا………

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بنت الصعيد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات