القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم هاجر حسين

 رواية بنت الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم هاجر حسين

بنت الصـ♡ـعيد ‏​‏

البارت 8

داليا نزلت وماسك اديها وخرج وركبه العربيه

داليا- يونس انت مضايق ليه

يونس - مافيش

داليا- بجد مالك

يونس- مفيش يا حبيبتي 

داليا- امم ماشي

يونس ماسك اديها:- بحبك يا احلي داليا في الدنيا

داليا- وانا كمان بحبك ربنا ميحرمنيش منك يا رب

يونس وقف العربيه- قولتي ايه

داليا- ميحرمنيش منك يا رب

يونس- اللي قبله

داليا- ربنا

يونس - داليا

داليا - بتحبك

يونس- اللهم صلي علي النبي

داليا- عليه افضل الصلاة والسلام

يونس- اتيا مراتي وبتكسف مني

داليا- ماخلاص بقا يا يونس

يونس- امم ماشي لما نروح لانك وحشتني اوي

وصلوا والدكتوره كشفت عليها وعملة المطلوب

يونس- خير يا دكتوره

الدكتوره- هي كويس بس لازم توقف الحبوب اللي بتخدها،والنزيف اللي كان بسببها 

داليا- حبوب، حبوب ايه 

الدكتوره- حبوب منع الحمل

داليا- بس انا مش بخد اي حبوب

الدكتوره- لا بتاخديها من فطره طويله ومنظم كمان 

يونس- متشكرين يا دكتوره ………وماسك داليا وخرج وركابه العربيه

داليا- والله يا يونس انا مش باخد حاجه

يونس بحدة- مش عايز اسمع صوتك

داليا بخوف- والله ما بخد

يونس بغضب- بس اخرسي مش عايز اسمع صوتك

سكت داليا بس بتعيط وصلوا ويونس نزال وسابه وبعدين هي دخالت

زينب- طمني يا يونس الدكتور قال ايه، مالك يا داليا بتعيط ليه

يونس- الهانم بتاخد حبوب منع الحمل

زينب- بجد يا داليا

داليا بدموع - لا والله يا تيتا

يونس بغضب- الدكتوره هتكدب يعني

ملاك- ممكن يكون في حاجه غلط يا يونس

يونس- غلط ازاي وهي بتفحصه قدامي 

داليا بصوت عالي- ويعني انا هكداب يعني

يونس ضربها بـ قلم - صوتك ميعلش عليا

داليا حطة اديها علي القلم وطلعت اوضته

سهير قاعده مبتسمه وفرحانه
زينب- ايه اللي انت عاملته دا

يونس- دا اقل حاجه

زينب- انت لازم تعتذره يلا روحي اطلعله

سهير- يعتذره هها، بتاخد حبوب علشان متحملش منها ويروح يعتذره دا المفروض يطلقه ،دا جوزها مش صحابه

زينب- اسمع كلامي يا يونس واطلع

يونس طلع وكانت قعده علي الكنبه وحطه راسه علي رجله وبتعيط

يونس- عايز اعارف بتاخدي ليه زفت

داليا بصت وعيونه كله دموع- انا قولتلك مش باخد

يونس- الدكتوره هتكداب ليه

داليا- معارفش بقا 

يونس- داليا لو بتاخدي قولي وريحيني

داليا بعصبيه- قولتلك مش باخد انت مش بتفهم

يونس ماسكه من دراعها ولفه ورا ضهرها ووشها للحيطة- مش بافهم، فاهميني بتاخدي ليه

داليا- ابعد عني يا حيـ ـوان

لف وشه وضربها قلم من قوتها وقعت علي الارض- لسانك طول وبتشتمي، بس فاكري تشتمي تاني وانا هقطعهولك فاهمه

مسكه من شعرها-فاهمه

داليا بدموع وخوف- ااااه فاهمه

يونس بغضب- غوري من وشي غوري

داليا قامت بسرعة وهي بتعيط عياط يقطع القلب وداخاالت الحمام ،ويونس عيونه كانت حمرا وعروقه كان بارزة لدرجة الانفجار ،وخرج خرج من الڤيلا خالص

داليا خرجت من الحمام وصلت فرضها وفضلت تعيط ونامت 
|••••
يونس راح شقته بيروحه لما بيكون مخنوق ،كسر كل حاجه وبعدين الباب خبط وكانت يارا

يونس:- جايه ليه

يارا:-خالتي كانت بتكلمني وقالت انك خارج ومتعصب وعارفة انت هتكون هنا

يونس:- وعايزه ايه 

يارا زقه وداخلت:-مالك يا يونس فيك ايه

يونس:-يارا متعصبنيش اكتر

يارا:-دلوقتي بقيت بعصبك دا كل اللي كان بيضيقك كانت بتحكهولي،طيب يا يونس اسيبك انا

يونس:-خليكي 

يارا:-هو دا الاكلام نشرب بقا كاسين وتحكيلي اللي مضايقك  

يونس:-متخانقك انا وداليا

يارا هي وبتفتح الازازه- خالتي قالت انه بتاخد حبوب منع الحمل

يونس- يارا انا مضايقك لوحد فسبيني ممكن

يارا- صدقني هترتاح لما تتكلام معايا، وبعدين ازاي تاخد معقوله تكون بتحب حد

يونس- لا مستحيل داليا مش زي البنات التانيه

يارا- هه واثق اوي انت ليه

يونس- انا عارفت بنات كتير وهي مختلفه

يارا- اومال بتاخد ليه حبوب اكيد مش بتحبك ومش عايزه تكامل معاك

يونس- لا، هي اعترفتلي بحبها النهارده

يارا- اظهر انها شاطره اوي 

وشربوا كتير يونس نام ومكنش حاسس بنفسه
••••••
تاني يوم داليا صحيت ملقيتشي يونس داخلت اخدات شاور وخرجت صلت ونزالت وكانت ملاك قاعده

داليا- صباح الخير يا ملاك

ملاك- صباح النور يا قمر

داليا- والله انتي القمر، هو يونس فين

ملاك- اظهر كدا من امبارح مرجعش انا سمعت ماما بتقول لتيتا

داليا- استغفر الله العظيم يا ربي انا مش عارفه ايه اللي بيحصل دا

ملاك- طيب ما تروحي عند دكتوره تاني غير اللي روحتي عندها

داليا- يونس مش عايز يسمعني، والله يا ملاك انا لو باخد اي حاجه هقول لكن والله ما اخدت حاجه

ملاك- ان شاء الله لما تروحي عند الدكتور غيرو هيعرفه

داليا- ان شاء الله، هطلع اشوف تيتا انا

ملاك- ماشي

•••••••
يونس صاحي وكانت دمغه وجعه بيبص جانبه بيلاقي يارا وهو قالع القميص قال بصوت عالي - يارااا

يارا بخضه- في ايه …وبعدين قالت
-اطلع برا يا يونس برا 

يونس- ايه اللي حصل امبارح انا مش فاكر اي حاجه

يارا بدموع- انت شربت كتير وبعدين كانت بتحاول تقرب مني ومقدرتش ابعدك اهي اهي

يونس- اهدي يا يارا انا مكانتش حاسس بنفسي

يارا- ممكن تسبني لوحدي

يونس سابها وخرج من الشقه

••••••
داليا- وهو علشان ماليش سند يضربني

زينب- هو غلطان انه مد ايدو عليكي بس هو عصبي ومش بيقدار يسيطر علي نفسه

داليا-انا مش رخيص عشان اتهان بالشكل ده

زينب- ما انتي شايفه الدكتوره قالته ايه وهو بيحبك ومش مصدقك انك بتاخدي حبوب معني كدا انك مش بتحبيها ومش عايزه تخالفي منها

داليا- يعني انتي كمان يا تيتا مصدقه 

زينب- اااه الدكتوره هتكداب ليه

داليا بدموع- يعني انا يا تيته اللي هكداب

زينب- مش عارفه يا بنتي بس كله حاجه جايه ضدك

داليا- تمام وانا عايزه اروح عند دكتوره غير اللي كانت عندها امبارح وان شاء الله هيقولكم ان مش باخد

يونس خبط وداخل عليهم 

زينب- تعال يا يونس

يونس- عايز اقعد مع تيتا لوحدي

داليا- ماشي، بس في كلامتين ممكن تسمعني

يونس- لا ويلا اتفضلي

زينب- في ايه يا يونس اسمعه 

يونس- مش طايق ابص في وشه يا تيتا

داليا- ايه الـ اهانه دي، انا عاملت اي يا يونس

يونس- للإسف اتخدعت في براءتك دي

داليا- والله، طيب لو اختك جوزها ضربها او هانه زي ما انا بضرب و اتهان كدا كانت هتعامل ايه، اكيد هتضربه وهتخاليها يطلقها، للاسف انا ماليش سند لا اخ ولا اب ولا ام يدافعه عني

يونس ببرود- خلاصتي كلامك

داليا- انا مستعده اروح لدكتوره تاني ودا مش علشانك لا علشاني وعلشان اسبتلكم انكم ظلمني 

يونس- هتظبطي معاها ولا ايه

زينب- يلا روحي اجهزي وروحو دلوقت

داليا- الدكتوره اللي تعجبك نروح عندها عن ازنك يا يونس باشا ………وخرجت ورحت اوضتها تغير هدومها 

(حدد لنفسك قيمه ومتخليش اي حد يتجاوز حدوده معاك أياً كان علاقتو بيك فِي حدود لو اتجاوزها هتكون علاقتكو مهدده بالانتهاء مش معنى انك بتحبو انك تتهاون فِ حق نفسك محدش ابدا ليه الحق يقلل منك او من كرامتك لمجرد انو عارف ان ليه معزه عندك خلى الكل عارف قيمتك وان اللى يتعامل معاك لازم يقدرك مهما كانت علاقتكو عامله ازاى )


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بنت الصعيد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات